Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW X1: nejmenší z mnichovských SUV oficiálně
4.7.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Díky vytrvalému nátlaku ze strany motoristických novinářů i veřejnosti, BMW konečně uvolnilo oficiální tiskové materiály a plnohodnotné fotografie k očekávané novince kategorie SUV jménem X1.
Když se předevčírem objevily na internetu uniklé oficiální fotografie celého BMW X1 bez jakéhokoli maskování, bylo to vysvobození. BMW pak již nemohlo déle otálet s oficiálním představením vozu, které postupným odhalováním natahovalo tak dlouho, až jej jako trapné začala označovat i současnému BMW nejvíce nakloněná média. Nyní si tak „iks-jedničku” můžeme představit ve všech detailech
Novinka z kategorie „městských off-roadů” nabídne v prvé řadě vyšší stavbu a tedy i zvýšenou jízdní pozici. Obojí krom dobrého výhledu z vozu přináší pocit velkorysého prostoru kolem pasažérů, který ale zřejmě podobně jako u X3 a X5 (natož pak u X6) bude zřejmě jen pocitem.
Interiér vyhlíží docela útulně a bude pravděpodobně pro majitele většího X3 noční můrou, protože se mnohem více blíží mnichovským sedanům a hlavně nepůsobí tak studeně jako právě u X3. Vnitřní prostor přitom nabídne svým univerzálním uspořádáním velkou variabilitu. Zadní sedadla jsou rozdělena v poměru 40/20/20. Zavazadlový prostor nabídne kapacitu 420 a po sklopení sedadel až 1350 litrů pro zavazadla. Pocit dostatečného prostoru dodá i efektní panoramatická střecha, ta je ale za příplatek.
Ve standardní výbavě ovšem najdeme klimatizaci, čelní, boční a hlavové airbagy, adaptivní brzdové svítilny a světla pro denní svícení. Xenonové světlomety nebo automatická klimatizace jsou ale již za příplatek, stejně jako desítky dalších položek mnohdy nikterak exklusivních prvků, jak už jsme ostatně u vozů značky BMW zvyklí.
Mezi přílplatkovými prvky najdeme i nejnovější generaci multimediálního systému iDrive, který se již tradičně ovládá pomocí ovladačů na středové konzole, kterých však v poslední generaci značně přibylo. Kromě navigace bude mj. možné připlatit si i za integrovaný pevný disk, který slouží pro uložení oblíbené hudby z DVD či přenosného USB flashdisku.
Mezi pohonnými jednotkami najdeme v první fázi v podstatě jen dva motory, které budou nabízeny v celkem čtyřech verzích. Prvním bude špičkový zážehový šestiválec o objemu 3,0 litru s označením 28i a druhým vznětový čtyřválec o objemu 2,0 litru s označením 18d, 20d a 23d, který tedy bue nabízen v celkem třech výkonových verzích.
Standardem pro X1 bude pohon zadních kol s obchodním označením sDrive, který doplní i připojitelný pohon všech kol xDrive pro vybrané verze. Krom něj bude řidiči k dispozici i systém EfficientDynamics s funkcí regenerace brzdné energie, ukazatel vhodného bodu ke změně převodového stupně, nebo funkce vypínání motoru Auto-Start-Stop, která je vhodná především při jízdě po městě.
Více informací o jednotlivých nabízených verzích najdete v následujícím přehledu.
Motorové jednotky
BMW X1 xDrive28i:
zážehový šestiválec s časováním ventilů VALVETRONIC
Objem: 2,996 cc, Výkon: 190 kW/258 koní v 6600 1/min.
Nej. točivý moment: 310 N.m od 2600 - 3000 1/min.
Zrychlení z 0-100 km/h: 6.8 s
Nejvyšší rychlost: 205 km/h
Průměrná spotřeba: 9.4 l/100 km při emisích CO2 219 g/km
BMW X1 xDrive23d:
dvakrát přeplňovaný vznětový čtyřválec s přímým vstřikováním common rail
Objem: 1,995 cc, Výkon: 150 kW/204 koní v 4400 1/min.
Nej. točivý moment: 400 N.m od 2000 - 2250 1/min.
Zrychlení z 0-100 km/h: 7.3 s
Nejvyšší rychlost: 223 km/h
Průměrná spotřeba: 6.3 ltr/100 km při emisích CO2 167 g/km
BMW X1 xDrive20d:
přeplňovaný vznětový čtyřválec s přímým vstřikováním common rail
Objem: 1,995 cc, Výkon: 130 kW/177 koní v 4,000 1/min.
Nej. točivý moment: 350 N.m od 1750 - 3000 1/min.
Zrychlení z 0-100 km/h: 8.4 s
Nejvyšší rychlost: 213 km/h
Průměrná spotřeba: 5.8 ltr/100 km při emisích CO2 153 g/km
BMW X1 sDrive20d:
přeplňovaný vznětový čtyřválec s přímým vstřikováním common rail
Objem: 1,995 cc, Výkon: 130 kW/177 koní v 4000 1/min.
Nej. točivý moment: 350 N.m od 1750 - 3000 1/min.
Zrychlení z 0-100 km/h: 8.1 s
Nejvyšší rychlost: 218 km/h
Průměrná spotřeba: 5.3 ltr/100 km při emisích CO2 139 g/km
BMW X1 xDrive18d:
přeplňovaný vznětový čtyřválec s přímým vstřikováním common rail
Objem: 1,995 cc, Výkon: 105 kW/143 koní v 4000 1/min.
Nej. točivý moment: 320 N.m od 1750 - 3000 1/min.
Zrychlení z 0-100 km/h: 10.1 s
Nejvyšší rychlost: 195 km/h
Průměrná spotřeba: 5.7 ltr/100 km při emisích CO2 150 g/km
BMW X1 sDrive18d:
přeplňovaný vznětový čtyřválec s přímým vstřikováním common rail
Objem: 1,995 cc, Výkon: 105 kW/143 koní v 4000 1/min.
Nej. točivý moment: 320 N.m od 1750 - 3000 1/min.
Zrychlení z 0-100 km/h: 9.6 s
Nejvyšší rychlost: 200 km/h
Průměrná spotřeba: 5.2 ltr/100 km při emisích CO2 136 g/km
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 4 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 5 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 7 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 8 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva