Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW M760Li v Ženevě zázračně posílilo o 10 koní, teď překoná Alpinu B7
2.3.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Mnichov přivezl o kousek silnější a o kousek rychlejší M760Li, možná jen proto, aby byl lepší než Alpina. Fakt, že má 6,6l V12, asi nestačil.
Nedávno představené BMW M760Li nechybí na stánku značky v Ženevě, ale to není velké překvapení. Už pár týdnů víme, že na papíře jsou výkony 6,6litrové V12 v M760Li a skoro-konkurenční 4,4l V8 v Alpině B7 úplně stejné - 600 koní a 800 Nm. Jediný větší rozdíl je, že maximální točivý moment je u V12 dostupný dřív.
BMW se ovšem v Ženevě tváří, že z dvanáctiválce vydolovalo ještě deset koní, zatímco točivý moment zůstal stejný, parametry by tedy měly být 610 koní a 800 Nm. Stejná zůstala i maximálka, 250 nebo 305 km/h, ale obě tato čísla jsou dílem omezovače rychlosti, takže na ně moc neberme zřetel. Zlepšilo se ale zrychlení na stovku, a to o dvě desetiny na 3,7 sekundy.
Dvě desetiny jsou poměrně velké zlepšení, když točivý moment zůstal stejný a jen o deset koní vzrostl výkon. Dost možná tady změny proběhly jen na papíře, protože Alpina byla stejně silná a na stovce byla dřív. Teď se karty vyrovnaly a BMW vás tedy už nebude posílat ke „konkurenci”, když budete chtít plnotučnou M7 - vám nabídne svou M760Li.
Nepochybujeme, že 6,6litrový motor N74B66 je schopen i více než šesti stovek koní, objemovou rezervu na to má a s dostatečně velkým tlakem turbodmychadel by se mohl dostat vysoko nad čísla Alpiny, která má přeci jen o 2,2 litru a čtyři válce méně. U Mercedesu dolují z šestilitrových V12 klidně 1 000 Nm. Jenže těsně před autosalonem stihnete jen škrtnout perem.
BMW do Ženevy také přivezlo balíček s názvem V12 Excellence, který je k mání bez příplatku. Má přidat chromovanou linku přes celou šířku předního sání, stříbrné příčky ledvinek, logo V12 na víku zavazadelníku, dvě obdélníkové chromované koncovky výfuku a pár dalších chromovaných detailů na zádi. I tom jsme si ale pověděli už dříve...
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.





















BMW 760Li je v Ženevě silnější než to dříve představené, alespoň na papíře
BMW M760Li se na oficiální fotosadě představilo nedávno
Paket Excellence dělá z M760i sleeper svého druhu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
před hodinou- První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
před 6 hodinami Nejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
včera
Nejnovější články
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
před hodinouVW propustí víc lidí, než se zdá. Ze softwarové divize jich vyhodí dalších 1 600, funguje ale jako samostatná firma
před 2 hodinamiSbohem, třícípá hvězdo. Mercedes právě odpravil sám sebe novým CLA, je to nevzhledné, lacině působící 2,1tunové zklamání
před 3 hodinamiŠkoda ukáže elektrickou Octavii poprvé už letos, postupná poprava bestselleru začne v srpnu
před 5 hodinami- První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva