Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW X1 2016 dostalo dva nové motory, oba jsou tříválcové
5.9.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Očekávat pod kapotou BMW nový motor většího kalibru by bylo liché. Nová X1 nepřekvapuje, dva nové motory dají šest válců jen oba dohromady.
Nová generace BMW X1 je stále docela čerstvou novinkou. Představilo se letos v červnu a jeho české ceny známe jen o něco déle než měsíc. Je tedy více než pravděpodobné, že se ani žádný z dychtivých zákazníků své nové X1 dosud nedočkal, přesto se automobilka už nyní rozhodla doplnit zprvu odhalenou nabídku motorizací o dva další kousky. Nutno ale dodat, že tento krok hned po odhalení vozu avizovala, a tak jen plní slíbené.
Nečekejte tedy nic velkého, a to ve všech smyslech tohoto slova. V české nabídce tohoto modelu zatím najdete jen dvoulitrové čtyřválce, brzy by ji ale měly doplnit dva nové kousky - jeden na benzin a jeden na naftu.
Začneme-li u benzinu, jedná se o verzi sDrive18i, tedy variantu s pohonem předních kol a tříválcovým turbomotorem 1,5 s výkonem nejvýše 100 kW (136 koní) v 4 400 ot./min a točivým momentem maximálně 220 Nm v 1 250 ot./min. Jestli se vám zrovna tříválcová předokolka s maximálním výkonem posazeným do 4 400 otáček vybaví po vyřčení spojení „SUV značky BMW”, budete nejlépe vědět sami, my už jen dodáme, že tento motor může být spojen s šestistupňovým manuálem nebo stejně disponovaným automatem a v obou případech zrychlí na stovku za 9,7 sekundy. Maximální rychlost činí 204 km/h s manuálem a 200 km/h s automatem, normovaná spotřeba se pohybuje mezi 5,1 a 5,3 litru podle zvolené specifikace.
Druhou novou alternativou je provedení sDrive 16d s turbodieselem 1,5 a pohonem předních kol. Nechceme se opakovat, ale i tříválcový diesel s předním pohonem ve spojení se značkou BMW jistě leckoho zaskočí a nakonec ani další parametry nejsou dechberoucí. Motor produkuje maximálně 85 kW (116 koní) výkonu v 4 000 ot./min a 270 Nm točivého momentu v 1 750 ot./min a tentokrát může být spojen pouze s šestistupňovým manuálem. S ním zrychlí na stovku za 11,1 sekundy a jede nejvíce 190 km/h. Kombinovaná spotřeba nafty činí 3,9 l/100 km.
A je tu ještě třetí novinka, akorát už není motorová. Jde o variantu xDrive 18d, která už dříve představený dvoulitrový diesel se 110 kW (150 k) spojuje s pohonem všech kol. Převodovky jsou v tomto případě buď 6st. manuální nebo 8st. automatická, dynamické parametry přesto skoro totožné - 9,2 s ve zrychlení na stovku pro manuál, 9,3 s pro automat a maximální rychlost vždy 204 km/h. Stejná je i kombinovaná spotřeba 4,7 litru nafty na 100 km.
Toť z novinek pro X1 2016 vše, jejich ceny zatím neznáme - tisková zpráva hovoří o začátku prodeje v listopadu 2016. Jestli bude možné si alespoň oba tříválce koupit naráz a mít pro X1 jediný... benzino-naftový šestiválec už bohužel nezmiňuje.
Nová generace BMW X1 dostala dva nové motory, zdvihovým objemem ani počtem válců nezáří jediný
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
včera - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Největší současný propadák Škody končí rok ve smutné křeči, bude rád za 10 tisíc prodaných aut v celé EU
před 10 hodinami - K mání je symbol mrtvé éry, poslední výkonná luxusní limuzína s motorem V8 a manuálem. Vznikla jen v 96 kusech
před 11 hodinami - Nadějný výrobce elektroaut je na hraně krachu. Zastavil veškeré aktivity, zaměstnance poslal na „povinné neplacené volno“
včera - Absurdita dění kolem Tesly nezná mezí, ve Švédsku jí odmítají připojit k síti už 100 nově postavených Superchargerů
včera - Jedno z nejlevnějších rodinných aut mezi ojetinami je dnes skoro zapomenutý držák, za málo nabízí opravdu hodně
včera
Živá témata na fóru
- Cena výměny EGR ventilu 12.27. 15:39 - Pietro78
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.27. 15:03 - řidičBOB
- BMW Divize 12.27. 12:08 - pavproch
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB