Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW X1 2016: nová generace je venku, už jako předokolka
3.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Nová X1 se tváří jako malá X3. Do vínku dostala primárně pohon předních kol, 4x4 je za příplatek. A později dostane také tříválce.
Vypadá to, že německé automobilce se povedl menší zázrak. Poté, co většina jejích nových modelů byla prozrazena již měsíce dopředu, zůstala nová generace BMW X1 tajemstvím víceméně až do své premiéry. Měli jsme tu sice nějaké ty fotky přední a zadní části, ty však nebyly valné kvality a navíc mnoho neodhalovaly. Z toho důvodu se novinkou můžeme pořádně pokochat až nyní, tedy ve chvíli, kdy to marketingové oddělení značky skutečně zamýšlelo.
Dá se předpokládat, že na druhou generaci bude se zalíbením v oku koukat mnohem více lidí než na tu předchozí, kterou bychom mohli nazvat spíše podivně stylizovaným kombíkem s vyšší světlou výškou. Novinka totiž vypadá mnohem více jako větší sourozenci, což byl podle Ralfa Gräsera, šéfa projektu, jeden ze zásadních úkolů. Jak totiž dodává, „po takovém modelu se lidé ptají. Ten předchozí byl spíše crossoverem“.
Kromě změny ve smýšlení ovšem BMW přišlo také s odlišnými rozměry. Délka tak byla zkrácena o 36 milimetrů na 4 439 mm, zatímco šířka narostla o 21 milimetrů na 1 821 mm a výška o 53 milimetrů na 1 598 mm. Kromě toho byla upravena i vnitřní konfigurace, kdy jízdní pozice vpředu narostla o 36 milimetrů a zadní dokonce o 64 mm. Souběžně s tím byl navýšen i prostor pro nohy cestujících vzadu o 37 milimetrů.
Sáhnout ovšem můžete rovněž po příplatkové zadní lavici, kterou lze posunout až o 130 milimetrů dopředu či dozadu. Přidaný prostor pro nohy zde sedících cestujících tak narůstá až na 66 mm, i když na úkor zavazadelníku. Ten přitom standardně nabízí 505 l, tedy o 85 litrů více než předchůdce. Pokud ovšem sklopíte zadní opěradla dělená v poměru 40:20:40, máte k dispozici 1 550 l, tedy o 185 litrů více než v Audi Q3.
Veškeré tyto změny jsou dány tím, že BMW X1 opustilo platformu s pohonem zadních kol a místo toho vyrostlo na architektuře UKL2, která primárně zaměstnává přední nápravu. Za příplatek si ovšem můžete dopřát systém xDrive, i když ten nebude možné spřáhnout se všemi pohonnými jednotkami. Ty navíc díky zkrácení délky a posunutí předního sloupku o 150 mm dopředu budou usazeny napříč.
Zpočátku bude mnichovská novinka vybavena pouze přeplňovanými dvoulitrovými čtyřválci, s nimiž lze spřáhnout šestistupňový manuál či osmistupňový automat. Benzinovou část nabídky přitom tvoří varianty sDrive20i a xDrive20i, které dostaly do vínku 192 koní a 280 Nm. Prozatímním vrcholem vonnějších výparů je pak BMW X1 xDrive25i, jenž dává k dobru 231 koní a 350 Nm točivého momentu.
Za diesely poté „kopou“ verze sDrive18d (150 koní, 330 Nm), xDrive20d (190 koní, 400 Nm) a xDrive25d (231 koní, 450 Nm). Vyjma toho lze v pozdější fázi životního cyklu očekávat i příchod 1,5litrových tříválců TwinPower Turbo, které se objeví pod kapotou verzí sDrive16d (116 koní) a sDrive18i (136 koní). Jak přitom naznačuje jejich označení, na pohon všech kol mohou zapomenout.
Z motorového prostoru se můžeme vrátit zpátky do kabiny, která bude již v základu nabízet látkové čalounění či dekory v lesklé černi nebo provedení Oxide Silver. Mimo to nebude chybět klimatizace či volně stojící 6,5palcový displej multimediálního systému iDrive. Za příplatek pak budete moci sáhnout třeba po koženém čalounění Dakota nebo dřevěném obložení Oak Grain.
Dále mnichovská automobilka nabídne pakety Sport Line, xLine a M Sport, kdy poslední zmíněný dorazí s agresivnějším bodykitem, 18palcovými litými koly, sedadly čalouněnými kombinací látky a Alcantary nebo hliníkovými dekory a matnou modří podbarvenými detaily. Kromě toho se úpravy dočká i podvozek, který poklesne o deset milimetrů.
Vůbec poprvé lze pak BMW X1 objednat také s příplatkovým head-up displejem, zatímco kupříkladu taková sada Driving Assisten Plus přihazuje adaptivní tempomat, monitoring jízdních pruhů či detekci chodců s autonomními brzdami. Veškeré další informace zřejmě budou oznámeny ve Frankfurtu, do prodeje pak novinka zamíří již v říjnu letošního roku.
Oficiální fotogalerie nového BMW X1
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 5 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 6 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 8 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 9 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva