Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW M760Li: ostrá sedma má obří motor 6,6 V12 twin-turbo a „paket sleeper”
12.2.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ videa) Pusťte z hlavy M7, ta zkrátka nebude. Dvanáctiválcová M760Li s výkonem 600 koní se ale zdá být více než solidní náhradou.
Zdálo se, že tento týden bude v rámci špičkových provedení BMW řady 7 patřit nové Alpině B7. Nazvali jsme ji „neoficiální M7”, neboť s výkonem 600 koní, akcelerací na stovku za 3,7 sekundy, maximální rychlostí 311 km/h a vcelku agresivním vzezřením má technické, dynamické i designové parametry, které by tovární variace na ostré provedení sedmičkové řady jen těžko překonávala. Jedním dechem jsme ale dodali, že i když skutečná M7 nepřijde, předchozí únik z konfigurátoru více než naznačoval blížící se odhalení verze M760Li přímo nod automobilky.
Nebyl to blud. K onomu odhalení navíc došlo ještě dříve, než jsme mohli doufat, a tak vám pouhé čtyři dny po premiéře nové B7 můžeme představit právě BMW M760Li. Je to tovární pokus postavit velmi podobně orientovaný vůz - velmi výkonný, rychlý a zároveň komfortní stroj pro tu nejnáročnější klientelu velkých limuzín. Někomu bude možná M760Li připadat ve stínu B7 zbytečná, je tu ale přinejmenším jeden důvod, proč má a snad navěky bude mít naše sympatie. Jde vyjádřit jediným slovem: motor.
V době, kdy BMW lepí nálepky s podobnými číslicemi i na třílitry, je M760Li jako zjevení z minulosti. Z té minulosti, kdy jméno 50i měl větší, 5,6litrový motor a nebyl v tom zdaleka sám. Přesně v tom je vrcholná sedma příjemnou vzpomínkou na časy dávno minulé a nejde jen o to. Navzdory všem trendům, ke kterým se BMW hlásí jak málokdo jiný, totiž objem motoru zamířil mezigeneračně citelně výše.
Nechoďme kolem horké kaše, M760Li má pod kapotou jeden z 10 nejobjemnějších motorů v osobních autech, 6,6litrový dvanáctiválec použitý už v Rolls-Royce Ghost. To je pořádný kus německé techniky a aby to nebylo málo, o jeho plnění se stará dvojice turbodmychadel. Tato „skoroM7” má tedy ve svém nitru motor se skoro nekonečným výkonovým potenciálem, neboť z 6,6 litru, 12 válců a 2 turbodmychadel lze dozajista vydolovat i podstatně více výkonu, než kolik tento motor v sedmičkové řadě nabízí.
Tady jako by si BMW a Alpina nechtěly konkurovat a také M760Li pracuje s výkonem nejvýše 600 koní posazeným do 5 500 ot./min a točivým momentem až 800 Nm dostupným od 1 500 ot./min. O přenos výkonu se dále starají upravený osmistupňový automat s prediktivním řazením podle charakteru silnice před vámi a pohon všech kol xDrive. I tady jde o shodu s B7, mnichovská mašina je ale kvůli jistě těžšímu motoru alespoň na papíře pomalejší: na stovku zrychlí za 3,9 sekundy a rozjede se až na 250 nebo 305 km/h podle toho, jaký si vyberete omezovač - přirozenou maximálku nereprezentuje ani jedno z těchto čísel.
Bylo by ale naivní jen kvůli tomu říkat, že M760Li není zajímavá. Jednak je třeba dodat, že i tyto parametry jsou z říše fantazie, neboť akcelerace na stovku je stále o 0,4 sekundy lepší než u nejrychlejší M5. A pak nelze pominout, že dvanáctiválcový motor, zvlášť takto monstrózní, je o poznání zajímavější kus supersilné a navíc supernoblesní mechaniky než „pouhý” osmiválec.
Posuneme-li se dále, M760Li kombinuje i v jiných technických aspektech to nejlepší, co lze do útrob řady 7 vměstnat. Trochu úsměvně tu působí BMW zdůrazňovaná přítomnost systému start/stop, ale nad ten se nyní povznesme, jakkoli jistě přispívá k nereálnému údaji o průměrné spotřebě paliva ve výši 12,6 litru na 100 km. Standardem pro tuto sedmu jsou také natáčecí zadní kola a adaptivní podvozek s aktivními stabilizátory. Nechybí posílené brzdy, specifická 20" kola, upravená aerodynamika a sportovní výfuk s nastavitelnými klapkami. Vše pochopitelně s logem M.
Některé z těchto prvků ovlivňují i vzhled vozu, který se ovšem logicky snaží zůstat decentní. M760Li tak poznáte leda podle specifického šedého orámování ledvinek na masce chladiče, krytů vnějších zpětných zrcátek a několika dalších drobností včetně log M na některých částech vozu. A zvláštnosti se najdou také v interiéru, sedadly počínaje, přístrojovou deskou pokračuje a hliníkovými nášlapy pedálů konče.
Ani tyto drobné odlišnosti ovšem nemusí být M760Li vlastní, budou-li vám připadat příliš výrazné. Pokud si pro vůz zvolíte paket Excellence dostupný bez příplatku, zmizí aerodynamický paket, označení M760Li, všechna loga M, dokonce i kola M Performance či modře lakované brzdy za nimi. A též sportovní doplňky v interiéru. Je to takový „paket sleeper” a vozu ponechá jen označení V12, i když si auto jinak dále říká M760Li (a nikoli 760Li, jak by leckdo mohl očekávat), jinak v něm špičkovou sportovní verzi sedmy poznáte jen stěží.
Pokud vás tento stroj zaujal, naživo bude poprvé k vidění na autosalonu v Ženevě jako vůz modelového roku 2017. Tehdy by také BMW mělo odhalit cenu, nic skromného tady ale dozajista nečekejte - jde o velmi neskromnou verzi...
Toto je BMW M760Li...
...a toto jeho verze Excellence, která se bez příplatku tváří, jakoby nic
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Bosch propustí dalších 5,5 tisíce lidí, i mimo Německo. Jen v posledních měsících potvrdil vyhazovy pro víc jak 12 tisíc zaměstnanců
25.11.2024 - Obyčejná Honda předělaná na drsný muscle car Dodge se začíná prodávat, většina zájemců ale ostrouhá
25.11.2024 - Mercedes pracuje na konci kotoučových brzd, jak je známe, nové řešení by vydrželo až 15 let a 300 tisíc km
25.11.2024 - Levně k mání je sen odpůrců moderny. Dodnes nejeté auto má obří motor bez výkonu, volant bez airbagu a elektrická okna jako vrchol komfortu
25.11.2024 - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
25.11.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 01:22 - petr_riha
- Fiat a vše kolem nich 12.24. 14:50 - denis
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch