Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW před premiérou nové řady 3 detailně představilo její nový digitální kokpit
29.9.2018 | Petr Miler
Nejspíše už jenom dny nás dělí od premiéry nové generace BMW řady 3. Mnichovská automobilka v rámci lákání na ní detailně představila její nový, „živý” digitální kokpit.
Král je mrtev, ať žije král. Něco v tom smyslu budeme moci prohlásit už za pár dnů, kdy stávající BMW řady 3 generace F30 nahradí generace nová, která by si měla říkat G20. Automobilka už ji začala postupně odhalovat upoutávkami ukazující drobné části venkovního designu, zrovna v případě pojetí exteriéru ale nečekejme žádnou revoluci, na to je nejprodávanější model mnichovské značky zaryt příliš hluboko pod kůži milionů jeho dřívějších kupců. Kde se ovšem aspoň malá revoluce odehraje, je interiér, který bude ve vyšších specifikacích vybaven zbrusu novým digitálním kokpitem, kterému automobilka říká Live Cockpit.
Právě ten se nám BMW v rámci lákání na novou „trojku” rozhodlo pořádně představit, a tak jej do detailu přiblížíme i vám. V nové řadě 3 nebude slavit premiéru, ukázal se třeba už v nové X5 a právě tu automobilka využila k podrobnému průletu - interiér vozu na fotkách níže tedy patří právě X5, samotný digitální kokpit pracující s inovovaným operačním systémem BMW 7.0 ale bude úplně stejný. Co nabízí?
Předně si všimněte, že i v Mnichově se posouvají k postupnému spojení středového displeje infotainmentu (úhlopříčka 10,25 palce) s digitální přístrojovou deskou (12,3 palce) v jeden velký celek. Fyzicky zde obě obrazovky spojeny nejsou, vizuálně ale splývají a jsme si celkem jisti, že příští generace téhož už spojení dokoná. Systém také nově nabídne možnost online aktualizací nejen sama sebe, ale do budoucna i vybraných částí vozu, ve stylu „OTA updatů” (over-the-air update, aktualizace vzduchem) Tesly.
V případě ovládání si systém podrží všechny současné možnosti - k dispozici je fyzický ovladač iDrive, dotyková obrazovka, ovládání gesty i hlasem. V tomto je BMW nejliberálnější z výrobců a každý si může vybrat, co mu vyhovuje nejlépe. To ale neznamená, že by tato oblast zůstala bez modernizace - hlasové ovládání prý má být ještě přirozenější a ovládání gesty rozšíří počet takto dostupných funkcí z pěti na sedm; bez dalšího upřesnění, o které půjde.
Rozhraní infotainmentu bylo upraveno směrem k plošší struktuře, nově také zahrnuje možnost rychlého přístupu k nejpoužívanějším funkcím dle volby. Digitální přístrojovka pak definitivně dává vale napodobování struktury klasických „budíků” a jde čistě digitální cestou, která má nejlépe využít možností displeje. Povšimněte si na snímcích, že díky tomu dostal větší prostor výstup navigačního systému, který nyní dokáže zabrat většinu displeje, aniž by zásadně narušoval vnímání ukazatele rychlosti či otáček motoru.
Jak jsme zmínili, tento systém dostane nová X5, navrátivší se řada 8 i nová Z4, největší parádu ale jistě nadělá ve zbrusu nové řadě 3 - ostatní zmíněné modely jsou vedle ní okrajovou záležitostí, snad jen X5 lze označit za masovější záležitost. Níže se v předstihu můžete podívat, co všechno dovede, nezajímavá prohlídka to rozhodně není.
BMW krátce před premiérou nové řady 3 detailně představilo nový digitální kokpit, který dostane. Použilo k tomu interiér nové X5, vnitřek nové trojky je zatím tajemstvím. Tedy až na onu digitální část...
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
včera - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nejčtenější články
- Porsche potvrdilo návrat ke spalovacím motorům i u chystaných elektrických aut. Otázkou už je jen, kdo dostane černého Petra
27.11.2024 - Nissan má na záchranu maximálně rok a pár měsíců, říká manažer firmy, v automobilovém byznysu se věci kazí rychle
27.11.2024 - Stellantis chce trojnásobně zvýšit prodeje elektromobilů. A nehodlá si tím dělat přátele, bude je dotovat i na úkor dražšího servisu pro lidi
27.11.2024 - Levná moderní novinka Lady byla nafocena bez maskování jako kombík, při její ceně to může být slušný hit
27.11.2024 - Krize německého autoprůmyslu je skutečná. V Essenu nafotili tisíce nových aut, která nikdo nechce, některá tam stojí už přes rok
27.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva