Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW X1 2016: nová generace nafocena bez maskování zepředu i zezadu
28.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Němci sladí svůj nejmenší terénní model s jeho většími sourozenci. Jako jediný však dostane hnanou přední nápravu, jíž budou zásobovat i tříválce.
Mnichovská automobilka v posledních měsících omladila své terénní portfolio. Přivítat jsme tak mohli zcela nové verze modelů X4, X5 a X6 i facelift X3. Stranou dosud zůstal pouze nejmenší zástupce dané řady, a sice BMW X1. I na tento vůz se ovšem dostane, a sice letos v létě. Řeč je samozřejmě pouze o virtuální premiéře, ta živá se uskuteční v září ve Frankfurtu. Očekávat se jistě dá nemalá pozornost odborné i laické veřejnosti, a to zejména kvůli platformě.
Důvod je ten, že nové BMW X1 bude používat modulární komponenty UKL1, jež primárně počítají s pohonem předních kol. Tuto koncepci používá již model 2 Active Tourer, který bude s bratříčkem sdílet také pohonné jednotky. Základem přitom budou 1,5litrové tříválce TwinPower Turbo, zatímco výše postavenou část nabídky bude pohánět dvoulitrový čtyřválec.
U benzinového provedení lze očekávat maximálně 231 koní, zatímco to dieselové by velmi rádo srazilo spotřebu někam pod čtyři litry na sto kilometrů. To je ovšem hodnota, jíž nové BMW X1 dosáhne pouze v laboratořích, nikoliv na reálných silnicích. A to ani v případě, že skutečně půjde o základní předokolku, nikoliv verzi osazenou pohonem xDrive.
Zatímco technika je již dobře známa, v rámci designu máme k dispozici stále jen jisté náznaky. I z těch je ale patrné, že model X1 se přiblíží svým sourozencům. To nám ostatně dokazují i nejnovější fotky nemaskované přídě a zádě, kde si můžeme povšimnout větších předních ledvinek, nových nárazníků či světlometů. A také většího množství chromu.
Pohled na bok pak prozrazuje označení xDrive25Li, které zjevně počítá s prodlouženou platformou. Zatím však není jisté, zda půjde pouze o verzi určenou pro Čínu, kde cestující ocení více prostoru pro nohy, nebo jestli máme tu čest se sedmimístnou variantou, která by stejně jako obdobně koncipované BMW 2 Active Tourer byla k mání také v Evropě.
Chystané BMW X1 se vizuálně přiblíží svým větším sourozencům. Pod kapotou jej však čeká revoluce
Zdroj: Autohome China
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 7 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejčtenější články
- Celých 50 nových Volkswagenů Golf GTI pro policii je vážně neobvyklá smečka honicích psů
1.10.2024 - Britové si půjčili všechny Golfy R pro srovnání na letišti. Zdálo se být jasno, VW ale přitáhl šestiválcová překvapení
1.10.2024 - Zemřel legendární designér nejlepších Mercedesů posledních dekád, z práce svých nástupců se bude obracet v hrobě
1.10.2024 - Tohle auto ještě víc podtrhuje tragičnost nového BMW M5. Má víc výkonu, a přesto je skoro o 600 kilo lehčí
1.10.2024 - Němci srovnali možná poslední „normální” velké dieselové kombíky od BMW a Mercedesu, bitvu rozumu rozhodla cena
1.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva