Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW X1 2012: facelift konečně v detailech
3.5.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Návratu šestiválcové X1 do Evropy jsme se sice nedočkali, spoustou nových fotek a specifikacemi místních provedení vám ale posloužit můžeme.
Faceliftované provedení BMW X1 jsme vám jakožto jednu z významných novinek newyorského autosalonu ukázali již začátkem dubna, naše tehdejší představení ale mělo své mouchy. Ne snad, že bychom se mu nevěnovali s dostatečnou péčí, automobilka ale svého času odhalila primárně americké specifikace vozu, neboť právě s faceliftem se X1 začne prodávat i za oceánem.
Už tehdy jsme se tedy také dozvěděli, že návrat šestiválcového motoru pod kapotu se Evropě vyhne, na přesnější specifikace toho, co bude k mání v našich končinách, jsme si ale museli počkat. Nyní už to víme a určitě si to nechceme nechat jen pro sebe.
Po vizuální stránce jsou inovace pro X1 pochopitelně stejné pro celý svět, a tak můžeme jen zopakovat, že přicházejí relativně brzy po uvedení vozu na trh a tomu také svým pojetím odpovídají - jsou dosti decentní. Upraven tedy byl především přední nárazník, jehož spodní části ubylo trochu černých plastů a přibylo trochu komplikovanějších linek. Všimnout si můžete také více zapuštěných mlhových světel, přepracované masky chladiče se stříbrně zbaveným žebrováním a nových hlavních světel. Jejich tvar se nezměnil, s novou grafikou ale působí poněkud živěji než dosud.
Z boku jsou patrná ještě nová vnější zpětná zrcátka a upravené vnější prahy, záď pak dostala podobné úpravy jako příď - jiný nárazník opět více používající barvy karoserie a přepracovaná koncová světla. Uvnitř X1 jsou změny podobně „dramatické” - přepracovaná středová konzole, výdechy ventilace s trochou chromu a samozřejmě upravená nabídka čalounění a obložení palubní desky.
To všechno jsme už věděli, nabídka motorizací pro Evropu ale byla zatím neznámou. Nyní už víme vše podstatné a podrobněji to probereme na dalších řádcích, ještě předtím ale malé upozornění. Nabídka pohonných jednotek se lehce liší v tiskových zprávách BMW pro jednotlivé evropské země, my níže jmenujeme úplně všechny. Je ale možné, že některé se v nabídce českého zastoupení automobilky neobjeví (kandidátem se zdá být třeba varianta 16d „vymyšlená” pro země s daňovým zatížením aut dle jejich emisí CO2). Upřesníme to, jakmile budeme mít k dispozici data pro český trh
Pro faceliftovanou X1 tedy bude pro evropské trhy v nabídce následujících sedm motorizací.
16d
O naftovém základu víme ze všeho nejméně, pravděpodobně nebude dostupný na všech trzích. Dvoulitrový motor se může pochlubit výkonem nejvýše 85 kW (116 koní) a bude dostupný pouze s pohonem zadních kol sDrive, jeho pravou předností ale bude kombinovaná spotřeba paliva ve výši 4,9 l/100 km. To by mělo dát méně než 120 g CO2 na kilometr a máme zato, že právě tento parametr jej dostane do nabídky třeba holandského zastoupení BMW.
18d
Tato verze by se měla stát výchozí dieselovou motorizací tam, kde nebude 16d k mání. Jde opět o dvoulitrové turbo s výkonem nejvýše 143 koní, točivý moment vrcholí na hodnotě 320 Nm. V kombinaci s pohonem zadních kol sDrive zrychlí z 0 na 100 km/h za 9.6 s, dosáhne rychlosti až 202 km/h a kombinovaná spotřeba činí 4,9 litru nafty.
S pohonem obou os xDrive zrychluje na stovku za 9,9 s, maximálka klesne na 195 km/h a spotřeba paliva stoupne k 5,5 l/100 km.
20d
S verzí 20d je to trochu zapeklitější, neboť může nabízet 163 nebo 184 koní podle toho, jestli jde o provedení EfficientDynamics Edition nebo standardní verzi. Stále ale jde o dvoulitr.
V prvním případě disponuje motor parametry 163 koní/380 Nm, vůz zrychlí s pohonem zadních kol z 0 na 100 km/h za 8,3 sekundy a nechá jej rozjet až k 215 km/h. Kombinovaná spotřeba je zde tou pravou předností - činí jen 4,5 litru nafty na 100 km, v tomto případě ale jistě nebude zadarmo.
V druhém případě má motor až 184 koní/380 Nm a pohonem zadní osy xDrive se rozjede z 0 na 100 km/h za 7,8 s. Maximální rychlost má hodnotu 218 km/h a kombinovaná spotřeba 4,9 l/100 km. S pohonem obou os xDrive se zrychlení na stovku odehraje během 8,1 sekundy, maximální rychlost je 215 km/h a kombinovaná spotřeba 5,5 l/100 km.
25d
Naftový vrchol se přejmenoval a trochu posílil. BMW X1 xDrive25d je, jak sami vidíte, k dispozici jen s pohonem všech kol a jeho dvakrát přeplňovaný dvoulitrový naftový čtyřválec nyní nabízí až 218 koní a 450 Nm. Tyto hodnoty dovolí X1 zrychlit na stovku za 6,8 sekundy, maximální rychlost činí 230 km/h. kombinovaná spotřeba paliva pak má hodnotu 5,9 l nafty na 100 km.
18i
Ani benzinový základ se nejmenuje podle svého skutečného objemu. Jde znovu o dvoulitr, tentokrát s atmosférickým plněním, výkonem nejvýše 150 koní a točivým momentem maximálně 200 Nm. Vůz zrychlí z 0 na 100 km/h za 9,7 sekundy, nechá jej dosáhnout až 202 km/h a vykazuje kombinovanou spotřebu 7,7 l benzinu na 100 km. Pohon kol je výlučně zadní a také tato verze zřejmě nebude dostupná v celé Evropě.
20i
Benzinový střed je pořád dvoulitrový, ale už přeplňovaný. Parametry této motorizace mají hodnoty 184 koní a 270 Nm, k dispozici je opět pohon zadních nebo všech kol
Verze sDrive akceleruje z 0 na 100 km/h za 7,4 sekundy a jede až 220 km/h při kombinované spotřebě 6,9 l/100 km. xDrive tyto parametry zhorší na 7,8 s, 215 km/h a 7,5 l/100 km.
28i
Vrcholná evropská motorizace se jmenuje xDrive28i a jak je opět zřejmé, automaticky přichází jako čtyřkolka. Motor je nadále dvoulitrový přeplňovaný, v tomto případě s výkonem až 245 koní a točivým momentem maximálně 350 Nm. To postačí vozu ke zrychlení na stovku za 6,1 sekundy a dosažení maximálky 240 km/h. Kombinovaná spotřeba benzinu činí sebevědomých 7,7 l/100 km.
35i - zakázané ovoce
Toto provedení si koupíte jen v USA, ale když už jsme o něm mluvili minule, můžeme se blíže podívat i na toto pro nás zakázané ovoce.
I v případě tohoto vrcholu řady bude samozřejmostí pohon všech kol xDrive, maximální výkon motoru činí 306 koní a vůz bude dodáván pouze s šestistupňovou automatickou převodovkou. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za sympatických 5,3 sekundy, maximální rychlost neznáme, ale v Americe bude jistě drasticky omezena, předpokládáme na 210 km/h. Kombinovaná spotřeba dle amerických norem by pak měla činit 11,2 litru benzinu na 100 km.
To je také patrně důvod, proč u nás není k mání - podobná hodnota kombinované spotřeby by každý prodaný vůz v Evropě zatížila europokutou přesahující 320 tisíc Kč, a to zřejmě BMW považuje za příliš mnoho na to, aby to bylo možné promítnout do ceny a ještě něco prodat. Snad tedy v jiném životě...
Dodejme, že jednotlivé pohonné jednotky bude obvykle možné kombinovat buď s vylepšenou šestistupňovou manuální převodovkou (zmíněné parametry platí pro ni, pokud není automat povinný) se sníženými vnitřními ztrátami, nebo osmistupňovým automatem ZF s hydrodynamickým měničem. Standardem bude systém start and stop, s podobnými záměry se na palubě objeví systém EcoPro pomáhající snížit spotřebu paliva.
Krom základního provedení si budete moci X1 koupit s pakety xLine, Sport Line a M Sport s celkem předvídatelnými prvky. Neznámou je snad jen xLine, který se bude vyznačovat všemi těmi matně stříbrnými doplňky na přídi, boku i zádi viditelnými na přiložených snímcích. Sport Line pak přichází s obdobným vyšperkováním jako u řad 1 nebo 3, tedy především s matně či leskle černými doplňky zvnějšku a sportovními sedadly či volantem uvnitř. M Paket pak už doufejme není třeba popisovat vůbec, ten se zcela drží dávno zavedených pořádků.
Samozřejmě se můžete spolehnout na plejádu standardní bezpečnostní výbavy, za většinu té komfortní si budete muset připlatit. Probírat všechny dostupné prvky by bylo na román, zmíníme ale aspoň jeden, který dosud nebylo možné do X1 pořídit - panoramatickou střechu.
Faceliftovaná X1 se do prodeje dostane v průběhu července, přesné ceny jednotlivých provedení zatím nemáme k dispozici.
Kompletní galerie oficiálních snímků faceliftovaného BMW X1 2012
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Elektrické Volkswageny ID jsou takový propadák, že je všechny dohromady prodejně překonává jediný model: Golf
před hodinou - Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva