BMW M760Li odhaleno únikem z konfigurátoru, blíže k M7 nikdy nebylo

Spekulace o příchodu sportovní varianty řady 7 se naplnily, byť zatím neoficiálně. Příchod M7 se tím stává nepravděpodobným, zcela vyloučit jej ale nelze.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

BMW M760Li odhaleno únikem z konfigurátoru, blíže k M7 nikdy nebylo

22.12.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek

BMW M760Li odhaleno únikem z konfigurátoru, blíže k M7 nikdy nebylo

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Spekulace o příchodu sportovní varianty řady 7 se naplnily, byť zatím neoficiálně. Příchod M7 se tím stává nepravděpodobným, zcela vyloučit jej ale nelze.

Je to zvláštní. BMW se už léta a povětšinou oprávněně tváří jako nejsportovnější značka z německé prémiové trojky, přesto nikdy nenabídla sportovní provedení nejvyšší řady 7. Na jednu stranu to dává smysl, dělat sportovně se tvářící auto z dvoutunové luxusní limuzíny je trochu hloupost. Jenže v momentě, kdy stejná značka nabízí ještě hůře koncipované a nepochybně nesmyslnější stroje jako X6 M, tohle vysvětlení neobstojí. A především - konkurenti v podobě Audi S8 či Mercedes S AMG existují už dávno, dokonce i Jaguar má své sportovní XJ.

Mnichov se tak nejednou ocitl pod tlakem M7 udělat, vždy ale odolal. Ještě loni v listopadu řekl, že M7 nebude a zájemci mohou sáhnout po Alpině B7, pak se ale začalo spekulovat o tom, že M7 skutečně dorazí. Hned jsme si tak začali malovat, jak by mohlo vypadat, pravda ale nakonec bude někde mezi oběma póly výše zmíněných informací. Sportovní sedmička bude, o M7 ale nepůjde.

BMW zvolilo šalamounské a nutno dodat též už chvíli očekávané řešení - verzi M760Li s laděním subdivize M Performance. Zatím to není oficiální informace, únik obrázků z konfigurátoru BMW je ale více než výmluvný - vidíme prodlouženou verzi s označením M760Li na zádi, co více si přát.

Pochopitelně, hodily by se další informace, těch je ale poskrovnu. Pokud se ptáte, proč má být sportovní varianta prodloužená, odpovědí budiž, že žádná 760i, tedy „krátká” sedmička, s dvanáctiválcem nebude. Tedy být nemá, i to je pouze spekulace. Nová generace sedmy s motorem V12 totiž zatím představena nebyla ani ve verzi postrádající písmeno M v názvu, ve stínu tohoto úniku ale dává smysl.

Pod kapotou vozu se má objevit motor 6,6 V12 s kódovým označením N74Tü1, který známe z vozů značky Rolls-Royce jako jeden z nejobjemnějších motorů dneška. Kolik nabídne koní ve standardním provedení, nevíme, v M760Li se ale má jednat o více než 441 kW (600 koní), aby se tato varianta mohla vyrovnat nejsilnějším Mercedesu S 65 AMG. Dále očekávejme osmistupňový automat s hydrodynamickým měničem a pohon spíše zadních kol, i s xDrivem se ale může „skoroM7” vytasit.

A jak to může dopadnout s M7? Řekněme, že po dnešku je její budoucí příchod nepravděpodobný, ale vyloučit jej není možné. Automobilka sice dříve řekla, že v rámci jedné řady nenabídne benzinové modely M Performance a M GmbH, jenže letos už to jednou porušila koexistencí M235i a M2. Tak proč by to nemohla udělat znovu...

Více uvidíme časem, podle kolegů z Bimmer Today, kteří se o únik těchto snímků postarali, to bude dlouhé čekání - navzdory současné přítomnosti obrázků v konfigurátoru (jde spíše o samotné označení, které se na virtuálním voze v jistou chvíli objevuje) se má M760Li začít prodávat až koncem roku 2016 za cenu okolo 140 000 Eur. Tomu ale věřit můžeme a nemusíme...


BMW M760Li odhaleno únikem z konfigurátoru, blíže k M7 nikdy nebylo - 1 - BMW M760Li unik konfigurator 01BMW M760Li odhaleno únikem z konfigurátoru, blíže k M7 nikdy nebylo - 2 - BMW M760Li unik konfigurator 02BMW M760Li odhaleno únikem z konfigurátoru, blíže k M7 nikdy nebylo - 3 - BMW M760Li unik konfigurator 03BMW M760Li odhaleno únikem z konfigurátoru, blíže k M7 nikdy nebylo - 4 - BMW M760Li unik konfigurator 04
O budoucí existenci BMW M760Li dnes už nemůže být větších pochyb, příchod skutečné M7 je tak méně pravděpodobný, ale ne zcela vyloučený

Zdroj: Bimmer Today

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.