Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW pro rok 2014: rozšíření řad 2, 3 a 4 hlavně o pohon všech kol a diesely
23.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá značka přichází s rozsáhlou modernizací a ještě větší expanzí. Ta se soustředí hlavně na dieselové dvoulitry a třílitry nabízející až 313 koní.
Pro německou automobilku je neustálá modernizace Alfou i Omegou všeho bytí. Nejméně každý půlrok se tak setkáváme s dávkou novinek, přičemž počátek letošního roku nebude výjimkou. Nejvíce změn se plánuje pro řady 2, 3 a 4, stranou zájmu ale nezůstane ani zbytek nabídky. S výjimkou BMW X6 tak všechny modely standardně dostanou nový systém monitorující tlak v pneumatikách individuálně na každém kole. Mimo to dorazí vylepšená navigace či audio systém. Pro X5 je pak určen nový asistenční systém Driving Assistant, zatímco všechny verze šestkové řady vybavené osmiválcem budou standardně k mání se sportovním výfukovým systémem.
V rámci zmiňované řady 2 pro změnu můžeme očekávat příchod nových modelů 218d Coupe a 225d Coupe. V obou případech pod kapotou najdeme dvoulitrový turbodiesel, výkon motorů je však citelné odlišný. Slabší verze dorazí s výkonem 143 koní, který ji dopomůže ke sprintu na stovku za 8,9 sekundy v kombinaci s manuálem, zatímco s automatem je o tři desetiny rychlejší. Spotřeba pak má činit 4,3 až 4,5 l/100 km. Potentnější kupé s dvouturbovou verzí oproti tomu nabídne koní 218, díky čemuž se na stovku dostane za 6,3 sekundy a spotřebuje 4,7 l/100 km.
Přejít můžeme k novinkám řady 3, kde veškeré verze dostanou xenonové světlomety s funkcí automatického natáčení v zatáčkách. Kromě toho pak dorazí head-up-displej, nový asistent automaticky ovládající dálková světla či systém informující o rychlosti, jehož součástí je indikátor varující před rizikovým předjížděním. Tím ale zevrubné změny trojkové řady končí, další jsou již spojené s představením jednotlivých nových modelů.
Tím prvním je BMW 330d Gran Turismo, které pod kapotou hostí třílitrový turbodiesel o výkonu 258 koní. Tuto porci přitom bude přenášet osmistupňová automatická převodovka, a to buď pouze na zadní, nebo na všechna čtyři kola. V prvním případě můžete očekávat sprint na stovku za 5,7 sekundy a spotřebu 5,1 - 5,2 l/100 km, v druhém pak 5,4sekundovou akceleraci a 5,4litrovou žíznivost.
Mimo to pak můžeme očekávat ještě příchod modelu 335d xDrive Gran Turismo, který již podle názvu dostane pouze systém 4x4. O pohon se stejně jako v předchozím případě postará třílitrový šestiválec, jeho výkon však narostl na 313 koní. Zrychlení z klidu na stovku tak kleslo na 4,9 sekundy, zatímco spotřeba se v normovaném cyklu má pohybovat okolo 5,6 až 5,7 l/100 km.
Poslední na řadě je řada 4, kde můžeme očekávat příjezd nových verzí kupé a kabrioletu. Coupe přitom bude možné pořídit ve verzích 425d a 430d xDrive, kdy první dostane do vínku 218 koní. Stovku tak s manuálem zvládne za 6,7 sekund (s automatem je však o dvě desetiny rychlejší). U potentnějšího kupé s výkonem 258 koní je pak standardem 5,2sekundový sprint.
Zmíněným kabrioletem je pak BMW 428i xDrive, jehož přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec produkuje koní 245. V kombinaci s osmistupňovou automatickou převodovkou, jež je jedinou volbou, přitom zrychlí z klidu na stovku za 6,5 sekundy, přičemž spotřebovat má 7 až 7,2 litru na sto kilometrů.
Tím bychom modernizaci portfolia bavorské značky mohli uzavřít, přičemž závěr článku věnujeme zmínce o programu Individual. Ten je totiž nově přístupný všem majitelům (novým i stávajícím) řady 4 a zahrnuje exkluzivní barvy karoserie, litá kola a specifické čalounění.
Na letošní jaro chystá BMW přírůstky hlavně v rámci řad 2, 3 a 4
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později včera 14:44
- Pátek v Sepangu včera 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia 31.10.2024
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Základní Škoda Elroq je auto dokonale ušité podle emisních mechanismů EU. Nemá ani „slavný” deštník, téměř za nic si nejde připlatit
před 2 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 8 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 10 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 11 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera
Živá témata na fóru
- Suzuki obecně 11.01. 22:50 - jarka
- vyber motorky 11.01. 22:17 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.