Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW potvrdilo modely X3 M, X4 M. A ve hře je i ostrá předokolka
13.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Bývalý šéf Audi RS chce ve svém novém mnichovském působišti uskutečnit nemalé plány. S tradicemi značky ale mnoho společného nemají.
Je tomu sotva týden, co jsme nastínili budoucnost automobilového průmyslu, jak ji vidí německá automobilka BMW. Ta nevypadá zrovna růžově, zvláště pokud sami sebe počítáte mezi zastánce tradičních a nikdy uspokojivě nepřekonaných technických řešení. S o to většími nadějemi se na detroitském autosalonu upíraly zraky všech přítomných k Franku van Meelovi, který nově vede divizi BMW M. Ten potvrdil příchod modelu M2 a zároveň naznačil, že v příštích letech se máme těšit na nemalou expanzi. Ta však příliš mnoho společného s tradicemi mnichovské značky nemá.
Začněme ovšem pozitivně oznámením, že van Meel, který na nové působiště přešel od divize Audi RS, je velkým fanouškem modelu 1 M Coupé. Proto asi nepřekvapí, že by byl rád, kdyby za jeho vlády vznikl podobný vůz. Takovým by samozřejmě měla být „em-dvojka“, s jejím vývojem se však započalo již dlouho před příchodem nového šéfa. Dost možná se tedy časem dočkáme opravdu působivého vozu, takový ale zřejmě prozatím existuje pouze v říši fantazie.
Více se však ví o chystaných novinkách divize, kterými rozhodně nebude M3 Touring nebo M7. Nový šéf totiž vidí daleko větší obchodní příležitost u modelů X3 M a X4 M, což asi nebude překvapením, pokud si uvědomíme, že trh aktuálně preferuje zejména crossovery či kompaktní, sportovní a luxusní SUV. Neznamená to ovšem, že by každý takový model značky měl dostat svoji ostřejší variantu, neboť kupříkladu o X1 M nepadlo ani slovo.
Zatímco u SUV lze systém pohonu všech kol čekat automaticky, o trochu méně jej asi fanoušci značky uvítají na příštích generacích modelů M5 a M6. Podle van Meela se nemají čeho obávat, neboť obě novinky budou i nadále preferovat zadní nápravu, my ale víme, že to samo o sobě pro pocity srovnatelné s řízením zadokolky zdaleka nestačí. Systém xDrive má vozům logicky umožnit lepší přenos výkonu momentu na silnici, neboť se počítá s jejich navýšením, což by již na jednu nápravu byla přílišná porce.
Padáka pak postupně dostane i manuální převodovka, i když v případě modelů M3/M4 ještě asi nějaký ten čas v nabídce vydrží. Vše záleží hlavně na zájmu zákazníků, u těch evropských ale BMW už moc nezajímá a zajímat nadále nebude. K čemu ovšem nedojde, to je příchod elektrického nebo hybridního „eMka“. Van Meel ovšem dodává, že obě divize budou spolupracovat, zejména pak v oblasti karbonových vláken.
Jistá elektrifikace sportovních modelů značky však vyloučena není. Řeč je však hlavně o elektricky řízených turbodmychadlech, se kterými by byla zlepšena odezva plynového pedálu. Vše ale musí být v souladu s filozofií divize, která by i nadále chtěla vyrábět auta pro skutečné řidiče. Možná i proto se nový šéf netváří zrovna nadšeně při pomyšlení na model, který by vzešel z předokolkové platformy UKL1.
Na druhou stranu však dodává, že pokud se povede dotyčného kandidáta naladit opravdu ostře, pak by klidně mohl dorazit pod hlavičkou oddělení M Performance. I to ostatně čeká expanze, ta se však týká zejména modelů osazených dieselovým motorem. Opět ale platí, že ani v tomto případě není každý vůz z nabídky hoden toho, aby se dočkal sportovní varianty.
V nejbližších letech pak nemáme očekávat ani příchod modelů divize M, které by byly osazeny čtyřválci. Van Meel totiž dodává, že jejich dynamika nejde ruku v ruce s filozofií sportovního oddělení, a co víc, takové motory nejsou příliš kultivované. Vše by sice mohlo změnit spřáhnutí s elektromotorem, v takovém případě by ale daný vůz neměl dost „šťávy“ na objetí Nürburgringu.
To je ale vše, co nový šéf prozradil. Budoucnost tedy není černo-černá, ke světlým barvám má ale hodně daleko. BMW se sice také musí přizpůsobit diktátu regulátorů, o značnou část vlastního úpadku se ale stará samo - k některým, z dlouhodobého hlediska špatným řešením automobilku nikdo nenutí. Jsme i proto více než zvědavi, s čím divize skutečně dorazí v příštím roce, kdy značka oslaví své sté narozeniny. Van Meel totiž dodal, že máme očekávat něco velkého - dříve probíraná M100 v tomto kontextu zní jako logická možnost...
Příchod BMW M2 je dnes již naprostou jistotou, jak dokládá celá řada snímků prototypů nachytaných při testování
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 2 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 2 hodinami - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 3 hodinami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 4 hodinami - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 6 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 13:37 - jerry
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 11:57 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus