Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW vážně dává sbohem svým ledvinkám. Nejnovější model už má blízko k náhradě
17.10.2018 | Petr Prokopec
Mohlo se to zdát nepravděpodobným, jeden z typických poznávacích znaků BMW ale skutečně projde zásadní změnou. Nejlépe to dokazuje nový model X7, který už ledvinky téměř zcela spojuje do jedné obří masky.
Klíčové identifikační znaky aut prochází vývojem, stejně jako auta sama. Před pár dny jsme vám mohli ukázat pravděpodobnou náhradu loga Audi, dnes můžeme pokročit ve sledování proměny typického identifikátoru BMW. A spojitost mezi těmito dvěma událostmi nespočívá jen v tom, že se v obou případech jedná o prestižní německé automobilky, i sama změna je podobná.
Audi zřejmě hodlá rozvolnit spojení svých čtyřech kruhů, BMW chce pro změnu podobně rozvolnit spojení svých ledvinek. Kam míří, ukázaly jeho letošní koncepty, to ale byly pořád jen koncepty. Dnes před sebou máme produkční model, který udělal podstatný krok tímto směrem a mezi nově pojatými, o hodně vyššími ledvinkami už předěl jen naznačuje.
Jedná se o první generaci modelu X7, která svou maskou chladiče dokáže až vyděsit. Ještě ji můžeme označit za ledviny, ale už spíše naznačené - prim tu hraje výška a vůbec velikost celé masky, která začíná mít blíže k jakémusi cukrářskému piškotu než k ledvinkám. A skutečné obřímu - BMW se tím, že jde o největší masku, jakou kdy svůj produkční vůz osadilo, dokonce chlubí.
Jak se vám nová maska a vůz vůbec líbí, posuďte sami, my se raději přesuneme pod kapotu. I když raději... Nový firemní vrchol, který se v nabídce postaví hned vedle sedanu řady 7, u nás bude k mání pouze se šestiválcovými jednotkami. To je asi tak totéž, jako kdybyste luxusní kabelku z krokodýlí kůže osadili kubánskými zirkony namísto briliantů. Přitom osmiválcové provedení X7 xDrive50i existuje, automobilka jej však bude nabízet mimo Evropu. Že na vině jsou nová pravidla EU, snad ani nemusíme dodávat.
Oč tedy přijdeme? O již důvěrně známý twin-turbo V8 o objemu 4,4 l produkující 462 koní a 650 Nm točivého momentu. 2 535 kilogramů vážící SUV s tímto motorem zvládne stovku za 5,4 sekundy a jeho rozlet zastaví omezovač v 250 km/h. Průměrná spotřeba pak byla vypočítána na 11,4 l/100 km, přičemž tento údaj je spojen se standardně dodávanými 20palcovými koly obutými do pneumatik o rozměru 275/50 ve všech rozích. Ostatně do všech rohů pak míří i zmiňovaný výkon.
Se stejnými ráfky, pneumatikami, pohonem všech kol i osmistupňovým automatem přijde také šestiválcová verze X7 xDrive40i, jejíž třílitrová jednotka produkuje 340 koní a 450 Nm. Stovku toto provedení zvládne za 6,1 sekundy, zatímco maximálka končí hodnotou 245 km/h. BMW hrdě dodává, že motor již plní emisní normu Euro 6d-TEMP a jako takový si v průměru řekne o 8,7 až 9 litrů paliva na sto kilometrů. Hmotnost pak s řidičem a všemi náplněmi vyšplhala na 2 395 kg.
Tím evropská benzinová nabídka končí, dále již mohou zákazníci sáhnout pouze po třílitrovém turbodieselu. K mání bude ve dvou specifikacích, přičemž ta slabší xDrive30d nabídne 265 koní, 620 Nm, stovku za 7 sekund a nejvyšší rychlost 227 km/h. Její spotřeba má být 6,5-6,8 l/100 km a stejně jako výkonnější benzinoví sourozenci má standardně ve výbavě dvacetipalcová kola, automat a jak již jeho název napovídá, i pohon všech kol.
Tytéž ingredience BMW použilo také u varianty X7 xDriveM50d, která namísto jednoho turbodmychadla zaměstnává hned čtyři. Není tedy překvapením, že výkon vyšplhal na 400 koní a točivý moment na 760 Nm. S touto silou SUV takřka drží krok s benzinovým osmiválcem, na stovce je za 5,4 sekundy a jeho maximálka je omezena na obligátní německou dvěstěpadesátku. V rámci spotřeby tu pak máme udávaný průměr 7-7,4 l/100 km.
To jsou docela malá čísla na to, jak je X7 těžká. A také velka. Na délku měří 5 163 milimetrů, široké je 1 999 mm a 1 805 mm vysoké. V případě rozvoru se počítá s 3 103 mm, novinka tak o podstatných 129 milimetrů překonává BMW X5. Větší má i zavazadelník, kde X7 poskytne 326 l při sedmi vzpřímených sedadlech či až s 2 120 litry po sklopení obou zadních řad.
Třetí řada je podle BMW plnohodnotná a nikoliv nouzová. Určena tak není primárně pouze dětem, ale i dospělým, jimž má zaručit dostatečný komfort i na dlouhých cestách. Dáno je to samozřejmě i skutečností, že druhou řadu lze podélně až o 144 milimetrů posunout. Opěradla pak lze sklápět i napřímit stiskem tlačítka. Mimo to zákazníci mohou zvolit i jejich pohodlnější specifikaci.
Samotná kabina je prostoupena lány kůže a metry dřeva, jimž společnost dělá 12,3palcový digitální přístrojový štít a rovněž 12,3palcová centrální obrazovka. Výbava se samozřejmě bude lišit trh od trhu, nicméně třeba v Německu nechybí již u nejlevnějšího dieselu kožené čalounění, head-up displej či parkovací a jízdní asistent. Připlatit si ovšem můžete třeba za sportovní M paket.
O stránce bezpečnostní se pak snad ani nemusíme rozepisovat, novinka má již v základu k dispozici všechny asistenční systémy. Nechybí tedy ani automatické brzdy s detekcí chodců, monitoring jízdních pruhů či detekce aut ve slepém úhlu. Objednávky je možné začít sepisovat ihned, přičemž X7 xDrive30d startuje v Německu na 84 300 Eur (cca 2 176 000 Kč).
Tradiční ledvinky BMW...
...se postupně změní v jakýsi obří piškot, obě části masky budou propojeny jako u posledních konceptů. Změna to nebude náhlá, vývoj k ní ale směřuje...
Nakonec i nová trojka je odděluje méně než dříve, jakožto tradiční model ale zůstává přece jen konzervativnější
Bleskovky
- Nejasnosti okolo videa shořelé sbírky krásných Porsche ukazují, jak tenká je v roce 2025 hranice mezi fikcí a realitou
včera - Záběry buldozeru odklízejícího elektrická auta odstavená na silnici během požárů v Kalifornii jsou výmluvným obrazem dnešní doby
9.1.2025 - První elektrické Ferrari nachytali při testech. Vzhledem děsí asi jen dočasně, falešný zvuk mu ale zůstane
8.1.2025
Nejnovější články
- Otylé obludě BMW nepomáhá ani Cristiano Ronaldo. Je to takový propadák, že v USA za rok oslovila míň lidí než za tři čtvrtě toho předchozího
před 9 hodinami - „Bugatti pro chudé” se začalo prodávat. Lidové auto s 1 079 koňmi dělá při své ceně i z Porsche 911 předražený nesmysl
před 10 hodinami - Dodge má problém, jeho nové elektrické Chargery „umírají” v rukou majitelů hned pár kilometrů po převzetí u dealerů
včera - Prodejní šéf VW se zoufale snaží udat nechtěná elektrická auta a říká, že jsou spolehlivější. Data ukazují pravý opak
včera - Nová velká Dacia Bigster zná své první ceny. Bude to nejspíš hit i přes zklamání z interiéru
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva