Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW M8 2016: konkurent Audi R8 prý nakonec bude, jménu M1 se ale vyhne
22.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Supersport německé automobilky dostane přepracované šasi modelu i8, hybridní pohon ale zamění za motor V8 turbo o výkonu přes 600 koní.
Audi má R8, Mercedes-Benz má SLS AMG, Lexus má LFA a Infiniti nás letos překvapilo konceptem Emerg-E. Skoro každá značka operující v prémiovém segmentu již dnes má svůj supersportovní model. Jedinou výjimkou je BMW, tedy automobilka, která svou image postavila především na vozech vyráběných pro opravdové řidiče. Pravda, za dva roky by měla dorazit produkční verze hybridního modelu i8, ta však rozhodně neukojí žízeň po tradičním sportovním načiní. Koneckonců, kombinace elektromotoru a 1,5litrového tříválce nevypadá vedle osmiválce Mercedesu či desetiválců Audi a Lexusu příliš vábně.
Přitom BMW bylo s modelem M1 kdysi na poli supersportů průkopníkem. Od té doby však z Mnichova přicházejí jen zprávy o tom, že s nástupcem rozhodně nemáme počítat. Konceptu M1 Hommage navzdory. Na druhou stranu, celý svět spekuluje o tom, že divize M by v roce 2016 doopravdy mohla přijít s modelem, který dostane unikátní platformu a přeplňovaný motor V8 o výkonu převyšujícím 600 koní.
Nejnovější zpráva, se kterou přišel Automobile Magazine, pak naznačuje, že by se tak doopravdy mohlo stát. Jen s několika změnami. Supersportovní novinka by prý neměla být postavena na ojedinělé platformě, nýbrž na odlehčeném hliníkovém a karbonovém šasi BMW i8, jež bude lehce přepracováno. Hybridní hnací systém ale naštěstí udělá prostor osmiválcovému motoru.
Pohonná jednotka by přitom měla přijít v kombinaci s turbodmychadly, což je koncepce, kterou BMW v posledních letech uznává více než atmosférické plnění. V Bavorsku znovu nechtějí sahat na legendární jméno, a tak se změní i název - ke slovu prý přijde staronové označení M8. To by de facto znamenalo druhou generaci, i když ta první se objevila jen ve formě jediného prototypu - kvůli vysoké cenovce byla nakonec sériová výroba zamítnuta, motor M8 však posloužil jako pohonná jednotka McLarenu F1.
Příjezd novinky v roce 2016 přitom znamená, že do boje půjde BMW s již druhou generací Audi R8, zatímco Mercedes-Benz v té době vyrukuje s modelem SLC. Tedy nástupcem stávajícího Gullwingu, který by zřejmě dle nedávného prohlášení AMG mohl disponovat také pohonem všech kol.
S ohledem na kapacity značky zároveň vývoj supersportu znamená červenou pro plánovaný levný roadster Z2. Tento segment totiž nevykazuje takové prodeje jako kdysi, díky čemuž BMW hodlá zaměřit svou pozornost spíše na modely s pohonem předních kol.
V roce 2008 přišlo BMW s konceptem M1 Hommage, který skládal hold původnímu modelu M1. Od té doby se kolem supersportu značky rojí jedna spekulace za druhou, skutečný vůz však nepřichází
Zdroj: Motor Authority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva