Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW M4 s plnou salvou doplňků M Performance je show k pohledání
2.2.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+ video) Roztočená modrobílá vrtule ukazuje svoje vrcholné schopnosti individualizací pro novou M4. Karbon má i na výfukovém potrubí Akrapovič.
V posledních měsících nás od BMW nepřestávají bombardovat tiskovými zprávami na téma nové výzbroje pro veškeré myslitelné modely, jejímž vymýšlením se zobírá individualizační subdivize M Performance. Naposledy jsme tu v souvislosti s ním měli všechny vrcholné crossovery, své o tom v nedávné době řekla také černá vyzbrojená verze M235i a není to tak dávno, co jsme se zmiňovali o ostré dvojici M3 a M4, na kterých však sportovnější doplňky nevypadaly ani v nejmenším špatně. No a právě M4 z tohoto posledního zmíněného vrhu se teď veřejnosti předvádí do detailu.
Čtyřmístné dvoudveřové sportovní kupé z divize M snad mohlo samo o sobě v některých vzbuzovat pocity z nedostatku charakteru a originality, a tak u M Performance navrhli podstatně lákavější závodní kombinézu, do níž ho ihned navlékli. Ve výsledku se koukáme na vůbec nejdražší M4, jaká dosud opustila továrnu. A v čem je tedy tak výjimečná?
Celý příběh začíná u exteriéru. Zatímco černá devatenáctipalcová kola se zlatými brzdovými třmeny karbon-keramických brzd dostanete na vůz při konfiguraci bez použití katalogu M Performance, na téhle konkrétní specifikaci vás spíše trkne do očí přední lízátko nárazníku s karbonovými dekory, které lemují vstupy pro vzduch k mezichladičům před předními koly.
Černé ledvinky a karbonové kryty zrcátku už nás tolik nepřekvapují, ale opomenout bychom neměli nástavce prahů nebu trikoloru divize M nalepenou na bocích, a sice hned ve dvou úrovních. Na zádi pak pozorovatelé odhalí nejen karbonový spoiler přilepený na víku zavazadelníku, ale také ze stejného materiálu vyrobený difuzor obklopený koncovkami výfuků od slovinského Akrapoviče, na nichž je patrná snaha o harmonii se zbytkem zadních partií - tedy karbon i na koncovkách samotných. Uvnitř už je hra s dozdobením také podobná všem, které jsme dosud viděli.
V prvé řadě je tedy třeba zmínit karbonové obložení palubní desky, středového tunelu, volantu a voliče dvouspojkové převodovky, kterým zde navíc asistuje i podobně provedené madlo ruční brzdy s alcantarou. Dominantou jsou však kovem zdobené pedály a semišový volant, jenž se může pochlubit LED na indikaci blížícího se omezovače otáček motoru a mezi nimi uložený displej, který vyjma teplot jednotlivých kapalin a zařazeného převodového stupně nabídne i možnost změřit si sprint na stovku, čas potřebný ke zdolání 400 metrů či přetížení, kterému řidič čelí v zatáčkách.
V případě zbytku si musíte vystačit se standardem, ale co překvapí - vůz dostal pro lepší zvuk reálnější výfuk, nikoli softwarovou modifikací... O pohon se však i nadále stará třílitrový řadový šestiválec přeplňovaný dvojicí turbodmychadel, který disponuje výkonem 431 koní (317 kW) a maximálním točivým momentem 550 Nm. Zrychlení na stokilometrovou rychlost této zadokolky tedy nadále bude probíhat za něco málo přes čtyři sekundy a omezovač rychlosti vás v rozletu zastaví zřejmě na 280 km/h.
Při té vší parádě si ale M Performance odsaje z vašeho konta klidně o stovky tisíc korun vyšší částku, než na kterou vás vyjde standardní M4. Pokud žádáte i lepší dynamiku, pak bude třeba využít nabídky některého z tunerů, pokud vám ale stačí jen zmíněné, věřte, že se dá tato výzbroj pořídit i na sedan M3 a kabriolet.
























BMW M4 s plnou salvou prvků M Performance, to je v podstatě maximum, které mohou sportovci extroverti u mnichovské automobilky pořídit bez nutnosti využití tunerů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
13.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Portimão-Test, 1. den: BMW před Ducati; dále Yamaha a Honda včera 20:57
- Show Marca Marqueze, crash Bagnaii včera 20:28
- V Moto2 první Gonzalez, 18. Salač - a musí do Q1 včera 18:52
- Úvod v Argentině zvládl nejrychleji Marc Marquez včera 16:49
- Ducati Panigale V4 S Carbon: s karbonovými koly včera 08:00
Nejnovější články
Škoda začala odhalovat svou novou vlajkovou loď, bude to další velmi kontroverzní novinka
před hodinouUž i Němci chápou: „Automobilky kvůli elektromobilům uvízly v katastrofální spirále ztrát.” Uniknout z ní nebude snadné
před 3 hodinamiBMW poprvé ukázalo novou elektrickou řadu 3. Vypadá to, že ji znovu trápí stejný problém jako dnešní pětku
před 4 hodinamiNová Audi nedostala prakticky žádná tlačítka na palubní desce, zato ve dveřích jich mají až 23. Je to vrchol okaté láce
před 6 hodinamiŠkoda ukáže elektrickou Octavii poprvé už letos, postupná poprava bestselleru začne v srpnu
včera
Živá témata na fóru
- Výběr autopojištění 03.15. 09:26 - Zajda
- Politický koutek 03.14. 17:16 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.13. 09:47 - koffee
- Lampárna (stěžovatelna) 03.12. 20:12 - M.Z.