Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW ruší Reithoferovy plány, nebude Z2, M8 ani řada 9. Model i5 zůstává
1.5.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
BMW i5 bude patrně existovat jako elektromobil a plug-in hybrid a v této verzi by mohl mít nějakých 400 koní. A nemá jít s hmotností přes 1,6 tuny.
V návaznosti na personální změny ve vedení automobilky BMW z konce loňského roku probíhají také změny v plánech, jaká auta dále postavit. Z plánů Norberta Reithofera, bývalého generálního ředitele značky, toho příliš nezůstalo. Pod taktovkou jeho nástupce Haralda Krügera byl ukončen vývoj řady 2 GT, roadsteru Z2, ostřejší i8 S, kupé řady 9 na vrchol nabídky a modelu M8, který měl být duchovním nástupcem ikonické M1.
Co z plánů Reithofera však zůstává, je model i5, který se už podle názvu má zařadit mezi městské elektrické vozítko i3 a rychlou, ale drahou i8. Na rozdíl od těchto dvou strojů to ale má být obyčejný rodinný sedan, tedy karoserie, kterou ve Spojených státech a Číně zákazníci preferují. Také se jeho cena má udržet u země, aby si ho lidé mohli dovolit.
Model i5 by měl být zhruba stejně dlouhý jako i8, ale prostornější než i3, a to díky co největšímu rozvoru a co nejkratším převisům. Má stát na nové modulární platformě CLAR a v základní specifikaci by to měla být čistě elektrický vůz se dvěma elektromotory o výkonu 228 a 137 koní. Dojezd má být údajně někde v okolí 400 kilometrů, což napovídá použití baterií o minimálně 75 kWh kapacity.
Druhá varianta bude plug-in hybrid, s benzínovým motorem pod přední kapotou, pohánějícím přední kola, a s 279koňovým elektromotorem na zadní nápravě. Jaký konkrétně spalovací motor bude, je zatím brzy vědět jistě, ale troufli bychom si tipnout 1,5litrový přeplňovaný tříválec. Ten má tedy pohánět přední kola, zadním by zůstala jen elektřina. Očekávejme tu také vektorování točivého momentu.
Celková hmotnost i5 by se neměla dostat přes 1 565 kilogramů, což je na elektromobil či plug-in hybrid ambiciózní cíl, zejména má-li být cena na rozumné úrovni. Baterie z toho mají tvořit 400 - 660 kilogramů a očekávejme jejich umístění co nejníž pro nízké těžiště. To skombinujme s koeficientem odporu vzduchu 0,24 a odhadovaným kombinovaným výkonem plug-in hybridu 400 koní a výsledek by mohl být slušně rychlý, aspoň do nějakých 140 km/h a než dojdou baterky.
Jak to dopadne ve skutečnosti, jak bude i5 vypadat a kolik za ni bude roztočená vrtule chtít, si musíme počkat na rok 2019, kdy se tento stroj ukáže veřejnosti. Zatím se můžeme podívat na ilustraci magazínu Automobile, která možná nebude tak daleko od reality.
Takto si ilustrátor magazínu Automobile představuje BMW i5
Zdroj: Automobile
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Těžká nehoda zdemolovala Teslu Cybertruck tak moc, že z řady úhlů vůbec nepoznáte, o jaké auto šlo
před 4 hodinami - Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
včera
Nejnovější články
- Mercedes přiznal, že recyklace baterií není takový zázrak, jak se myslelo, nové těžby vzácných kovů bude dál třeba spousta
před hodinou - Ve Francii začnou ve velkém fungovat tzv. super radary, zaznamenají až čtyři dopravní přestupky najednou
před 3 hodinami - Těžká nehoda zdemolovala Teslu Cybertruck tak moc, že z řady úhlů vůbec nepoznáte, o jaké auto šlo
před 4 hodinami - Toyota stvořila moderní auto, po kterém zatoužíte. Řidičské modle přidala turbo, pohon 4x4 a vzhled legendy rallye
před 5 hodinami - Naděje umírá poslední: Policie po 8 letech dopadla zloděje aut za skoro 200 milionů, skončili s nimi na druhém konci světa
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 11.05. 14:29 - honziss
- Policejní kontroly a měření 11.05. 14:12 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 11:54 - Předseda
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 11.05. 10:40 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.05. 08:46 - Vrooom
- VZKAZY 11.04. 19:12 - petr_riha
- Onboard videa 11.04. 08:44 - Truck Daškam
- vyber motorky 11.03. 21:59 - M.Z.