BMW X1 2012: facelift vrací pod kapotu šestiválec

Facelift nejmenšího SUV z Mnichova se na první pohled zdá být banální. Zkoumání technických dat ale odhalí, že o úplnou prkotinu nejde.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

BMW X1 2012: facelift vrací pod kapotu šestiválec

2.4.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek

BMW X1 2012: facelift vrací pod kapotu šestiválec

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Facelift nejmenšího SUV z Mnichova se na první pohled zdá být banální. Zkoumání technických dat ale odhalí, že o úplnou prkotinu nejde.

Už dnes jsme zmínili, že ani tato avizovaná novinka do středečního oficiálního odhalení v New Yorku pod pokličkou nevydrží. Nakonec jsme to ani nemuseli být my, kdo ji vytáhl na světlo jako první, snímky se objevily na srbském autoblogu, dovolíme si vám je ale nabídnout v kvalitnější podobě a také s přesnými informacemi. V tom nejpodstatnějším se totiž srbští kolegové mýlí.

K tomu se ale dostaneme později a začneme u toho, co naznačují samy snímky - pozměněným vzhledem. Ten se dočkal přepracování necelé tři roky od uvedení X1 na trh, tedy velmi brzy. Jestli jde o reakci na nespokojenost části potenciálních zájemců se vzhledem X1, nebo preventivní změnu, to netušíme, jisté ale je, že k dramatické proměně designu rozhodně nedošlo. Upraven byl především přední nárazník, jehož spodní části ubylo trochu černých plastů a přibylo trochu komplikovanějších linek. Všimnout si můžete také více zapuštěných mlhových světel, přepracované masky chladiče se stříbrně zbaveným žebrováním a nových hlavních světel. Jejich tvar se patrně nezměnil, s novou grafikou ale působí živěji a atraktivněji než dosud.

Z boku jsou patrná ještě nová vnější zpětná zrcátka a upravené vnější prahy, záď pak dostala podobné úpravy jako příď - jiný nárazník opět více používající barvy karoserie a přepracovaná koncová světla.

Uvnitř X1 jsou změny takřka výlučně „faceliftové” - přepracovaná středová konzole, výdechy ventilace s trochou chromu a samozřejmě upravená nabídka čalounění a obložení palubní desky.

S celkovým vyzněním X1 tyto změny udělaly jen málo, přesto si troufneme říci, že jejímu obecně nepříliš přitažlivému designovému pojetí alespoň trochu prospěly. Ale na to si názor jistě uděláte sami.

Zatímco po vzhledové stránce facelift X1 příliš zajímavý není, po technické už ano. X1 totiž byla prvním modelem BMW, který přišel o šestiválcový třílitr ve prospěch dvoulitrového turba N20, s faceliftem se ale šestiválec vrací, byť trochu jiný. Sebereflexe? Ne příliš. V New Yorku X1 2012 debutuje proto, že počínaje tamním odhalením bude nabízena i ve Spojených státech a tam by to bez šestiválce asi nešlo.

Za oceánem tak bude X1 nabízena v provedení sDrive28i a xDrive28i s pohonem zadních nebo všech kol, kterou bude pohánět dvoulitrové turbo nově posílené na 245 koní. Vedle ní ale bude k mání i provedení xDrive35i (též vyobrazené na snímcích) s pohonem všech kol a přeplňovaným třílitrem naladěným na 306 koní. Pokud bude fungovat tak jako v nové 335i F30, strádat s ním asi bude málokdo. Nabídka převodovek pak bude čítat jak šestistupňový „manuál”, tak osmistupňový automat, který je už dnes standardem skoro ve všech BMW.

Do prodeje se má inovovaná X1 dostat ještě před létem a nyní už bohužel víme, že u nás se s šesstiválcem pod kapotou prodávat nebude, zůstane výlučně americkou záležitostí. Podrobnější technická data si zatím BMW nechává pro sebe, cenu ale nikoli. BMW X1 2012 xDrive35i přijde v USA nejméně na 39 345 dolarů, tedy cca na 730 tisíc Kč. To bychom si také nechali líbit...

Tip: Projděte si rychlý přehled všech newyorských novinek


BMW X1 2012: facelift vrací pod kapotu šestiválec - 1 - BMW X1 2012 facelift unik 01BMW X1 2012: facelift vrací pod kapotu šestiválec - 2 - BMW X1 2012 facelift unik 02BMW X1 2012: facelift vrací pod kapotu šestiválec - 3 - BMW X1 2012 facelift unik 03a
Ani faceliftovaná X1 už není tajemstvím, nejzajímavější novinkou je ale návrat šestiválcového „benzinu” pod kapotu

BMW X1 2012: facelift vrací pod kapotu šestiválec - 4 - bmw_x1_ofi_2009_28BMW X1 2012: facelift vrací pod kapotu šestiválec - 5 - bmw_x1_ofi_2009_27BMW X1 2012: facelift vrací pod kapotu šestiválec - 6 - bmw_x1_ofi_2009_44BMW X1 2012: facelift vrací pod kapotu šestiválec - 7 - bmw_x1_ofi_2009_06BMW X1 2012: facelift vrací pod kapotu šestiválec - 8 - bmw_x1_ofi_2009_12BMW X1 2012: facelift vrací pod kapotu šestiválec - 9 - bmw_x1_ofi_2009_13BMW X1 2012: facelift vrací pod kapotu šestiválec - 10 - bmw_x1_ofi_2009_17BMW X1 2012: facelift vrací pod kapotu šestiválec - 11 - bmw_x1_ofi_2009_19BMW X1 2012: facelift vrací pod kapotu šestiválec - 12 - bmw_x1_ofi_2009_18BMW X1 2012: facelift vrací pod kapotu šestiválec - 13 - bmw_x1_ofi_2009_20BMW X1 2012: facelift vrací pod kapotu šestiválec - 14 - bmw_x1_ofi_2009_21BMW X1 2012: facelift vrací pod kapotu šestiválec - 15 - bmw_x1_ofi_2009_22BMW X1 2012: facelift vrací pod kapotu šestiválec - 16 - bmw_x1_ofi_2009_23
Pro srovnání pár fotek aktuálního provedení

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.