Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW ruší Reithoferovy plány, nebude Z2, M8 ani řada 9. Model i5 zůstává
1.5.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
BMW i5 bude patrně existovat jako elektromobil a plug-in hybrid a v této verzi by mohl mít nějakých 400 koní. A nemá jít s hmotností přes 1,6 tuny.
V návaznosti na personální změny ve vedení automobilky BMW z konce loňského roku probíhají také změny v plánech, jaká auta dále postavit. Z plánů Norberta Reithofera, bývalého generálního ředitele značky, toho příliš nezůstalo. Pod taktovkou jeho nástupce Haralda Krügera byl ukončen vývoj řady 2 GT, roadsteru Z2, ostřejší i8 S, kupé řady 9 na vrchol nabídky a modelu M8, který měl být duchovním nástupcem ikonické M1.
Co z plánů Reithofera však zůstává, je model i5, který se už podle názvu má zařadit mezi městské elektrické vozítko i3 a rychlou, ale drahou i8. Na rozdíl od těchto dvou strojů to ale má být obyčejný rodinný sedan, tedy karoserie, kterou ve Spojených státech a Číně zákazníci preferují. Také se jeho cena má udržet u země, aby si ho lidé mohli dovolit.
Model i5 by měl být zhruba stejně dlouhý jako i8, ale prostornější než i3, a to díky co největšímu rozvoru a co nejkratším převisům. Má stát na nové modulární platformě CLAR a v základní specifikaci by to měla být čistě elektrický vůz se dvěma elektromotory o výkonu 228 a 137 koní. Dojezd má být údajně někde v okolí 400 kilometrů, což napovídá použití baterií o minimálně 75 kWh kapacity.
Druhá varianta bude plug-in hybrid, s benzínovým motorem pod přední kapotou, pohánějícím přední kola, a s 279koňovým elektromotorem na zadní nápravě. Jaký konkrétně spalovací motor bude, je zatím brzy vědět jistě, ale troufli bychom si tipnout 1,5litrový přeplňovaný tříválec. Ten má tedy pohánět přední kola, zadním by zůstala jen elektřina. Očekávejme tu také vektorování točivého momentu.
Celková hmotnost i5 by se neměla dostat přes 1 565 kilogramů, což je na elektromobil či plug-in hybrid ambiciózní cíl, zejména má-li být cena na rozumné úrovni. Baterie z toho mají tvořit 400 - 660 kilogramů a očekávejme jejich umístění co nejníž pro nízké těžiště. To skombinujme s koeficientem odporu vzduchu 0,24 a odhadovaným kombinovaným výkonem plug-in hybridu 400 koní a výsledek by mohl být slušně rychlý, aspoň do nějakých 140 km/h a než dojdou baterky.
Jak to dopadne ve skutečnosti, jak bude i5 vypadat a kolik za ni bude roztočená vrtule chtít, si musíme počkat na rok 2019, kdy se tento stroj ukáže veřejnosti. Zatím se můžeme podívat na ilustraci magazínu Automobile, která možná nebude tak daleko od reality.

Takto si ilustrátor magazínu Automobile představuje BMW i5
Zdroj: Automobile
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
A pak že nevydrží: Jediné kdy prodávané menší auto s dieselovým V8 je k mání po najetí 625 tisíc km. To jsme ještě neviděli
22.3.2025Nejlevnější auto světa se pořád prodává. Vypadá všelijak, ale co byste chtěli za 67 tisíc?
22.3.2025Zákazníci ukazují záda dalšímu drzému nápadu automobilek, naprostá většina lidí obchází placení za už koupená auta
22.3.2025Audi rozjede prodeje aut své nové levné značky už za pár týdnů, je to zatím vrchol jeho úpadku
22.3.2025Německé automobilky nabízí zaměstnancům za „dobrovolný” odchod až 12 milionů korun, takové míry zoufalosti dosáhly
23.3.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 23:27 - rhinos
- Cyklistické vlákno 04.21. 22:25 - Kavis
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321