Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW omezí nabídku Mini, přesto chce prodávat 45 modelů
13.2.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Další Mini dostane menší počet variant, BMW ale zároveň hodlá nabízet až různých 45 modelů. Řada 2 Active Tourer je údajně první z 15 předokolek.
Teprve před několika měsíci zamířila do světa plechových miláčků třetí generace Mini, kterou jsme mohli při exkluzivní příležitosti podrobně prozkoumat. Teď se k tomu v poslední době přidalo ještě ohlášení základních motorizací. Jenomže čas běží dál, vývoj musí pokračovat a britsko-německá automobilka tedy už musí začít plánovat další, v pořadí již čtvrtou generaci novodobého Mini.
Podle posledních zpráv se však s příštím dějstvím (dorazivším ještě do konce této dekády) očekává zúžení nabídky ze šesti až sedmi modelů, na které v následujících letech naroste na čtyři až pět verzí. Menší počet ale bude znamenat také výraznější designovou diferenciaci. Z úst člena představenstva značek Mini a Rolls-Royce Petera Schwarzenbauera taktéž zaznělo, že BMW musí být u příštího Mini opatrné ve smyslu počtu variant i jejich velikosti.
Němci tedy hodlají dělat méně, ale poctivěji, v překladu kvalitnější a zase menší Mini. Další změnou by mohlo být zřízení designového studia v Londýně, neboť aktuální generace byla navrhována v Mnichově. Třeba takový Nissan na podobném kroku jednoznačně vydělal (Qashqai a Juke vznikaly právě v Londýně), v Británii zkrátka designu rozumí a mají pro něj cit.
Nakonec by to rozhodně dávalo smysl, vždyť si vezměme například nový koncept JCW, který má s původním dějstvím Mini skutečně pramálo společného, je spíše parodií než skutečným originálem. Jistotou do budoucna má být třídveřový hatchback, jeho otevřená verze a také skutečné SUV. Podle všeho se tedy v roce 2017 dočkáme mnohem zajímavějšího Countrymanu, neboť se hovoří až o 30centimetrovém nárůstu délky jeho karoserie. Podle těchto tvrzení se dá také usuzovat, že se rozloučíme například s derivátem Pacemanem.
Hlavním cílem údajně bude posunout vozy výše a zároveň také cenově jinam. Nové „hatchabckové“ Mini by mohlo s cenou od 570 tisíc korun konkurovat třeba populárnímu Golfu. Vyšší cena by také odpovídala ekonomickému smýšlení, neboť produkce v Británii znamená poměrně vysoké výrobní náklady. Spolu s tím se bude řada změn odehrávat u mateřského BMW, neboť strategie musí být přeci zcela komplexní.
V Mnichově hodlají u roztočené modrobílé vrtule vyrábět do budoucna 30 vozů se zadním 15 s předním pohonem, přičemž minimálně 5 z nich ponese znak BMW, zbytek se údajně týká Mini. Šéf vývoje Herbert Diess se nechává slyšet, že BMW v budoucnu použije takzvanou twin-architekturu, což bude ekvivalentem modulární platformy, jakou používá třeba Volkswagen. Půjde v podstatě o základ v podobě platformy UKL1 pro přední pohon (z posledního Mini) pro zástavbu flexibilních součástí jak předního, tak i zadního pohonu, Většina budoucích pohonných jednotek dostane objem 0,5 litru na jeden válec.
Z jeho úst také vyšla slova o tom, že nadcházející řada 2 Active Tourer je zatím z chystaných předokolek jediným modelem, který dostal zelenou k masové výrobě. Připomeňme si, že v Ženevě bude k vidění v pětimístné variantě, která se do prodeje dostane v létě, a také nezapomeňme, proč spadá zrovna do řady 2. Do konce letošního roku očekáváme ještě příchod o dvě sedadla bohatší verze.
BMW tvrdí, že tento model navzdory pohonu „méně vhodné“ nápravy byl nadále vyvíjen s důrazem na dynamiku a agilitu. Má být zkrátka pravověrným BMW bez kompromisů. No, tak to jsme tedy zvědaví. Spolu s tříválcovými downsizingovými turbomotory tomu příliš nevěříme, se čtyřválcovým dvoulitrem topverze označené 225i (s výkonem kolem 230 koní a maximálkou 235 km/h) bohužel také ne. Ale neházejme flintu do žita příliš brzy. Podle předběžných odhadů bude mít „polovičaté“ BMW úspěch nejen v Evropě, ale také na asijském a severoamerických trzích.
BMW s předním pohonem, ještě dražší Mini, modulární platforma. No nevíme, zda se mají fandové Mnichova a nového Mini na co těšit
Pětimístný model 2 Active Tourer uvidíme naživo již na březnové Ženevě
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 2 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
- Andrea Iannone místo Fabia Di Giannantonia v Sepangu 28.10.2024
- Vítězem Bagnaia před Martinem a Acostou 27.10.2024
Nejnovější články
- Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 3 minutami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před hodinou - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 2 hodinami - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 3 hodinami - Jaguar přestal na svém domácím trhu prodávat všechna nová auta, do roku 2026 bude nabízet jen ojetiny
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 11.01. 14:30 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 12:00 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 10:43 - Twisted
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- vyber motorky 10.31. 20:32 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 10.31. 19:33 - řidičBOB