Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW M5 Concept: em-pět pro rok 2012 oficiálně
4.4.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ video) Plán BMW byl trochu jiný, ale po úniku několika snímků musela firma s konceptem nové M5 F10 ven. Víme o ní více než kdy dříve.
Je nad slunce jasné, že po včerejším úniku prvních fotografií konceptu nové M5 vám dnešní oficiální odhalení neprozradí mnoho nového. O něco kvalitnější a detailnější pohled na vůz ale určitě nebude na škodu, navíc tu máme i první video a trochu nových informací. A tak se na to všechno pojďme podívat.
Jak bylo jasné již při úniku prvních snímků, i přes slůvko „Concept” v názvu je vůz z 99 procent shodný s tím, který bude sjíždět z výrobních linek závodů mnichovské automobilky. Oficiální odhalení sériového provedení je sice plánováno až na zářijový autosalon ve Frankfurtu, nic podstatného se ale - aspoň po stránce designu - na nové M5 nezmění.
Samotný vzhled vozu je vcelku typickým dílkem divize M poslední doby. Vyznačuje se především agresivním předním nárazníkem, výraznějšími bočními prahy a zadním nárazníkem se skutečným difuzorem a dvěma dvojicemi koncovek výfuků po stranách. Přední blatníky jsou prošpikovány klasickými výdechy a víko kufru zvýrazněno neméně klasicky jemným spojlerem.
Do interiéru nás zatím automobilka nahlédnout nenechala, trochu více informací o technice jsme se ale dozvěděli. Nečekejte konkrétní data, vůz je pořád jen konceptem, jistojisté už ale je použití upraveného motoru 4,4 V8 se dvěma turby, který ve výchozím provedení dává až 555 koní výkonu a 680 Nm točivého momentu. V M5 bude skutečně upraven na výkon vyšší, na jaký ale zástupci BMW ani přes přímé naléhání neprozradili. Poslední informace hovoří o 578 kobylách, ale možné je zřejmě cokoli až k metě 600 koní.
Informace o finálním naladění motoru ale BMW i přes své tajnůstkářství jistě má. Přímo v oficiální tiskové zprávě totiž najdeme přímé srovnání nového motoru s tím předchozím, pětilitrovým desetiválcem s 507 koňmi. Nový motor má být vedle něj „výrazně výkonnější” a přitom jeho normovaná spotřeba paliva poklesne o plných 25 procent.
Nesporný už je také přenos výkonu na zadní kola přes sedmistupňový automat se dvěma spojkami, který bude pro M5 blíže nespecifikovaným způsobem zvláštně naladěn. Spíše k pousmání je vedle všech předchozích informací zpráva o osazení vozu systémem start-stop pro zhášení motoru na křižovatkách.
Více víme i o podvozku, který bude v základu adaptivní, bude disponovat agresivnější kinematikou zadní nápravy a pochlubit se bude moci i spoluprací s brzdovým systémem pečlivě zohledňujícím aktuální rozložení hmotnosti mezi osy. Vylepšen bude též aktivní samosvorný M diferenciál, který by měl ještě přesněji rozkládat výkon mezi pravé a levé hnané kolo v závislosti na aktuálních podmínkách. Víme též, že kola budou standardně 20" se shodným rozměrem 265/35 ZR20 vpředu i vzadu.
To je v tuto chvíli vše, co jsme se o nové M5 od BMW dozvěděli. Další informace by mohl přinést autosalon v Šanghaji, který začíná již za necelé tři týdny. Právě tam totiž koncept oslaví svou premiéru. Sériové provedení se, jak jsme již zmínili, ukáže v září ve Frankfurtu nad Mohanem.
Koncept BMW M5 F10 pro rok 2012
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Nejčtenější články
- Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
25.11.2024 - Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
25.11.2024 - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
25.11.2024 - První elektrický Jaguar je takový průšvih, že jej automobilka po sérii požárů raději vykupuje od lidí zpět
26.11.2024 - Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
26.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva