Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW M760Li odhaleno únikem z konfigurátoru, blíže k M7 nikdy nebylo
22.12.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Spekulace o příchodu sportovní varianty řady 7 se naplnily, byť zatím neoficiálně. Příchod M7 se tím stává nepravděpodobným, zcela vyloučit jej ale nelze.
Je to zvláštní. BMW se už léta a povětšinou oprávněně tváří jako nejsportovnější značka z německé prémiové trojky, přesto nikdy nenabídla sportovní provedení nejvyšší řady 7. Na jednu stranu to dává smysl, dělat sportovně se tvářící auto z dvoutunové luxusní limuzíny je trochu hloupost. Jenže v momentě, kdy stejná značka nabízí ještě hůře koncipované a nepochybně nesmyslnější stroje jako X6 M, tohle vysvětlení neobstojí. A především - konkurenti v podobě Audi S8 či Mercedes S AMG existují už dávno, dokonce i Jaguar má své sportovní XJ.
Mnichov se tak nejednou ocitl pod tlakem M7 udělat, vždy ale odolal. Ještě loni v listopadu řekl, že M7 nebude a zájemci mohou sáhnout po Alpině B7, pak se ale začalo spekulovat o tom, že M7 skutečně dorazí. Hned jsme si tak začali malovat, jak by mohlo vypadat, pravda ale nakonec bude někde mezi oběma póly výše zmíněných informací. Sportovní sedmička bude, o M7 ale nepůjde.
BMW zvolilo šalamounské a nutno dodat též už chvíli očekávané řešení - verzi M760Li s laděním subdivize M Performance. Zatím to není oficiální informace, únik obrázků z konfigurátoru BMW je ale více než výmluvný - vidíme prodlouženou verzi s označením M760Li na zádi, co více si přát.
Pochopitelně, hodily by se další informace, těch je ale poskrovnu. Pokud se ptáte, proč má být sportovní varianta prodloužená, odpovědí budiž, že žádná 760i, tedy „krátká” sedmička, s dvanáctiválcem nebude. Tedy být nemá, i to je pouze spekulace. Nová generace sedmy s motorem V12 totiž zatím představena nebyla ani ve verzi postrádající písmeno M v názvu, ve stínu tohoto úniku ale dává smysl.
Pod kapotou vozu se má objevit motor 6,6 V12 s kódovým označením N74Tü1, který známe z vozů značky Rolls-Royce jako jeden z nejobjemnějších motorů dneška. Kolik nabídne koní ve standardním provedení, nevíme, v M760Li se ale má jednat o více než 441 kW (600 koní), aby se tato varianta mohla vyrovnat nejsilnějším Mercedesu S 65 AMG. Dále očekávejme osmistupňový automat s hydrodynamickým měničem a pohon spíše zadních kol, i s xDrivem se ale může „skoroM7” vytasit.
A jak to může dopadnout s M7? Řekněme, že po dnešku je její budoucí příchod nepravděpodobný, ale vyloučit jej není možné. Automobilka sice dříve řekla, že v rámci jedné řady nenabídne benzinové modely M Performance a M GmbH, jenže letos už to jednou porušila koexistencí M235i a M2. Tak proč by to nemohla udělat znovu...
Více uvidíme časem, podle kolegů z Bimmer Today, kteří se o únik těchto snímků postarali, to bude dlouhé čekání - navzdory současné přítomnosti obrázků v konfigurátoru (jde spíše o samotné označení, které se na virtuálním voze v jistou chvíli objevuje) se má M760Li začít prodávat až koncem roku 2016 za cenu okolo 140 000 Eur. Tomu ale věřit můžeme a nemusíme...
O budoucí existenci BMW M760Li dnes už nemůže být větších pochyb, příchod skutečné M7 je tak méně pravděpodobný, ale ne zcela vyloučený
Zdroj: Bimmer Today
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 54 minutami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva