Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW M5 2016: nová M5 nabídne 626 koní a pohon 4x4, standard více luxusu
27.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Na tříválce prý máme zapomenout, dorazí ale částečné autonomní řízení a s M550d už 4x přeplňovaný diesel.
O nové generaci BMW řady 5, která by měla dorazit v roce 2016, jsme již delší dobu nemluvili. Dnes vám ovšem můžeme menší absenci článků bohatě vynahradit, neboť k dispozici máme nové informace. Ty sice nepocházejí přímo z automobilky, našemu kolegovi Georgu Kacherovi se ovšem velmi často daří pronikat do zákulisí, odkud následně přináší detaily, které jen zřídkakdy minou terč. Dá se tedy předpokládat, že pravdu má i tentokráte.
Začneme přitom standardními modely, u kterých se očekává jistá forma autonomního řízení. Je sice otázkou, co přesně pod daným označením BMW chystá, zřejmě však půjde o vylepšený adaptivní tempomat, který kromě udržování rychlosti, plného zastavení a opětovného rozjetí zvládne i zatahat za volant, pokud to bude potřeba. S ohledem na stávající legislativu však kontrola bude muset i nadále zůstat v rukou řidiče.
Dá se ovšem předpokládat, že půjde pouze o první krok, který následně povede k plně autonomnímu systému, kdy vůz zvládne změnu jízdních pruhů i předjížděcí manévry bez vás. Opomenut pak nezůstane ani automatický parking, stejně jako se BMW hodlá zaměřit na vylepšení materiálů v interiéru. Ten by měla stanovit nová měřítka ve svém segmentu, což znamená především souboj s Audi a Mercedesem.
Ačkoliv novinka chce být luxusnější a nabídne rozměrný touchpad či vylepšené hlasové ovládání, hmotnost by měla poklesnout o nějakých 100 kilogramů, a to hlavně díky většímu podílu hliníku a kompozitních prvků. BMW však naštěstí nově odmítá implementaci tříválce, pročež i nadále bude nejmenším agregátem pod kapotou dvoulitrový čtyřválec.
Tato pohonná jednotka naladěná na 240 koní by ovšem měla být spárována s elektromotorem, který produkuje 109 koní. Dalšími agregáty v řadě pak budou třílitrové šestiválce, kdy ten benzinový nabídne 354 koní a 500 Nm, zatímco u dieselu lze očekávat 347 koní a 660 Nm. U obou se přitom očekává přítomnost elektricky řízeného přeplňování.
Tím máme probranou spodní, respektive střední část nabídky, a můžeme se zaměřit na vrchol. Zde bude v rámci dieselových motorů figurovat BMW M550xd, které sice taktéž dostane třílitrový šestiválec, ovšem přeplňovaný hned čtyřmi turbodmychadly. Počítat tedy máme s 408 koňmi a 750 Nm, které zamíří na všechna čtyři kola.
Systém 4x4 by pak měl být doplňkovou výbavou také u příští generace M5. Ta by si přitom mohla ponechat 4,4litrový benzinový osmiválec, jeho výkon však naroste někam k 626 koním. V kombinaci s plánovanou nižší hmotností se tak zjevně dočkáme působivé jízdní dynamiky, na konkrétní data je však třeba nějaký ten pátek vyčkat.
Nové BMW řady 5 se již ukázalo na neoficiálních ilustracích. Realita by zcela jiná být nemusela
Zdroj: Autobild
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
včera - Franco Colapinto, nové „zázračné dítě” Formule 1, si utahuje z ekologických aktivistů, něco takového se dnes neodpouští
3.11.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Prodeje klíčového elektrického Fordu v říjnu padly na polovinu, všechny jeho elektromobily mají podíl už jen 3,2 procenta
před hodinou - Za cenu tuctové Octavie TDI můžete mít výjimečný sporťák s obřím motorem V6, 400 koňmi a manuálem. Ani pořádně nejel
včera - Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Studie podporující elektromobily se obrátila pro jejím autorům. Většina lidí už není ani ochotna si takové auto někdy koupit
včera - Kia brání bizarní vzhled své poslední novinky. „Tasmánský čert” prý jako náklaďáky z SSSR vypadá schválně
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva