Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW M8 2019 vstane jako Fénix z popela, chce rovnou vládnout segmentu
6.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Konečně produkční M8 dostane nový čtyřlitrový osmiválec s více než 600 koňmi. Doplní ho záplava karbonu, hliníku a hořčíku.
Již delší dobu víme, že BMW vzkřísí modelovou řadu 8. Nejde přitom jen o pouhé spekulace či dohady, vše se zdá být jasně nalajnováno. Mnichovská automobilka si na patentovém úřadě zaregistrovala ochranné známky na bezpočet variací, kromě toho dala novince také interní kódy. Víme tedy, že kupé dorazí jako G17, zatímco na kabriolet nejspíše vyzbyde označení G18. Možné portfolio by pak mělo zahrnovat modely 825, 830, 835, 845, 850, 860, M850 a M8.
My si dnes posvítíme především na vrchol řady, nicméně v úvodu ztratíme ještě pár slov o základních variantách. Ve všech případech bude samozřejmě použita modulární platforma CLAR, u které jsou výraznou měrou použita karbonová vlákna, hliník, hořčík a vysokopevnostní ocel. Cílem je nejnižší hmotnost v segmentu, ve kterém se pohybují vozy jako Bentley Continental GT či Mercedes-AMG S63 Coupé.
Základní modely dostanou přeplňovaný řadový šestiválec, což tak trochu vylučuje výše zmíněné označení 825. BMW si jej tedy nejspíše zaregistrovalo proto, aby po něm nesáhl nikdo jiný. Kromě toho mnichovská značka patentový úřad nejspíše ještě jednou navštíví, neboť se mluví také o příchodu hybridního provedení 840e iPerformance. O jeho příchodu však zatím panují jisté pochybnosti.
My proto raději zamíříme k vrcholné variantě M8, jež stejně jako modely 850 a M850 vsadí na nový čtyřlitrový osmiválec twin-turbo. Jeho výkon by měl výrazně překročit hranici 600 koní, přičemž spárován bude s pohonem zadních nebo všech čtyř kol. U verze xDrive se dle zdrojů zevnitř automobilky díky lepší trakci očekává zrychlení na stovku „hodně pod 4 sekundy“.
Slavnostní představení BMW M8 je naplánováno na druhou polovinu roku 2019, tedy více než dvanáct měsíců poté, co se v továrně v Dingolfingu začne montovat základní kupé. V mezičase pak máme očekávat i příchod kabrioletu, který se pochlubí plátěnou skládací střechou. Pro značku je přitom M8 srdeční záležitostí, a to i kvůli zrušenému projektu z 90. let minulého století.
V té době automobilka vyrobila unikátní prototyp řady 8 osazený atmosférickým V12, nicméně s ohledem na vysoké vývojové a produkční náklady a obavy z nedostatku zákazníků nakonec celý projekt zamířil k ledu. Tedy až na samotnou pohonnou jednotku, jenž se dočkala přepracování a navýšení objemu na 6,1 litru. A následně pak zamířila pod kapotu McLarenu F1.
Chystaná novinka tedy bude jistou náplastí na tuto bolístku, přičemž její vzhled nám naznačuje nová neoficiální ilustrace a špionážní snímky prototypu základního kupé. To bude dlouhé přes 5 metrů a velkou část z toho zabere dlouhá přední kapota. Doplní ji nafouklé blatníky, bezrámové dveře a nízko položená střešní linií, která plynule přechází do svažující se zádě.
Uvnitř řada 8 nabídne dvě plnohodnotná přední a dvě nouzová zadní sedadla, přičemž stejná koncepce bude dodržena také u kabrioletu i varianty M8. Je ovšem možné, že se následně dočkáme ještě ostřejšího provedení, které v rámci shazování kil dá vale zadní lavici. To je ale již čirá spekulace. Poslední známou jistotou u řady o je to, že verze 860 bude mít pod kapotou dvanáctiválec.
Chystané BMW řady 8 se ukázalo na neoficiální ilustraci...
...která vychází ze špionážních snímků prototypu
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
včera - Franco Colapinto, nové „zázračné dítě” Formule 1, si utahuje z ekologických aktivistů, něco takového se dnes neodpouští
3.11.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Toyota stvořila moderní auto, po kterém zatoužíte. Řidičské modle přidala turbo, pohon 4x4 a vzhled legendy rallye
před hodinou - Naděje umírá poslední: Policie po 8 letech dopadla zloděje aut za skoro 200 milionů, skončili s nimi na druhém konci světa
před 2 hodinami - Zaměstnanci musí přijmout nižší platy a vyhrnout si rukávy, říká personální šéf VW. Fajn, tak teď ještě zase začít dělat žádaná auta
před 4 hodinami - Prodeje klíčového elektrického Fordu v říjnu padly na polovinu, všechny jeho elektromobily mají podíl už jen 3,2 procenta
před 5 hodinami - Za cenu tuctové Octavie TDI můžete mít výjimečný sporťák s obřím motorem V6, 400 koňmi a manuálem. Ani pořádně nejel
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 11:26 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 11.05. 11:20 - honziss
- Policejní kontroly a měření 11.05. 11:09 - řidičBOB
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 11.05. 10:40 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.05. 08:46 - Vrooom
- VZKAZY 11.04. 19:12 - petr_riha
- Onboard videa 11.04. 08:44 - Truck Daškam
- vyber motorky 11.03. 21:59 - M.Z.