Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW selhalo při bránění kontroverzního designu nového SUV, omluvilo se všem
20.11.2020 | Petr Miler
Říci, že nejnovější počin BMW nebyl přijat dobře, je velmi diplomatickou reflexí reality. Byl široce odsouzen pro svůj nesmyslný design, automobilka jej ale přesto agresivně bránila na sociálních sítích. Nakonec ustoupila.
Jak mnoho se toho může udát kolem jediného auta za pouhý týden, chce se zvolat. Právě před týdnem BMW odhalilo nový model iX a bez přehánění způsobilo šok. Podivný design, který nepochopili ani profesionální designéři, byl široce kritizován, automobilka ale místo přehodnocení původního záměru kritiku neuneslo a pustilo se do svých vlastních zákazníků.
Ve zkratce řečeno spustilo na sociálních sítích kampaň, která problém dělá z nich, nikoli z auta samého. To je i bez dalšího upřesnění jen sypáním soli do otevřené rány, automobilka navíc začala používat spojení „OK boomer”, které přeneseně říká, že je někdo moc starý na to, aby pochopil určitý posun ve vývoji. Uvážíme-li, že nové bavoráky určitě nekupují převážně lidé, kterým je 20 nebo 25 let, bylo to velmi nešťastné a urážlivé právě pro ty, kteří auta německé značky primárně kupují.
Firma musela vědět, že šlápla vedle, přesto si dokonce povolala známou osobnost, aby černou označovala za bílou. Právě v komentáři k tomuto kroku jsme zmiňovali naprosto zbytečný nedostatek sebereflexe ze strany Mnichova, který nemůže ničemu prospět. Firma ale nakonec přece jen uznala, že tohle přepískla.
Znovu na sociálních sítích se tak všem omluvila: „Bez ohledu na to, jak jste staří, vnímáme vás. Je nám to líto, nebylo naším záměrem kohokoli urazit slangem z meme,” stojí ve vyjádření značky. A lidé obvykle omluvu přijali.
Firma zároveň dodala, že „cesta k novému světu mobility je hrbolatá”, neboť její kampaň nebrání jen designového, ale i technické pojetí modelu iX, tedy také jeho čistě elektrický pohon. Hrbolatá cesta to nepochybně je, na druhou stranu přístup BMW jen ukazuje, kam se automobilky momentálně hromadně hrnou, neohlížejíc se vpravo ani vlevo.
Zákazník dále ustupuje do pozadí a firmy se hrdě hlásí myšlenkám tlačeným především regulátory. Proč se BMW pohrdavě ptá svých starších klientů: „A jaký je váš důvod nepřijmout změnu?” V případě designu není co řešit, dotyčným se obvykle nelíbí, to je v podstatě racionální postoj. Ale stejně racionální je jejich odpor k elektrické mobilitě, není to žádné emotivní odmítání neznámého.
Dnes si můžete koupit relativně obyčejné BMW 530d a přeletět s ním Německo s průměrnou rychlostí přes 200 km/h snad i bez jediné zastávky pro palivo. A kdyby přece jen, zabere pár minut. Takových výkonů dnes nejsou elektromobily schopny a nejde o žádný extrém, spíše docela běžná věc, ve světě BMW určitě. Tak proč přijímat změnu a chtít něco horšího?






Nové BMW iX se dočkalo odsouzení téměř ze všech stran kvůli svému vzhledu, automobilka jej ale na internetu velmi agresivně bránila, až tím urazila část své klientely. Nakonec se ale dokázala omluvit. Foto: BMW
No matter what age you are, we hear you. We are sorry, it wasn’t our intention to insult anyone with meme slang.
— BMW (@BMW) November 18, 2020
The way into the new world of mobility is bumpy, but we hope you join us on the journey.
Zdroj: BMW@Twitter
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včeraŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva