Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW M760Li: ostrá sedma má obří motor 6,6 V12 twin-turbo a „paket sleeper”
12.2.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ videa) Pusťte z hlavy M7, ta zkrátka nebude. Dvanáctiválcová M760Li s výkonem 600 koní se ale zdá být více než solidní náhradou.
Zdálo se, že tento týden bude v rámci špičkových provedení BMW řady 7 patřit nové Alpině B7. Nazvali jsme ji „neoficiální M7”, neboť s výkonem 600 koní, akcelerací na stovku za 3,7 sekundy, maximální rychlostí 311 km/h a vcelku agresivním vzezřením má technické, dynamické i designové parametry, které by tovární variace na ostré provedení sedmičkové řady jen těžko překonávala. Jedním dechem jsme ale dodali, že i když skutečná M7 nepřijde, předchozí únik z konfigurátoru více než naznačoval blížící se odhalení verze M760Li přímo nod automobilky.
Nebyl to blud. K onomu odhalení navíc došlo ještě dříve, než jsme mohli doufat, a tak vám pouhé čtyři dny po premiéře nové B7 můžeme představit právě BMW M760Li. Je to tovární pokus postavit velmi podobně orientovaný vůz - velmi výkonný, rychlý a zároveň komfortní stroj pro tu nejnáročnější klientelu velkých limuzín. Někomu bude možná M760Li připadat ve stínu B7 zbytečná, je tu ale přinejmenším jeden důvod, proč má a snad navěky bude mít naše sympatie. Jde vyjádřit jediným slovem: motor.
V době, kdy BMW lepí nálepky s podobnými číslicemi i na třílitry, je M760Li jako zjevení z minulosti. Z té minulosti, kdy jméno 50i měl větší, 5,6litrový motor a nebyl v tom zdaleka sám. Přesně v tom je vrcholná sedma příjemnou vzpomínkou na časy dávno minulé a nejde jen o to. Navzdory všem trendům, ke kterým se BMW hlásí jak málokdo jiný, totiž objem motoru zamířil mezigeneračně citelně výše.
Nechoďme kolem horké kaše, M760Li má pod kapotou jeden z 10 nejobjemnějších motorů v osobních autech, 6,6litrový dvanáctiválec použitý už v Rolls-Royce Ghost. To je pořádný kus německé techniky a aby to nebylo málo, o jeho plnění se stará dvojice turbodmychadel. Tato „skoroM7” má tedy ve svém nitru motor se skoro nekonečným výkonovým potenciálem, neboť z 6,6 litru, 12 válců a 2 turbodmychadel lze dozajista vydolovat i podstatně více výkonu, než kolik tento motor v sedmičkové řadě nabízí.
Tady jako by si BMW a Alpina nechtěly konkurovat a také M760Li pracuje s výkonem nejvýše 600 koní posazeným do 5 500 ot./min a točivým momentem až 800 Nm dostupným od 1 500 ot./min. O přenos výkonu se dále starají upravený osmistupňový automat s prediktivním řazením podle charakteru silnice před vámi a pohon všech kol xDrive. I tady jde o shodu s B7, mnichovská mašina je ale kvůli jistě těžšímu motoru alespoň na papíře pomalejší: na stovku zrychlí za 3,9 sekundy a rozjede se až na 250 nebo 305 km/h podle toho, jaký si vyberete omezovač - přirozenou maximálku nereprezentuje ani jedno z těchto čísel.
Bylo by ale naivní jen kvůli tomu říkat, že M760Li není zajímavá. Jednak je třeba dodat, že i tyto parametry jsou z říše fantazie, neboť akcelerace na stovku je stále o 0,4 sekundy lepší než u nejrychlejší M5. A pak nelze pominout, že dvanáctiválcový motor, zvlášť takto monstrózní, je o poznání zajímavější kus supersilné a navíc supernoblesní mechaniky než „pouhý” osmiválec.
Posuneme-li se dále, M760Li kombinuje i v jiných technických aspektech to nejlepší, co lze do útrob řady 7 vměstnat. Trochu úsměvně tu působí BMW zdůrazňovaná přítomnost systému start/stop, ale nad ten se nyní povznesme, jakkoli jistě přispívá k nereálnému údaji o průměrné spotřebě paliva ve výši 12,6 litru na 100 km. Standardem pro tuto sedmu jsou také natáčecí zadní kola a adaptivní podvozek s aktivními stabilizátory. Nechybí posílené brzdy, specifická 20" kola, upravená aerodynamika a sportovní výfuk s nastavitelnými klapkami. Vše pochopitelně s logem M.
Některé z těchto prvků ovlivňují i vzhled vozu, který se ovšem logicky snaží zůstat decentní. M760Li tak poznáte leda podle specifického šedého orámování ledvinek na masce chladiče, krytů vnějších zpětných zrcátek a několika dalších drobností včetně log M na některých částech vozu. A zvláštnosti se najdou také v interiéru, sedadly počínaje, přístrojovou deskou pokračuje a hliníkovými nášlapy pedálů konče.
Ani tyto drobné odlišnosti ovšem nemusí být M760Li vlastní, budou-li vám připadat příliš výrazné. Pokud si pro vůz zvolíte paket Excellence dostupný bez příplatku, zmizí aerodynamický paket, označení M760Li, všechna loga M, dokonce i kola M Performance či modře lakované brzdy za nimi. A též sportovní doplňky v interiéru. Je to takový „paket sleeper” a vozu ponechá jen označení V12, i když si auto jinak dále říká M760Li (a nikoli 760Li, jak by leckdo mohl očekávat), jinak v něm špičkovou sportovní verzi sedmy poznáte jen stěží.
Pokud vás tento stroj zaujal, naživo bude poprvé k vidění na autosalonu v Ženevě jako vůz modelového roku 2017. Tehdy by také BMW mělo odhalit cenu, nic skromného tady ale dozajista nečekejte - jde o velmi neskromnou verzi...
Toto je BMW M760Li...
...a toto jeho verze Excellence, která se bez příplatku tváří, jakoby nic
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 3 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejčtenější články
- Němci srovnali možná poslední „normální” velké dieselové kombíky od BMW a Mercedesu, bitvu rozumu rozhodla cena
1.10.2024 - Tento moderní ostrý kombík schopný vozit rodinu až 300 km/h je tak přehlížený, že sotva použitý stojí míň než Škoda Octavia RS
1.10.2024 - Elektrický Fiat 500 vážně nikdo nechce, už měsíc stojící výroba se nerozjede po celý další měsíc
2.10.2024 - Nová Škoda Elroq postrádá jakoukoli invenci. Je to špatný typ auta, které je ve špatný čas na špatném místě
2.10.2024 - Max Verstappen byl při oslavě svých narozenin natočen v docela normálním rodinném Audi, které můžete mít i vy
2.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva