Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW omezí nabídku Mini, přesto chce prodávat 45 modelů
13.2.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Další Mini dostane menší počet variant, BMW ale zároveň hodlá nabízet až různých 45 modelů. Řada 2 Active Tourer je údajně první z 15 předokolek.
Teprve před několika měsíci zamířila do světa plechových miláčků třetí generace Mini, kterou jsme mohli při exkluzivní příležitosti podrobně prozkoumat. Teď se k tomu v poslední době přidalo ještě ohlášení základních motorizací. Jenomže čas běží dál, vývoj musí pokračovat a britsko-německá automobilka tedy už musí začít plánovat další, v pořadí již čtvrtou generaci novodobého Mini.
Podle posledních zpráv se však s příštím dějstvím (dorazivším ještě do konce této dekády) očekává zúžení nabídky ze šesti až sedmi modelů, na které v následujících letech naroste na čtyři až pět verzí. Menší počet ale bude znamenat také výraznější designovou diferenciaci. Z úst člena představenstva značek Mini a Rolls-Royce Petera Schwarzenbauera taktéž zaznělo, že BMW musí být u příštího Mini opatrné ve smyslu počtu variant i jejich velikosti.
Němci tedy hodlají dělat méně, ale poctivěji, v překladu kvalitnější a zase menší Mini. Další změnou by mohlo být zřízení designového studia v Londýně, neboť aktuální generace byla navrhována v Mnichově. Třeba takový Nissan na podobném kroku jednoznačně vydělal (Qashqai a Juke vznikaly právě v Londýně), v Británii zkrátka designu rozumí a mají pro něj cit.
Nakonec by to rozhodně dávalo smysl, vždyť si vezměme například nový koncept JCW, který má s původním dějstvím Mini skutečně pramálo společného, je spíše parodií než skutečným originálem. Jistotou do budoucna má být třídveřový hatchback, jeho otevřená verze a také skutečné SUV. Podle všeho se tedy v roce 2017 dočkáme mnohem zajímavějšího Countrymanu, neboť se hovoří až o 30centimetrovém nárůstu délky jeho karoserie. Podle těchto tvrzení se dá také usuzovat, že se rozloučíme například s derivátem Pacemanem.
Hlavním cílem údajně bude posunout vozy výše a zároveň také cenově jinam. Nové „hatchabckové“ Mini by mohlo s cenou od 570 tisíc korun konkurovat třeba populárnímu Golfu. Vyšší cena by také odpovídala ekonomickému smýšlení, neboť produkce v Británii znamená poměrně vysoké výrobní náklady. Spolu s tím se bude řada změn odehrávat u mateřského BMW, neboť strategie musí být přeci zcela komplexní.
V Mnichově hodlají u roztočené modrobílé vrtule vyrábět do budoucna 30 vozů se zadním 15 s předním pohonem, přičemž minimálně 5 z nich ponese znak BMW, zbytek se údajně týká Mini. Šéf vývoje Herbert Diess se nechává slyšet, že BMW v budoucnu použije takzvanou twin-architekturu, což bude ekvivalentem modulární platformy, jakou používá třeba Volkswagen. Půjde v podstatě o základ v podobě platformy UKL1 pro přední pohon (z posledního Mini) pro zástavbu flexibilních součástí jak předního, tak i zadního pohonu, Většina budoucích pohonných jednotek dostane objem 0,5 litru na jeden válec.
Z jeho úst také vyšla slova o tom, že nadcházející řada 2 Active Tourer je zatím z chystaných předokolek jediným modelem, který dostal zelenou k masové výrobě. Připomeňme si, že v Ženevě bude k vidění v pětimístné variantě, která se do prodeje dostane v létě, a také nezapomeňme, proč spadá zrovna do řady 2. Do konce letošního roku očekáváme ještě příchod o dvě sedadla bohatší verze.
BMW tvrdí, že tento model navzdory pohonu „méně vhodné“ nápravy byl nadále vyvíjen s důrazem na dynamiku a agilitu. Má být zkrátka pravověrným BMW bez kompromisů. No, tak to jsme tedy zvědaví. Spolu s tříválcovými downsizingovými turbomotory tomu příliš nevěříme, se čtyřválcovým dvoulitrem topverze označené 225i (s výkonem kolem 230 koní a maximálkou 235 km/h) bohužel také ne. Ale neházejme flintu do žita příliš brzy. Podle předběžných odhadů bude mít „polovičaté“ BMW úspěch nejen v Evropě, ale také na asijském a severoamerických trzích.
BMW s předním pohonem, ještě dražší Mini, modulární platforma. No nevíme, zda se mají fandové Mnichova a nového Mini na co těšit
Pětimístný model 2 Active Tourer uvidíme naživo již na březnové Ženevě
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 4 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 6 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 7 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 9 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva