Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW pro rok 2014: rozšíření řad 2, 3 a 4 hlavně o pohon všech kol a diesely
23.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá značka přichází s rozsáhlou modernizací a ještě větší expanzí. Ta se soustředí hlavně na dieselové dvoulitry a třílitry nabízející až 313 koní.
Pro německou automobilku je neustálá modernizace Alfou i Omegou všeho bytí. Nejméně každý půlrok se tak setkáváme s dávkou novinek, přičemž počátek letošního roku nebude výjimkou. Nejvíce změn se plánuje pro řady 2, 3 a 4, stranou zájmu ale nezůstane ani zbytek nabídky. S výjimkou BMW X6 tak všechny modely standardně dostanou nový systém monitorující tlak v pneumatikách individuálně na každém kole. Mimo to dorazí vylepšená navigace či audio systém. Pro X5 je pak určen nový asistenční systém Driving Assistant, zatímco všechny verze šestkové řady vybavené osmiválcem budou standardně k mání se sportovním výfukovým systémem.
V rámci zmiňované řady 2 pro změnu můžeme očekávat příchod nových modelů 218d Coupe a 225d Coupe. V obou případech pod kapotou najdeme dvoulitrový turbodiesel, výkon motorů je však citelné odlišný. Slabší verze dorazí s výkonem 143 koní, který ji dopomůže ke sprintu na stovku za 8,9 sekundy v kombinaci s manuálem, zatímco s automatem je o tři desetiny rychlejší. Spotřeba pak má činit 4,3 až 4,5 l/100 km. Potentnější kupé s dvouturbovou verzí oproti tomu nabídne koní 218, díky čemuž se na stovku dostane za 6,3 sekundy a spotřebuje 4,7 l/100 km.
Přejít můžeme k novinkám řady 3, kde veškeré verze dostanou xenonové světlomety s funkcí automatického natáčení v zatáčkách. Kromě toho pak dorazí head-up-displej, nový asistent automaticky ovládající dálková světla či systém informující o rychlosti, jehož součástí je indikátor varující před rizikovým předjížděním. Tím ale zevrubné změny trojkové řady končí, další jsou již spojené s představením jednotlivých nových modelů.
Tím prvním je BMW 330d Gran Turismo, které pod kapotou hostí třílitrový turbodiesel o výkonu 258 koní. Tuto porci přitom bude přenášet osmistupňová automatická převodovka, a to buď pouze na zadní, nebo na všechna čtyři kola. V prvním případě můžete očekávat sprint na stovku za 5,7 sekundy a spotřebu 5,1 - 5,2 l/100 km, v druhém pak 5,4sekundovou akceleraci a 5,4litrovou žíznivost.
Mimo to pak můžeme očekávat ještě příchod modelu 335d xDrive Gran Turismo, který již podle názvu dostane pouze systém 4x4. O pohon se stejně jako v předchozím případě postará třílitrový šestiválec, jeho výkon však narostl na 313 koní. Zrychlení z klidu na stovku tak kleslo na 4,9 sekundy, zatímco spotřeba se v normovaném cyklu má pohybovat okolo 5,6 až 5,7 l/100 km.
Poslední na řadě je řada 4, kde můžeme očekávat příjezd nových verzí kupé a kabrioletu. Coupe přitom bude možné pořídit ve verzích 425d a 430d xDrive, kdy první dostane do vínku 218 koní. Stovku tak s manuálem zvládne za 6,7 sekund (s automatem je však o dvě desetiny rychlejší). U potentnějšího kupé s výkonem 258 koní je pak standardem 5,2sekundový sprint.
Zmíněným kabrioletem je pak BMW 428i xDrive, jehož přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec produkuje koní 245. V kombinaci s osmistupňovou automatickou převodovkou, jež je jedinou volbou, přitom zrychlí z klidu na stovku za 6,5 sekundy, přičemž spotřebovat má 7 až 7,2 litru na sto kilometrů.
Tím bychom modernizaci portfolia bavorské značky mohli uzavřít, přičemž závěr článku věnujeme zmínce o programu Individual. Ten je totiž nově přístupný všem majitelům (novým i stávajícím) řady 4 a zahrnuje exkluzivní barvy karoserie, litá kola a specifické čalounění.
Na letošní jaro chystá BMW přírůstky hlavně v rámci řad 2, 3 a 4
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024 - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Můžete se „ustávkovat” k smrti, ale nic nezměníte. Šéf VW říká, že zavírání továren a hromadnému propouštění už nejde zabránit
26.11.2024 - Nový čínský luxusní vůz si potají hraje na Mercedes a Maybach. Jeho jméno je směšné, prodejní plány výrobce ještě víc
26.11.2024 - Motor V16 nového Bugatti poprvé předvedl svůj skutečný zvuk, v 500 km/h bude znít jako stíhačka z druhé světové
26.11.2024 - Luxusní Korejci se bojí návratu Trumpa do Bílého domu, také oni vsadili na jiný výsledek
26.11.2024 - Stylové SUV-kupé Renaultu dnes jako ojeté koupíte už za 350 tisíc. Spolehlivostí neohromí, ale vypadá šik
26.11.2024
Živá témata na fóru
- 532 / 5.000 Vybíráte to správné vozidlo Tatra do těžkého terénu? 12.27. 03:36 - tacticmolt
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien