Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW vážně dává sbohem svým ledvinkám. Nejnovější model už má blízko k náhradě
17.10.2018 | Petr Prokopec
Mohlo se to zdát nepravděpodobným, jeden z typických poznávacích znaků BMW ale skutečně projde zásadní změnou. Nejlépe to dokazuje nový model X7, který už ledvinky téměř zcela spojuje do jedné obří masky.
Klíčové identifikační znaky aut prochází vývojem, stejně jako auta sama. Před pár dny jsme vám mohli ukázat pravděpodobnou náhradu loga Audi, dnes můžeme pokročit ve sledování proměny typického identifikátoru BMW. A spojitost mezi těmito dvěma událostmi nespočívá jen v tom, že se v obou případech jedná o prestižní německé automobilky, i sama změna je podobná.
Audi zřejmě hodlá rozvolnit spojení svých čtyřech kruhů, BMW chce pro změnu podobně rozvolnit spojení svých ledvinek. Kam míří, ukázaly jeho letošní koncepty, to ale byly pořád jen koncepty. Dnes před sebou máme produkční model, který udělal podstatný krok tímto směrem a mezi nově pojatými, o hodně vyššími ledvinkami už předěl jen naznačuje.
Jedná se o první generaci modelu X7, která svou maskou chladiče dokáže až vyděsit. Ještě ji můžeme označit za ledviny, ale už spíše naznačené - prim tu hraje výška a vůbec velikost celé masky, která začíná mít blíže k jakémusi cukrářskému piškotu než k ledvinkám. A skutečné obřímu - BMW se tím, že jde o největší masku, jakou kdy svůj produkční vůz osadilo, dokonce chlubí.
Jak se vám nová maska a vůz vůbec líbí, posuďte sami, my se raději přesuneme pod kapotu. I když raději... Nový firemní vrchol, který se v nabídce postaví hned vedle sedanu řady 7, u nás bude k mání pouze se šestiválcovými jednotkami. To je asi tak totéž, jako kdybyste luxusní kabelku z krokodýlí kůže osadili kubánskými zirkony namísto briliantů. Přitom osmiválcové provedení X7 xDrive50i existuje, automobilka jej však bude nabízet mimo Evropu. Že na vině jsou nová pravidla EU, snad ani nemusíme dodávat.
Oč tedy přijdeme? O již důvěrně známý twin-turbo V8 o objemu 4,4 l produkující 462 koní a 650 Nm točivého momentu. 2 535 kilogramů vážící SUV s tímto motorem zvládne stovku za 5,4 sekundy a jeho rozlet zastaví omezovač v 250 km/h. Průměrná spotřeba pak byla vypočítána na 11,4 l/100 km, přičemž tento údaj je spojen se standardně dodávanými 20palcovými koly obutými do pneumatik o rozměru 275/50 ve všech rozích. Ostatně do všech rohů pak míří i zmiňovaný výkon.
Se stejnými ráfky, pneumatikami, pohonem všech kol i osmistupňovým automatem přijde také šestiválcová verze X7 xDrive40i, jejíž třílitrová jednotka produkuje 340 koní a 450 Nm. Stovku toto provedení zvládne za 6,1 sekundy, zatímco maximálka končí hodnotou 245 km/h. BMW hrdě dodává, že motor již plní emisní normu Euro 6d-TEMP a jako takový si v průměru řekne o 8,7 až 9 litrů paliva na sto kilometrů. Hmotnost pak s řidičem a všemi náplněmi vyšplhala na 2 395 kg.
Tím evropská benzinová nabídka končí, dále již mohou zákazníci sáhnout pouze po třílitrovém turbodieselu. K mání bude ve dvou specifikacích, přičemž ta slabší xDrive30d nabídne 265 koní, 620 Nm, stovku za 7 sekund a nejvyšší rychlost 227 km/h. Její spotřeba má být 6,5-6,8 l/100 km a stejně jako výkonnější benzinoví sourozenci má standardně ve výbavě dvacetipalcová kola, automat a jak již jeho název napovídá, i pohon všech kol.
Tytéž ingredience BMW použilo také u varianty X7 xDriveM50d, která namísto jednoho turbodmychadla zaměstnává hned čtyři. Není tedy překvapením, že výkon vyšplhal na 400 koní a točivý moment na 760 Nm. S touto silou SUV takřka drží krok s benzinovým osmiválcem, na stovce je za 5,4 sekundy a jeho maximálka je omezena na obligátní německou dvěstěpadesátku. V rámci spotřeby tu pak máme udávaný průměr 7-7,4 l/100 km.
To jsou docela malá čísla na to, jak je X7 těžká. A také velka. Na délku měří 5 163 milimetrů, široké je 1 999 mm a 1 805 mm vysoké. V případě rozvoru se počítá s 3 103 mm, novinka tak o podstatných 129 milimetrů překonává BMW X5. Větší má i zavazadelník, kde X7 poskytne 326 l při sedmi vzpřímených sedadlech či až s 2 120 litry po sklopení obou zadních řad.
Třetí řada je podle BMW plnohodnotná a nikoliv nouzová. Určena tak není primárně pouze dětem, ale i dospělým, jimž má zaručit dostatečný komfort i na dlouhých cestách. Dáno je to samozřejmě i skutečností, že druhou řadu lze podélně až o 144 milimetrů posunout. Opěradla pak lze sklápět i napřímit stiskem tlačítka. Mimo to zákazníci mohou zvolit i jejich pohodlnější specifikaci.
Samotná kabina je prostoupena lány kůže a metry dřeva, jimž společnost dělá 12,3palcový digitální přístrojový štít a rovněž 12,3palcová centrální obrazovka. Výbava se samozřejmě bude lišit trh od trhu, nicméně třeba v Německu nechybí již u nejlevnějšího dieselu kožené čalounění, head-up displej či parkovací a jízdní asistent. Připlatit si ovšem můžete třeba za sportovní M paket.
O stránce bezpečnostní se pak snad ani nemusíme rozepisovat, novinka má již v základu k dispozici všechny asistenční systémy. Nechybí tedy ani automatické brzdy s detekcí chodců, monitoring jízdních pruhů či detekce aut ve slepém úhlu. Objednávky je možné začít sepisovat ihned, přičemž X7 xDrive30d startuje v Německu na 84 300 Eur (cca 2 176 000 Kč).


Tradiční ledvinky BMW...
...se postupně změní v jakýsi obří piškot, obě části masky budou propojeny jako u posledních konceptů. Změna to nebude náhlá, vývoj k ní ale směřuje...
Nakonec i nová trojka je odděluje méně než dříve, jakožto tradiční model ale zůstává přece jen konzervativnější
Bleskovky
Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
dnesŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025
Nejnovější články
Důkazů, že si VW kdysi dovolil udělat svůj vlastní model ze Škody, ubývá, jsou téměř všechny na kaši
před 3 hodinamiFrancouzi, Číňani a Arabové řekli víc k řešení, které dovoluje ve velkém předělávat elektromobily zpátky na spalovací pohon
před 4 hodinamiNová automobilka financovaná Jeffem Bezosem začala odhalovat svá první auta způsobem, jaký svět ještě nezažil
před 6 hodinamiVíc jak 2 milionům Hond selhává start-stop, nesmyslný systém dává majitelům po letech týraní další ránu
před 7 hodinamiNová levná Lada se konečně plně odhalila i jako kombík, zavazadelník skýtá hned dvě překvapení
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 04.22. 19:26 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.22. 18:53 - jerry
- IT poradna 04.22. 18:47 - pavproch
- Detektory policejních radarů 04.22. 17:33 - Brus
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus