Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW M5 Concept: em-pět pro rok 2012 oficiálně
4.4.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ video) Plán BMW byl trochu jiný, ale po úniku několika snímků musela firma s konceptem nové M5 F10 ven. Víme o ní více než kdy dříve.
Je nad slunce jasné, že po včerejším úniku prvních fotografií konceptu nové M5 vám dnešní oficiální odhalení neprozradí mnoho nového. O něco kvalitnější a detailnější pohled na vůz ale určitě nebude na škodu, navíc tu máme i první video a trochu nových informací. A tak se na to všechno pojďme podívat.
Jak bylo jasné již při úniku prvních snímků, i přes slůvko „Concept” v názvu je vůz z 99 procent shodný s tím, který bude sjíždět z výrobních linek závodů mnichovské automobilky. Oficiální odhalení sériového provedení je sice plánováno až na zářijový autosalon ve Frankfurtu, nic podstatného se ale - aspoň po stránce designu - na nové M5 nezmění.



Samotný vzhled vozu je vcelku typickým dílkem divize M poslední doby. Vyznačuje se především agresivním předním nárazníkem, výraznějšími bočními prahy a zadním nárazníkem se skutečným difuzorem a dvěma dvojicemi koncovek výfuků po stranách. Přední blatníky jsou prošpikovány klasickými výdechy a víko kufru zvýrazněno neméně klasicky jemným spojlerem.
Do interiéru nás zatím automobilka nahlédnout nenechala, trochu více informací o technice jsme se ale dozvěděli. Nečekejte konkrétní data, vůz je pořád jen konceptem, jistojisté už ale je použití upraveného motoru 4,4 V8 se dvěma turby, který ve výchozím provedení dává až 555 koní výkonu a 680 Nm točivého momentu. V M5 bude skutečně upraven na výkon vyšší, na jaký ale zástupci BMW ani přes přímé naléhání neprozradili. Poslední informace hovoří o 578 kobylách, ale možné je zřejmě cokoli až k metě 600 koní.
Informace o finálním naladění motoru ale BMW i přes své tajnůstkářství jistě má. Přímo v oficiální tiskové zprávě totiž najdeme přímé srovnání nového motoru s tím předchozím, pětilitrovým desetiválcem s 507 koňmi. Nový motor má být vedle něj „výrazně výkonnější” a přitom jeho normovaná spotřeba paliva poklesne o plných 25 procent.
Nesporný už je také přenos výkonu na zadní kola přes sedmistupňový automat se dvěma spojkami, který bude pro M5 blíže nespecifikovaným způsobem zvláštně naladěn. Spíše k pousmání je vedle všech předchozích informací zpráva o osazení vozu systémem start-stop pro zhášení motoru na křižovatkách.
Více víme i o podvozku, který bude v základu adaptivní, bude disponovat agresivnější kinematikou zadní nápravy a pochlubit se bude moci i spoluprací s brzdovým systémem pečlivě zohledňujícím aktuální rozložení hmotnosti mezi osy. Vylepšen bude též aktivní samosvorný M diferenciál, který by měl ještě přesněji rozkládat výkon mezi pravé a levé hnané kolo v závislosti na aktuálních podmínkách. Víme též, že kola budou standardně 20" se shodným rozměrem 265/35 ZR20 vpředu i vzadu.
To je v tuto chvíli vše, co jsme se o nové M5 od BMW dozvěděli. Další informace by mohl přinést autosalon v Šanghaji, který začíná již za necelé tři týdny. Právě tam totiž koncept oslaví svou premiéru. Sériové provedení se, jak jsme již zmínili, ukáže v září ve Frankfurtu nad Mohanem.
Koncept BMW M5 F10 pro rok 2012
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025
Nejnovější články
Žaloba odhalila další úskalí vzdálené moci výrobců nad vašimi auty, Tesla tak má podvádět se zárukami
před 10 hodinamiRychlý a mohutný úpadek nizozemského automobilového parku už teď ukazuje, co pod tíhou zelené ideologie stihne celou EU
včeraČíňané obsadí každý segment, na který Evropané zanevřou, jejich nový sexy kombík nabízí za cenu základní Octavie opravdu hodně
včeraMini otočilo, se spalovacími motory neskončí. Bez nich by mnohde ani nemělo co prodávat
včeraZkrachovala další německá automobilová firma, výrobce úchvatného Mercedesu. Před úpadkem ji nezachránily ani čínské peníze
včera
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 21:40 - řidičBOB
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 04.18. 14:41 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins
- Cyklistické vlákno 04.17. 21:19 - Kavis
- Policejní kontroly a měření 04.17. 20:39 - řidičBOB
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 04.17. 15:00 - Vrooom