Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW potvrdilo odhodlání udělat M4 hlavně lehkou, přijde i nové CSL?
16.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
O výkon půjde u nové M3 a M4 až v druhé řadě, bije se dál v prsa BMW. Hybridní technologie proto neočekávejte, spoustu lehkých materiálů ale ano.
Uložení jména BMW M3 Coupé k ledu je věcí, která řadě lidí nedává spát, kolegy z britského Top Gearu nevyjímaje. Proto ostatně usedli na kus řeči s Mattem Collinsem, produktovým manažerem německé značky pro malé a střední vozy, který se o novince roku 2014 trochu rozpovídal. Obávat bychom se prý neměli jakékoliv změny v zaměření - BMW M4 prý „není něčím, co bychom chtěli uspěchat, protože musí být tak dobré, jak jen může být“.
To jsou samozřejmě slova, jakými častuje nový model snad každá automobilka. Proto Collins osvětlil, jakým způsobem probíhal (a nadále probíhá) vývoj. Ten se přitom dle všech zvěstí skutečně zaměřil hlavně na už přetřásanou nízkou hmotnost, spekulace stran nižšího výkonu nového přeplňovaného řadového šestiválce ale prozatím nebyly ani potvrzeny, ani vyvráceny. Jisté je tak nadále pouze to, že společně s názvem se do důchodu odebere i atmosférický osmiválec.
„Naší filozofií je snaha dodat výkon skrze vyšší procento pokrokových materiálů - lehkých slitin a karbonového vlákna - než abychom činili motor silnějším. A proto jsme se na redukci hmotnosti zaměřili. Využít přitom můžeme i technologických poznatků z vývoje řady „i“, který je hlavně o těchto materiálech. Je to skoro až závodní přístup, ale tak bych to nevnímal. Prostě se jen zaměřujeme na dynamičnost,“ řekl dále Collins.
Výměnou atmosférického plnění za to vynucené turbodmychadlem pak BMW pro změnu vychází v ústrety přání většiny zákazníků. Ti totiž 4,4litrový osmiválec twin-turbo o výkonu 560 koní přijali pod kapotami modelů M5 a M6 nadmíru kladně. „Zpočátku tu byla jistá nevole, ale posléze nám řekli, že oceňují celkový nárůst výkonu i jeho mnohem větší porci v nízkých otáčkách.“
Změna pod kapotou je tak logická, i když přesnou konfiguraci Collins nepotvrdil, ani nevyvrátl. Sdílnější je ovšem k možné verzi CSL, která podle něj zatím není v plánu. A to hlavně kvůli zmiňovanému vývoji, který se na nízkou hmotnost - hlavní parketu modelu CSL - zaměřuje již sám o sobě. „Musíme napřed počkat, jak budou reagovat zákazníci. Pokud ale zatouží po ještě lehčí verzi, vyrobíme ji.“
CSL je tak případně hudbou vzdálené budoucnosti, kterou navíc mnichovská filharmonie ani nemusí odehrát. Kdy ale očekávat standardní M4? Jistou nápovědou by podle Collinse mohl být dosavadní přístup značky, která eMko představovala vždy rok a půl po novém sedanu řady 3. Tentokrát ale takový recept bude platit zřejmě jen pro M3, tedy sedan, jehož premiéra je v té či oné formě očekávána na letošním autosalonu ve Frankfurtu. Na kupé M4 si patrně budeme muset počkat o něco déle - nelze příliš očekávat, že by automobilka oba vozy představila současně nebo v krátkém časovém odstupu.
Tomu nasvědčuje i zpráva, že se oba vozy mají přes spřízněnou mechaniku svými vlastnostmi výrazně lišit. Zatímco totiž sedan M3 bere při vývoji ohled i na konkurenci od Audi a Mercedesu, dvoudveřové kupé podle Collinse soupeře mít nebude. „Naším cílem je snaha vyvinout ne lepší vůz, ale ještě lepší, než ten nejlepší.“ Bude tak mít M4 dvoukrokový náskok před konkurencí? Uvidíme, patrně příští rok.



Zakamuflované BMW M4 F82 se v okolí Mnichova a Nürburgu zjevuje v poslední době stále častěji. Do prodeje ale jen tak nedorazí
Rozličné spekulativní ilustrace zřejmě daleko od pravdy nebudou
Zdroj: Top Gear UK
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
před 10 hodinamiU Volva už nemyslí hlavou. Stáhli bizarní reklamu vytvořenou AI z toho nejabsurdnějšího důvodu: Kvůli emisím CO2
12.3.2025Až bude VW opravdu zoufalý a ztratí zbytky sebevědomí, přijde s tímhle: Modelem ID.1 „oholeným” až na kost
11.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pre Termas de Rio Hondo včera 16:00
- Marc Márquez v této podobě je svým kolegům z MotoGP na obtíž včera 10:00
- Termas de Rio Hondo: Časový plán GP Argentiny 12.3.2025
- Honda Vision 110 2025: v nových barvách 12.3.2025
- Testy WSBK a WSSP v Portimão 11.3.2025
Nejnovější články
Němci najeli 100 tisíc km s moderním Opelem a rozebrali ho na díly. Problémy ale našli spíš předtím než potom
před 9 hodinamiNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
před 10 hodinamiElektrická party zdarma v Rakousku končí. Elektromobily budou podléhat silniční dani, majitelé zaplatí až desítky tisíc ročně
před 11 hodinamiVW přiznává, že svůj „levný” elektrický model nedokáže prodávat se ziskem, ztráty zmírní čínskými díly a portugalskou výrobou
včeraNa nová kola slavného úpravce se radši nedívejte moc dlouho, mohli byste se pozvracet
včera
Živá témata na fóru
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 00:16 - petr_riha
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.13. 15:35 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.13. 09:47 - koffee
- Lampárna (stěžovatelna) 03.12. 20:12 - M.Z.
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 03.12. 11:28 - řidičBOB
- Hon na piráty 03.12. 11:27 - řidičBOB