BMW M6 GT3: nový závoďák na prvních fotkách, má přes 500 koní na 1 300 kg

Náhrada za Z4 GT3 nabídne rovněž modifikovaný 4,4litrový V8, šestistupňovou sekvenci, sníženou světlou výšku, agresivní bodykit a ochrannou klec.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

BMW M6 GT3: nový závoďák na prvních fotkách, má přes 500 koní na 1 300 kg

6.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

BMW M6 GT3: nový závoďák na prvních fotkách, má přes 500 koní na 1 300 kg

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Náhrada za Z4 GT3 nabídne rovněž modifikovaný 4,4litrový V8, šestistupňovou sekvenci, sníženou světlou výšku, agresivní bodykit a ochrannou klec.

V minulém roce mnichovská automobilka oznámila, že nahradí již stárnoucí závodní BMW Z4 GT3 novým modelem. Tím ale již nemělo být menší kupé, nýbrž naopak to největší, jaké mají v Bavorsku v portfoliu, tedy M6. V té době jsme ovšem věděli pouze tolik, že vůz zasáhne až do sezóny 2016, což znamená, že letos se značka bude soustředit zejména na testování. To očividně již začalo, jak nám naznačují první oficiální snímky zakamuflovaného speciálu.

Souběžně s nimi dorazilo také pár informací, i když zrovna v rámci technických parametrů BMW zrovna mnoho tajemství neprozradilo. Víme totiž pouze tolik, že vůz dostane výkon vyšší než 500 koní, zatímco hmotnost nepřeleze hranici 1 300 kg. Tím jsme si ovšem byli jisti již loni, neboť pravidla FIA pro kategorii GT3 počítají s mantinely v podobě 500 až 600 koní a 1 200 až 1 300 kily. Bylo tedy logické, že Mnichov se mezi ně musí vejít.

Více již víme o samotné technice, jejímž středobodem je 4,4litrový osmiválec twin-turbo modifikovaný pro okruhové použití. Díky tomu zde máme kupříkladu suché mazání. Testovací jezdec Jörg Müller přitom dodává, že z pohonné jednotky má dobrý pocit. „Je výkonná a má vysoký točivý moment, což je pro vůz tohoto typu zásadní. Jsem si proto jist, že BMW Motorsport nabídne zákazníkům opravdu schopný závodní speciál.“

Více však o agregátu nezaznělo, pročež se můžeme přesunout k šestistupňové sekvenční převodovce, která veškerý výkon motoru přenáší na zadní kola. Mimo to se novinka pyšní výfukovým ústrojím vyvedeným na bocích, výrazně sníženou světlou výškou a přepracovaným bodykitem, jemuž vévodí mohutné zadní křídlo. Uvnitř pak pro změnu najdeme plnohodnotnou ochrannou klec, která taktéž plně odpovídá regulím FIA.

Více se zřejmě o novince dozvíme v průběhu letošního roku, zejména pak v jeo závěru, kdy by testování mělo dospět vrcholu. Šéf divize BMW Motorsport Jens Marquardt přitom dodává, že v novince se zúročí veškeré zkušenosti, která značka za poslední roky nasbírala v různých typech závodů. Proto by prý BMW M6 GT3 mělo být plně konkurenceschopné hned od prvních metrů.


BMW M6 GT3: nový závoďák na prvních fotkách, má přes 500 koní na 1 300 kg - 1 - BMW M6 GT3 2016 prototyp 01BMW M6 GT3: nový závoďák na prvních fotkách, má přes 500 koní na 1 300 kg - 2 - BMW M6 GT3 2016 prototyp 02BMW M6 GT3: nový závoďák na prvních fotkách, má přes 500 koní na 1 300 kg - 3 - BMW M6 GT3 2016 prototyp 03
BMW začalo s testováním M6 GT3 během uplynulého víkendu na vlastní trati poblíž továrny v Dingolfingu

BMW M6 GT3: nový závoďák na prvních fotkách, má přes 500 koní na 1 300 kg - 4 - BMW M6 GT3 zavodak ilustrace 01BMW M6 GT3: nový závoďák na prvních fotkách, má přes 500 koní na 1 300 kg - 5 - BMW M6 GT3 zavodak ilustrace 02
Finální vzhled prozraují loni odhalené oficiální ilustrace

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.