Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW M760Li: ostrá sedma má obří motor 6,6 V12 twin-turbo a „paket sleeper”
12.2.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ videa) Pusťte z hlavy M7, ta zkrátka nebude. Dvanáctiválcová M760Li s výkonem 600 koní se ale zdá být více než solidní náhradou.
Zdálo se, že tento týden bude v rámci špičkových provedení BMW řady 7 patřit nové Alpině B7. Nazvali jsme ji „neoficiální M7”, neboť s výkonem 600 koní, akcelerací na stovku za 3,7 sekundy, maximální rychlostí 311 km/h a vcelku agresivním vzezřením má technické, dynamické i designové parametry, které by tovární variace na ostré provedení sedmičkové řady jen těžko překonávala. Jedním dechem jsme ale dodali, že i když skutečná M7 nepřijde, předchozí únik z konfigurátoru více než naznačoval blížící se odhalení verze M760Li přímo nod automobilky.
Nebyl to blud. K onomu odhalení navíc došlo ještě dříve, než jsme mohli doufat, a tak vám pouhé čtyři dny po premiéře nové B7 můžeme představit právě BMW M760Li. Je to tovární pokus postavit velmi podobně orientovaný vůz - velmi výkonný, rychlý a zároveň komfortní stroj pro tu nejnáročnější klientelu velkých limuzín. Někomu bude možná M760Li připadat ve stínu B7 zbytečná, je tu ale přinejmenším jeden důvod, proč má a snad navěky bude mít naše sympatie. Jde vyjádřit jediným slovem: motor.
V době, kdy BMW lepí nálepky s podobnými číslicemi i na třílitry, je M760Li jako zjevení z minulosti. Z té minulosti, kdy jméno 50i měl větší, 5,6litrový motor a nebyl v tom zdaleka sám. Přesně v tom je vrcholná sedma příjemnou vzpomínkou na časy dávno minulé a nejde jen o to. Navzdory všem trendům, ke kterým se BMW hlásí jak málokdo jiný, totiž objem motoru zamířil mezigeneračně citelně výše.
Nechoďme kolem horké kaše, M760Li má pod kapotou jeden z 10 nejobjemnějších motorů v osobních autech, 6,6litrový dvanáctiválec použitý už v Rolls-Royce Ghost. To je pořádný kus německé techniky a aby to nebylo málo, o jeho plnění se stará dvojice turbodmychadel. Tato „skoroM7” má tedy ve svém nitru motor se skoro nekonečným výkonovým potenciálem, neboť z 6,6 litru, 12 válců a 2 turbodmychadel lze dozajista vydolovat i podstatně více výkonu, než kolik tento motor v sedmičkové řadě nabízí.
Tady jako by si BMW a Alpina nechtěly konkurovat a také M760Li pracuje s výkonem nejvýše 600 koní posazeným do 5 500 ot./min a točivým momentem až 800 Nm dostupným od 1 500 ot./min. O přenos výkonu se dále starají upravený osmistupňový automat s prediktivním řazením podle charakteru silnice před vámi a pohon všech kol xDrive. I tady jde o shodu s B7, mnichovská mašina je ale kvůli jistě těžšímu motoru alespoň na papíře pomalejší: na stovku zrychlí za 3,9 sekundy a rozjede se až na 250 nebo 305 km/h podle toho, jaký si vyberete omezovač - přirozenou maximálku nereprezentuje ani jedno z těchto čísel.
Bylo by ale naivní jen kvůli tomu říkat, že M760Li není zajímavá. Jednak je třeba dodat, že i tyto parametry jsou z říše fantazie, neboť akcelerace na stovku je stále o 0,4 sekundy lepší než u nejrychlejší M5. A pak nelze pominout, že dvanáctiválcový motor, zvlášť takto monstrózní, je o poznání zajímavější kus supersilné a navíc supernoblesní mechaniky než „pouhý” osmiválec.
Posuneme-li se dále, M760Li kombinuje i v jiných technických aspektech to nejlepší, co lze do útrob řady 7 vměstnat. Trochu úsměvně tu působí BMW zdůrazňovaná přítomnost systému start/stop, ale nad ten se nyní povznesme, jakkoli jistě přispívá k nereálnému údaji o průměrné spotřebě paliva ve výši 12,6 litru na 100 km. Standardem pro tuto sedmu jsou také natáčecí zadní kola a adaptivní podvozek s aktivními stabilizátory. Nechybí posílené brzdy, specifická 20" kola, upravená aerodynamika a sportovní výfuk s nastavitelnými klapkami. Vše pochopitelně s logem M.
Některé z těchto prvků ovlivňují i vzhled vozu, který se ovšem logicky snaží zůstat decentní. M760Li tak poznáte leda podle specifického šedého orámování ledvinek na masce chladiče, krytů vnějších zpětných zrcátek a několika dalších drobností včetně log M na některých částech vozu. A zvláštnosti se najdou také v interiéru, sedadly počínaje, přístrojovou deskou pokračuje a hliníkovými nášlapy pedálů konče.
Ani tyto drobné odlišnosti ovšem nemusí být M760Li vlastní, budou-li vám připadat příliš výrazné. Pokud si pro vůz zvolíte paket Excellence dostupný bez příplatku, zmizí aerodynamický paket, označení M760Li, všechna loga M, dokonce i kola M Performance či modře lakované brzdy za nimi. A též sportovní doplňky v interiéru. Je to takový „paket sleeper” a vozu ponechá jen označení V12, i když si auto jinak dále říká M760Li (a nikoli 760Li, jak by leckdo mohl očekávat), jinak v něm špičkovou sportovní verzi sedmy poznáte jen stěží.
Pokud vás tento stroj zaujal, naživo bude poprvé k vidění na autosalonu v Ženevě jako vůz modelového roku 2017. Tehdy by také BMW mělo odhalit cenu, nic skromného tady ale dozajista nečekejte - jde o velmi neskromnou verzi...























Toto je BMW M760Li...
...a toto jeho verze Excellence, která se bez příplatku tváří, jakoby nic
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
před 10 hodinamiU Volva už nemyslí hlavou. Stáhli bizarní reklamu vytvořenou AI z toho nejabsurdnějšího důvodu: Kvůli emisím CO2
12.3.2025Až bude VW opravdu zoufalý a ztratí zbytky sebevědomí, přijde s tímhle: Modelem ID.1 „oholeným” až na kost
11.3.2025
Nejnovější články
Němci najeli 100 tisíc km s moderním Opelem a rozebrali ho na díly. Problémy ale našli spíš předtím než potom
před 9 hodinamiNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
před 10 hodinamiElektrická party zdarma v Rakousku končí. Elektromobily budou podléhat silniční dani, majitelé zaplatí až desítky tisíc ročně
před 11 hodinamiVW přiznává, že svůj „levný” elektrický model nedokáže prodávat se ziskem, ztráty zmírní čínskými díly a portugalskou výrobou
včeraNa nová kola slavného úpravce se radši nedívejte moc dlouho, mohli byste se pozvracet
včera
Živá témata na fóru
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 00:16 - petr_riha
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.13. 15:35 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.13. 09:47 - koffee
- Lampárna (stěžovatelna) 03.12. 20:12 - M.Z.
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 03.12. 11:28 - řidičBOB
- Hon na piráty 03.12. 11:27 - řidičBOB