BMW X1: nejmenší z mnichovských SUV oficiálně

Díky vytrvalému nátlaku ze strany motoristických novinářů i veřejnosti, BMW konečně uvolnilo oficiální tiskové materiály a plnohodnotné fotografie k očekávané novince kategorie SUV jménem X1.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

BMW X1: nejmenší z mnichovských SUV oficiálně

4.7.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek

BMW X1: nejmenší z mnichovských SUV oficiálně

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Díky vytrvalému nátlaku ze strany motoristických novinářů i veřejnosti, BMW konečně uvolnilo oficiální tiskové materiály a plnohodnotné fotografie k očekávané novince kategorie SUV jménem X1.

Když se předevčírem objevily na internetu uniklé oficiální fotografie celého BMW X1 bez jakéhokoli maskování, bylo to vysvobození. BMW pak již nemohlo déle otálet s oficiálním představením vozu, které postupným odhalováním natahovalo tak dlouho, až jej jako trapné začala označovat i současnému BMW nejvíce nakloněná média. Nyní si tak „iks-jedničku” můžeme představit ve všech detailech

Novinka z kategorie „městských off-roadů” nabídne v prvé řadě vyšší stavbu a tedy i zvýšenou jízdní pozici. Obojí krom dobrého výhledu z vozu přináší pocit velkorysého prostoru kolem pasažérů, který ale zřejmě podobně jako u X3 a X5 (natož pak u X6) bude zřejmě jen pocitem.

Interiér vyhlíží docela útulně a bude pravděpodobně pro majitele většího X3 noční můrou, protože se mnohem více blíží mnichovským sedanům a hlavně nepůsobí tak studeně jako právě u X3. Vnitřní prostor přitom nabídne svým univerzálním uspořádáním velkou variabilitu. Zadní sedadla jsou rozdělena v poměru 40/20/20. Zavazadlový prostor nabídne kapacitu 420 a po sklopení sedadel až 1350 litrů pro zavazadla. Pocit dostatečného prostoru dodá i efektní panoramatická střecha, ta je ale za příplatek.

Ve standardní výbavě ovšem najdeme klimatizaci, čelní, boční a hlavové airbagy, adaptivní brzdové svítilny a světla pro denní svícení. Xenonové světlomety nebo automatická klimatizace jsou ale již za příplatek, stejně jako desítky dalších položek mnohdy nikterak exklusivních prvků, jak už jsme ostatně u vozů značky BMW zvyklí.

Mezi přílplatkovými prvky najdeme i nejnovější generaci multimediálního systému iDrive, který se již tradičně ovládá pomocí ovladačů na středové konzole, kterých však v poslední generaci značně přibylo. Kromě navigace bude mj. možné připlatit si i za integrovaný pevný disk, který slouží pro uložení oblíbené hudby z DVD či přenosného USB flashdisku.

Mezi pohonnými jednotkami najdeme v první fázi v podstatě jen dva motory, které budou nabízeny v celkem čtyřech verzích. Prvním bude špičkový zážehový šestiválec o objemu 3,0 litru s označením 28i a druhým vznětový čtyřválec o objemu 2,0 litru s označením 18d, 20d a 23d, který tedy bue nabízen v celkem třech výkonových verzích.

Standardem pro X1 bude pohon zadních kol s obchodním označením sDrive, který doplní i připojitelný pohon všech kol xDrive pro vybrané verze. Krom něj bude řidiči k dispozici i systém EfficientDynamics s funkcí regenerace brzdné energie, ukazatel vhodného bodu ke změně převodového stupně, nebo funkce vypínání motoru Auto-Start-Stop, která je vhodná především při jízdě po městě.

Více informací o jednotlivých nabízených verzích najdete v následujícím přehledu.

Motorové jednotky

BMW X1 xDrive28i:
zážehový šestiválec s časováním ventilů VALVETRONIC
Objem: 2,996 cc, Výkon: 190 kW/258 koní v 6600 1/min.
Nej. točivý moment: 310 N.m od 2600 - 3000 1/min.
Zrychlení z 0-100 km/h: 6.8 s
Nejvyšší rychlost: 205 km/h
Průměrná spotřeba: 9.4 l/100 km při emisích CO2 219 g/km

BMW X1 xDrive23d:
dvakrát přeplňovaný vznětový čtyřválec s přímým vstřikováním common rail
Objem: 1,995 cc, Výkon: 150 kW/204 koní v 4400 1/min.
Nej. točivý moment: 400 N.m od 2000 - 2250 1/min.
Zrychlení z 0-100 km/h: 7.3 s
Nejvyšší rychlost: 223 km/h
Průměrná spotřeba: 6.3 ltr/100 km při emisích CO2 167 g/km

BMW X1 xDrive20d:
přeplňovaný vznětový čtyřválec s přímým vstřikováním common rail
Objem: 1,995 cc, Výkon: 130 kW/177 koní v 4,000 1/min.
Nej. točivý moment: 350 N.m od 1750 - 3000 1/min.
Zrychlení z 0-100 km/h: 8.4 s
Nejvyšší rychlost: 213 km/h
Průměrná spotřeba: 5.8 ltr/100 km při emisích CO2 153 g/km

BMW X1 sDrive20d:
přeplňovaný vznětový čtyřválec s přímým vstřikováním common rail
Objem: 1,995 cc, Výkon: 130 kW/177 koní v 4000 1/min.
Nej. točivý moment: 350 N.m od 1750 - 3000 1/min.
Zrychlení z 0-100 km/h: 8.1 s
Nejvyšší rychlost: 218 km/h
Průměrná spotřeba: 5.3 ltr/100 km při emisích CO2 139 g/km

BMW X1 xDrive18d:
přeplňovaný vznětový čtyřválec s přímým vstřikováním common rail
Objem: 1,995 cc, Výkon: 105 kW/143 koní v 4000 1/min.
Nej. točivý moment: 320 N.m od 1750 - 3000 1/min.
Zrychlení z 0-100 km/h: 10.1 s
Nejvyšší rychlost: 195 km/h
Průměrná spotřeba: 5.7 ltr/100 km při emisích CO2 150 g/km

BMW X1 sDrive18d:
přeplňovaný vznětový čtyřválec s přímým vstřikováním common rail
Objem: 1,995 cc, Výkon: 105 kW/143 koní v 4000 1/min.
Nej. točivý moment: 320 N.m od 1750 - 3000 1/min.
Zrychlení z 0-100 km/h: 9.6 s
Nejvyšší rychlost: 200 km/h
Průměrná spotřeba: 5.2 ltr/100 km při emisích CO2 136 g/km


BMW X1: nejmenší z mnichovských SUV oficiálně - 1 - bmw_x1_ofi_2009_03BMW X1: nejmenší z mnichovských SUV oficiálně - 2 - bmw_x1_ofi_2009_01BMW X1: nejmenší z mnichovských SUV oficiálně - 3 - bmw_x1_ofi_2009_04BMW X1: nejmenší z mnichovských SUV oficiálně - 4 - bmw_x1_ofi_2009_07BMW X1: nejmenší z mnichovských SUV oficiálně - 5 - bmw_x1_ofi_2009_08BMW X1: nejmenší z mnichovských SUV oficiálně - 6 - bmw_x1_ofi_2009_09BMW X1: nejmenší z mnichovských SUV oficiálně - 7 - bmw_x1_ofi_2009_15BMW X1: nejmenší z mnichovských SUV oficiálně - 8 - bmw_x1_ofi_2009_14BMW X1: nejmenší z mnichovských SUV oficiálně - 9 - bmw_x1_ofi_2009_11BMW X1: nejmenší z mnichovských SUV oficiálně - 10 - bmw_x1_ofi_2009_40BMW X1: nejmenší z mnichovských SUV oficiálně - 11 - bmw_x1_ofi_2009_26BMW X1: nejmenší z mnichovských SUV oficiálně - 12 - bmw_x1_ofi_2009_42BMW X1: nejmenší z mnichovských SUV oficiálně - 13 - bmw_x1_ofi_2009_06BMW X1: nejmenší z mnichovských SUV oficiálně - 14 - bmw_x1_ofi_2009_05BMW X1: nejmenší z mnichovských SUV oficiálně - 15 - bmw_x1_ofi_2009_12BMW X1: nejmenší z mnichovských SUV oficiálně - 16 - bmw_x1_ofi_2009_17BMW X1: nejmenší z mnichovských SUV oficiálně - 17 - bmw_x1_ofi_2009_16BMW X1: nejmenší z mnichovských SUV oficiálně - 18 - bmw_x1_ofi_2009_18BMW X1: nejmenší z mnichovských SUV oficiálně - 19 - bmw_x1_ofi_2009_19BMW X1: nejmenší z mnichovských SUV oficiálně - 20 - bmw_x1_ofi_2009_20BMW X1: nejmenší z mnichovských SUV oficiálně - 21 - bmw_x1_ofi_2009_21BMW X1: nejmenší z mnichovských SUV oficiálně - 22 - bmw_x1_ofi_2009_28BMW X1: nejmenší z mnichovských SUV oficiálně - 23 - bmw_x1_ofi_2009_30BMW X1: nejmenší z mnichovských SUV oficiálně - 24 - bmw_x1_ofi_2009_27BMW X1: nejmenší z mnichovských SUV oficiálně - 25 - bmw_x1_ofi_2009_23BMW X1: nejmenší z mnichovských SUV oficiálně - 26 - bmw_x1_ofi_2009_25BMW X1: nejmenší z mnichovských SUV oficiálně - 27 - bmw_x1_ofi_2009_24

BMW X1: nejmenší z mnichovských SUV oficiálně - 28 - bmw_x1_ofi_2009_32BMW X1: nejmenší z mnichovských SUV oficiálně - 29 - bmw_x1_ofi_2009_31BMW X1: nejmenší z mnichovských SUV oficiálně - 30 - bmw_x1_ofi_2009_33BMW X1: nejmenší z mnichovských SUV oficiálně - 31 - bmw_x1_ofi_2009_35BMW X1: nejmenší z mnichovských SUV oficiálně - 32 - bmw_x1_ofi_2009_34BMW X1: nejmenší z mnichovských SUV oficiálně - 33 - bmw_x1_ofi_2009_46

BMW X1: nejmenší z mnichovských SUV oficiálně - 34 - bmw_x1_ofi_2009_36BMW X1: nejmenší z mnichovských SUV oficiálně - 35 - bmw_x1_ofi_2009_38BMW X1: nejmenší z mnichovských SUV oficiálně - 36 - bmw_x1_ofi_2009_39BMW X1: nejmenší z mnichovských SUV oficiálně - 37 - bmw_x1_ofi_2009_37BMW X1: nejmenší z mnichovských SUV oficiálně - 38 - bmw_x1_ofi_2009_41

David Siegl

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.