Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW X1 2015: nová X1 opustí vzhled kombíku na chůdách i pohon zadních kol
31.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Další předokolka z Mnichova vzniká společně s X2 i Mini Countryman. Dorazí hybrid i model s M v názvu.
Co jsme včera nakousli, to dnes můžeme dojíst. Tedy jinými slovy, tam, kde jsme začali vyprávět o chystaném BMW X2, dnes navážeme zmínkami o nové generaci X1. Té se nakonec dočkáme dříve, než jsme očekávali, neboť slavnostní odhalení je naplánováno na červen příštího roku. Stylová varianta X2 by pak měla dorazit o dvanáct měsíců později, přičemž v obou případech můžeme očekávat novou platformu UKL1, kterou již používá nové Mini nebo BMW 2 Active Tourer.
Aby přitom německá automobilka výrazně osekala náklady, nepoužije pouze stejnou platformu, ale rovněž identické pohonné jednotky. A co víc, oba crossovery vyvíjí společně s novou generací modelů Mini Countryman a Clubman. Ve všech případech se tak dočkáme i stejných elektrických systémů či identického pohonu. V základu by měl veškerý výkon motorů mířit pouze na přední nápravu, za příplatek ale bude k dispozici také systém xDrive.
Tuto zásadní změnu oproti stávající generaci, která v základu zaměstnává zadní nápravu, pak doprovodí ještě změna konfigurace v motorovém prostoru. Motory totiž již nebudou uloženy podélně, ale napříč. To designérům umožní navrhnout zcela nový profil, který počítá s kratší (ovšem také vyšší) kapotou, dopředu posunutým čelním oknem a mnohem dynamičtější siluetou. Vzhled kombíku na chůdách, kterým disponuje současný model, tak bude opuštěn.
Souběžně s tímto krokem by zároveň měly být i zmenšeny venkovní rozměry, čímž se BMW X1 více odliší od mohutnějšího sourozence X3. Pro Čínu, Rusko a Spojené státy ovšem mnichovská značka připravuje verzi, která by přišla s delším zadním převisem a dost možná i prodlouženým rozvorem. Důvodem je přitom třetí řada sedadel, která by se nastěhovala do zavazadlového prostoru.
Tato varianta ale zřejmě bude pro Evropu zakázaným zbožím, proto rychle zpátky ke standardu. Ten počítá s pěticí dveří a sedadel, u BMW X2 bychom se ovšem měli dočkat stylovější koncepce, jež počítá pouze s jedním párem bočních dveří a čtyřmi místy uvnitř. Včera jsme přitom naznačovali, že k mání bude i pětidvířko, o jeho existenci se však naši kolegové z britského Autocaru nezmiňují.
Potvrzeny jsou ale naopak zvěsti o vrcholné verzi, kterou by si do parády měla vzít buď M-divize nebo oddělení M Performance. Stavět se přitom bude na nové variantě přeplňovaného benzinového čtyřválce B48, který ve standardu vyvine 231 koní. Tato síla by však u sportovního modelu měla překročit metu 300 koní, což stlačí čas potřebný ke sprintu na stovku pod 5 sekund.
Aktuálně je ale nejisté, zda tento agregát zamíří pouze pod kapotu verze X2, či zda ho adoptuje také BMW X1. V jeho případě ovšem máme počítat také s benzin-elektrickou hybridní verzí, která by zkombinovala přeplňovaný tříválec pohánějící přední kola s elektromotorem, jenž svou silou zásobuje kola zadní. Kombinovaný výkon by činil 190 koní, spotřeba 2,2 l/100 km a elektrodojezd 30 km.
Vyjma těchto pohonných jednotek pak můžeme očekávat příchod tříválců a čtyřválců o 1,5litrovém nebo dvoulitrovém objemu v dieselové nebo benzinové verzi. Výkonová škála přitom odstartuje 115 koňmi a skončí na zmiňovaných 231 koních u verze xDrive25i. Bestsellerem by ovšem měla být předokolka sDrive18d, která pod kapotou nabídne dvoulitrový turbodiesel o výkonu 150 koní.
Již špionážní snímky naznačují, že nové BMW X1 se dočká zcela odlišného designu než stávající provedení připomínající kombík na chůdách
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 9 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později 14:44
- Pátek v Sepangu 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 5 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 6 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 8 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 9 hodinami - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva