Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW propustilo naráz 10 tisíc lidí, i když ještě nedávno tvrdilo, že nikoho nevyhodí
21.6.2020 | Petr Miler
Situace v automobilovém průmyslu je diplomaticky řečeno nedobrá a ani prémiové značky obsluhující lépe situovanou klientelu nemají na růžích ustláno. I BMW tak musí propouštět.
O tom, že svět pamatuje lepší časy než letošní rok, asi nemusíme dlouze vyprávět. Jak ekonomická situace v Evropě navzdory některým pozitivním signálům vypadá nyní, jsme naznačovali v jednom z předchozích článků a navzdory snaze věnovat se spíše pozitivnějším událostem, tu máme další nedobrou zprávu.
Přichází z Mnichova, sídla automobilky BMW, jejíž kroky nejlépe dokumentují, jak rychle se situace zhoršuje. Ještě loni se výrobce bavoráků holedbal, že na rozdíl od jiných nebude muset propouštět, koronavirus ale jeho plány zhatil. Na začátku června tak automobilka připustila, že musí propustit 5 tisíc lidí a vlastně ani neví, jak to udělá. Chtěla původně jen využít přirozené fluktuace a nenabrat nové zaměstnance místo těch, kteří odchází. Za současné situace ale lidé odcházet přestali a firma musela hledat jiná řešení.
Toto se stalo před pouhými třemi týdny, během nichž zjevně automobilka cestu našla. Podle oficiálního oznámení „přijala balíček personálních opatření pro udržitelnou budoucnost”, což je fantastická fráze, podle informací agentury Reuters se za ní ale skrývá o poněkud nepříjemněji znějící opatření. Už nestačí propustit 5 tisíc lidí, z firmy jich musí odejít 10 tisíc.
BMW tak neprodlouží kontrakty 10 tisícům smluvních pracovníků, jejichž práce už není třeba. Společnost tak pochopitelně reaguje na sníženou poptávku a snižuje přebytečné výrobní kapacity. Pro lepší představu dodejme, že ze pro BMW pracuje na celém světě asi 133 tisíc lidí, a 10 tisíc je tedy velká část z nich. Navíc předpokládáme, že jde pouze o německé zaměstnance, kterých bude celkově citelně méně - BMW má své fabriky ve více jak 10 zemích celého světa a mimo Německo zaměstnává desítky tisíc lidí.
Rychle rostoucí počet zaměstnanců, kterých se BMW musí zbavit, nejlépe ukazuje, jak složitá je současná situace pro výrobce aut. A jistě nejen pro ně
Zdroje: Reuters, BMW
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
včera - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nejnovější články
- Dodge překvapil. Nový Charger nabídne i v Evropě, dokonce v provedení, které původně ani nemělo existovat
před 3 hodinami - K mání je úplně poslední vyrobená Škoda s motorem vzadu, vzácný Rapid 135 RiC. Na svou výjimečnost stojí pakatel
před 5 hodinami - Šéf německého Jaguaru řekl, jak drahá budou auta značky po chystané revoluci, vše najednou působí ještě fantaskněji
před 6 hodinami - Muž po 40 letech tvrdé práce prodal svou firmu. Hned druhý den si koupil Ferrari, o kterém vždy snil
před 8 hodinami - Lada po 30 letech skutečně představí úplně nové SUV, nástupce legendární Nivy zamíří na vrchol nabídky
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva