Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW M6 Competition 2015 dostalo 600 koní, je nejrychlejším BMW dneška
16.5.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Paket Competition pro M6 jako takový nový není, jeho náplň ale ano. Teď posouvá výkon vozu až k hranici 600 koní a akceleraci na dvoustovku pod 12 s.
Pokud se v posledních týdnech mluvilo o motorových novinkách BMW, nebylo to obvykle pěkné povídání. Firma, která proslula svými atmosféricky plněnými šestiválci a dnes jako jediná v Evropě nenabízí absolutně žádný přirozeně plněný motor, dále kráčí po své pekelné stezce a do svých modelů montuje stále menší, „méněválcové” a více přeplňované motory. Pokud někdo ze zákazníků BMW řady 3 z jakéhokoli důvodu nesledoval v posledních letech dění v automobilovém světě, bude asi hodně překvapen, až zjistí, že jeho kdysi šestiválcový stroj dnes může být také tříválcová podivnost. A další řady v posledních dnech nestihlo nic jiného.
Za takových okolností člověk nečeká od BMW nic dobrého, zajímavé bavoráky ale ještě nevymřely. Jedním z nich je model M6, který nás fascinuje hlavně v Evropě neprodávané verzi s manuální převodovkou. I v té „starokontinentální” je ale pozoruhodným mixem sporťáku a GT, který dokáže nabídnout extrémní rychlost i řidičskou atraktivitu v balení, jež těžko zklame také po komfortu toužící klientelu. Dosud byla na vrcholu nabídky tohoto modelu verze Competition z roku 2014, časy se ale mění.
Tedy vlastně nemění. Na vrcholu pořád stojí M6 s Competition Package, jak si „závodní paket” původně říká, jeho obsah se ale poněkud změnil. A znalé asi nepřekvapí, že kráčí ve stopách, které mu vyjela exkluzivní M5 30th Anniversary Edition určená pouze pro 300 nejvilnějších zákazníků. Model M6 s paketem Competition bude prodán takovému množství klientů, kteří o něj jen projeví zájem, nabídne jim ale úplně to samé.
Platí to pochopitelně pouze pro motorový prostor, v němž nyní řehtá až 600 koní (441 kW) výkonu a 70 Nm točivého momentu. To je o 25 koní více než u předchozího „CP” a 40 koní resp. 20 Nm více než u „standardní” M6. Porce výkonu navíc pochopitelně pomáhá hlavně dynamice - M6 Coupe a Gran Coupe s touto výbavičkou zrychlí na stovku za 3,9 sekundy, Cabrio za rovné 4 - vše jsou o 0,3 sekundy lepší časy než u standardních modelů. Rychlejší BMW dnes tedy nenajdete, v případě maximálky musíte akceptovat svět omezovačů: 250 km/h jako standard, 305 km/h za příplatek.
Vůz dále těží i ze změn na podvozku, které byly vlastní i předchozí verzi. Má nové pružiny, tlumiče i stabilizátory, přepracované řízení i elektronický samosvor. A ke všemu přidává nová 20" kola. S tím vším by M6 CP měla být nejen nejrychlejší, ale i řidičsky nejzajímavější, minimálně v nabídce šestkové řady.
Máte-li o tuhle strojovnu zájem, šetřete si peníze a objednávkové choutky na letošní červen, kdy vstoupí do prodeje. Cenu zatím neznáme, něco nám ale říká, že oproti současnému paketu Competition jiná nebude...
Inovovanou M6 s Competition Package na pohled příliš nepoznáte, v jejím nitru je ale změn docela dost
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 9 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 3 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 5 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 6 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 8 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva