Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW X1 2016: nová generace bude více X, už nebude připomínat vyšší kombík
9.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá novinka se postaví na platformu UKL1, díky čemuž dostane nejen pohon předních kol, ale také odvážnější a robustnější design.
Stávající generace BMW X1 sice možná přivábila ke značce řadu nových zákazníků, v rámci designu ale může být jen sotva brána za cosi překrásného. Spíše než za pravověrný crossover či SUV ji můžeme považovat za kombík na chůdách, což je renomé, které se pokusí zvrátit nástupce. Ten by se měl představit již letos, s čímž jen koresponduje nedávné nafocení čelních a zadních partií bez jakéhokoliv maskování.
Již z těchto snímků byla patrná nemalá robustnost, která by podle šéfdesignéra značky Karima Habiba měla být novince vlastní. „Příští X1 dorazí na nové platformě UKL1, která sice primárně sází na pohon předních kol, zároveň však umožňuje zástavbu systému 4x4. Uvědomili jsme si přitom, že právě tato platforma nám u malých SUV umožňuje dosáhnout vzhledu větších SUV. A právě proto bude nové X1 sportovnější.“
Míněn je tím však pouze styl, nikoliv fakta spojená s jízdní dynamikou. Stávající provedení totiž díky své koncepci dostalo nízko položenou jízdní pozici a ovladatelnost, která měla více společného se běžnými silničními modely než s crossovery a SUV. Novinka by ale naopak měla dostat vyšší světlou výšku, zvýšenou jízdní pozici a rovněž také větší rozměry, které by jí přiblížily Audi Q3 a Hondě CR-V.
Habib rovněž dodává, že nový vzhled by v žádném případě neměl odradit právě onu novou klientelu, přestože na druhou stranu již půjde o mnohem vyspělejší vůz, který zákazníkům kromě působivého designu nabídne také větší zavazadlový prostor, praktičtější interiér a dostatek místa pro nohy i hlavy pěti pasažérů.
Ranou verzi novinky bychom měli spatřit již letos v létě, čímž je naznačeno, že ještě před produkční verzí by se měl objevit koncept. To je ale v rozporu s oněmi nafocenými partiemi vozu, které podle nás patřily sériovému modelu. Je tedy možné, že bude prakticky shodný s reálnou X1 2016, což by ostatně u BMW nebylo nic až tak neobvyklého...


Nové BMW X1 dostane mnohem robustnější design...
...což jen potvrzují špionážní snímky testovacího prototypu
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Porsche Taycan dál ruinuje všechny majitele bez rozdílu. I ojetiny ztrácí na ceně absolutně nejvíc ze všech aut
před hodinouNový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
včeraŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včeraPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
včeraLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva