Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW X1 2016: nová generace je venku, už jako předokolka
3.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Nová X1 se tváří jako malá X3. Do vínku dostala primárně pohon předních kol, 4x4 je za příplatek. A později dostane také tříválce.
Vypadá to, že německé automobilce se povedl menší zázrak. Poté, co většina jejích nových modelů byla prozrazena již měsíce dopředu, zůstala nová generace BMW X1 tajemstvím víceméně až do své premiéry. Měli jsme tu sice nějaké ty fotky přední a zadní části, ty však nebyly valné kvality a navíc mnoho neodhalovaly. Z toho důvodu se novinkou můžeme pořádně pokochat až nyní, tedy ve chvíli, kdy to marketingové oddělení značky skutečně zamýšlelo.
Dá se předpokládat, že na druhou generaci bude se zalíbením v oku koukat mnohem více lidí než na tu předchozí, kterou bychom mohli nazvat spíše podivně stylizovaným kombíkem s vyšší světlou výškou. Novinka totiž vypadá mnohem více jako větší sourozenci, což byl podle Ralfa Gräsera, šéfa projektu, jeden ze zásadních úkolů. Jak totiž dodává, „po takovém modelu se lidé ptají. Ten předchozí byl spíše crossoverem“.
Kromě změny ve smýšlení ovšem BMW přišlo také s odlišnými rozměry. Délka tak byla zkrácena o 36 milimetrů na 4 439 mm, zatímco šířka narostla o 21 milimetrů na 1 821 mm a výška o 53 milimetrů na 1 598 mm. Kromě toho byla upravena i vnitřní konfigurace, kdy jízdní pozice vpředu narostla o 36 milimetrů a zadní dokonce o 64 mm. Souběžně s tím byl navýšen i prostor pro nohy cestujících vzadu o 37 milimetrů.
Sáhnout ovšem můžete rovněž po příplatkové zadní lavici, kterou lze posunout až o 130 milimetrů dopředu či dozadu. Přidaný prostor pro nohy zde sedících cestujících tak narůstá až na 66 mm, i když na úkor zavazadelníku. Ten přitom standardně nabízí 505 l, tedy o 85 litrů více než předchůdce. Pokud ovšem sklopíte zadní opěradla dělená v poměru 40:20:40, máte k dispozici 1 550 l, tedy o 185 litrů více než v Audi Q3.
Veškeré tyto změny jsou dány tím, že BMW X1 opustilo platformu s pohonem zadních kol a místo toho vyrostlo na architektuře UKL2, která primárně zaměstnává přední nápravu. Za příplatek si ovšem můžete dopřát systém xDrive, i když ten nebude možné spřáhnout se všemi pohonnými jednotkami. Ty navíc díky zkrácení délky a posunutí předního sloupku o 150 mm dopředu budou usazeny napříč.
Zpočátku bude mnichovská novinka vybavena pouze přeplňovanými dvoulitrovými čtyřválci, s nimiž lze spřáhnout šestistupňový manuál či osmistupňový automat. Benzinovou část nabídky přitom tvoří varianty sDrive20i a xDrive20i, které dostaly do vínku 192 koní a 280 Nm. Prozatímním vrcholem vonnějších výparů je pak BMW X1 xDrive25i, jenž dává k dobru 231 koní a 350 Nm točivého momentu.
Za diesely poté „kopou“ verze sDrive18d (150 koní, 330 Nm), xDrive20d (190 koní, 400 Nm) a xDrive25d (231 koní, 450 Nm). Vyjma toho lze v pozdější fázi životního cyklu očekávat i příchod 1,5litrových tříválců TwinPower Turbo, které se objeví pod kapotou verzí sDrive16d (116 koní) a sDrive18i (136 koní). Jak přitom naznačuje jejich označení, na pohon všech kol mohou zapomenout.
Z motorového prostoru se můžeme vrátit zpátky do kabiny, která bude již v základu nabízet látkové čalounění či dekory v lesklé černi nebo provedení Oxide Silver. Mimo to nebude chybět klimatizace či volně stojící 6,5palcový displej multimediálního systému iDrive. Za příplatek pak budete moci sáhnout třeba po koženém čalounění Dakota nebo dřevěném obložení Oak Grain.
Dále mnichovská automobilka nabídne pakety Sport Line, xLine a M Sport, kdy poslední zmíněný dorazí s agresivnějším bodykitem, 18palcovými litými koly, sedadly čalouněnými kombinací látky a Alcantary nebo hliníkovými dekory a matnou modří podbarvenými detaily. Kromě toho se úpravy dočká i podvozek, který poklesne o deset milimetrů.
Vůbec poprvé lze pak BMW X1 objednat také s příplatkovým head-up displejem, zatímco kupříkladu taková sada Driving Assisten Plus přihazuje adaptivní tempomat, monitoring jízdních pruhů či detekci chodců s autonomními brzdami. Veškeré další informace zřejmě budou oznámeny ve Frankfurtu, do prodeje pak novinka zamíří již v říjnu letošního roku.
Oficiální fotogalerie nového BMW X1






























































































Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Dosud neúspěšné Subaru se dočkalo o mnoho lákavější nové verze, brzdí ji ale stále stejný problém
před 9 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 10 hodinamiMercedes konečně našel způsob, jak do nabídky vrátit žádoucí auta, jen s názvem to trochu přehnal
včeraTohle je nové nejsilnější spalovací auto všech dob, které může na silnice, jeho brutální motor dává přes 2 000 koní
včeraSoudní dokumenty ukazují další problém vzdáleného přístupu výrobců k vašim autům, Tesla s ním má podvádět se zárukami
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 23:16 - stst2
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.19. 14:29 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins