Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW M4 s plnou salvou doplňků M Performance je show k pohledání
2.2.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+ video) Roztočená modrobílá vrtule ukazuje svoje vrcholné schopnosti individualizací pro novou M4. Karbon má i na výfukovém potrubí Akrapovič.
V posledních měsících nás od BMW nepřestávají bombardovat tiskovými zprávami na téma nové výzbroje pro veškeré myslitelné modely, jejímž vymýšlením se zobírá individualizační subdivize M Performance. Naposledy jsme tu v souvislosti s ním měli všechny vrcholné crossovery, své o tom v nedávné době řekla také černá vyzbrojená verze M235i a není to tak dávno, co jsme se zmiňovali o ostré dvojici M3 a M4, na kterých však sportovnější doplňky nevypadaly ani v nejmenším špatně. No a právě M4 z tohoto posledního zmíněného vrhu se teď veřejnosti předvádí do detailu.
Čtyřmístné dvoudveřové sportovní kupé z divize M snad mohlo samo o sobě v některých vzbuzovat pocity z nedostatku charakteru a originality, a tak u M Performance navrhli podstatně lákavější závodní kombinézu, do níž ho ihned navlékli. Ve výsledku se koukáme na vůbec nejdražší M4, jaká dosud opustila továrnu. A v čem je tedy tak výjimečná?
Celý příběh začíná u exteriéru. Zatímco černá devatenáctipalcová kola se zlatými brzdovými třmeny karbon-keramických brzd dostanete na vůz při konfiguraci bez použití katalogu M Performance, na téhle konkrétní specifikaci vás spíše trkne do očí přední lízátko nárazníku s karbonovými dekory, které lemují vstupy pro vzduch k mezichladičům před předními koly.
Černé ledvinky a karbonové kryty zrcátku už nás tolik nepřekvapují, ale opomenout bychom neměli nástavce prahů nebu trikoloru divize M nalepenou na bocích, a sice hned ve dvou úrovních. Na zádi pak pozorovatelé odhalí nejen karbonový spoiler přilepený na víku zavazadelníku, ale také ze stejného materiálu vyrobený difuzor obklopený koncovkami výfuků od slovinského Akrapoviče, na nichž je patrná snaha o harmonii se zbytkem zadních partií - tedy karbon i na koncovkách samotných. Uvnitř už je hra s dozdobením také podobná všem, které jsme dosud viděli.
V prvé řadě je tedy třeba zmínit karbonové obložení palubní desky, středového tunelu, volantu a voliče dvouspojkové převodovky, kterým zde navíc asistuje i podobně provedené madlo ruční brzdy s alcantarou. Dominantou jsou však kovem zdobené pedály a semišový volant, jenž se může pochlubit LED na indikaci blížícího se omezovače otáček motoru a mezi nimi uložený displej, který vyjma teplot jednotlivých kapalin a zařazeného převodového stupně nabídne i možnost změřit si sprint na stovku, čas potřebný ke zdolání 400 metrů či přetížení, kterému řidič čelí v zatáčkách.
V případě zbytku si musíte vystačit se standardem, ale co překvapí - vůz dostal pro lepší zvuk reálnější výfuk, nikoli softwarovou modifikací... O pohon se však i nadále stará třílitrový řadový šestiválec přeplňovaný dvojicí turbodmychadel, který disponuje výkonem 431 koní (317 kW) a maximálním točivým momentem 550 Nm. Zrychlení na stokilometrovou rychlost této zadokolky tedy nadále bude probíhat za něco málo přes čtyři sekundy a omezovač rychlosti vás v rozletu zastaví zřejmě na 280 km/h.
Při té vší parádě si ale M Performance odsaje z vašeho konta klidně o stovky tisíc korun vyšší částku, než na kterou vás vyjde standardní M4. Pokud žádáte i lepší dynamiku, pak bude třeba využít nabídky některého z tunerů, pokud vám ale stačí jen zmíněné, věřte, že se dá tato výzbroj pořídit i na sedan M3 a kabriolet.
BMW M4 s plnou salvou prvků M Performance, to je v podstatě maximum, které mohou sportovci extroverti u mnichovské automobilky pořídit bez nutnosti využití tunerů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 5 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později 14:44
- Pátek v Sepangu 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejčtenější články
- Celých 50 nových Volkswagenů Golf GTI pro policii je vážně neobvyklá smečka honicích psů
1.10.2024 - Britové si půjčili všechny Golfy R pro srovnání na letišti. Zdálo se být jasno, VW ale přitáhl šestiválcová překvapení
1.10.2024 - Zemřel legendární designér nejlepších Mercedesů posledních dekád, z práce svých nástupců se bude obracet v hrobě
1.10.2024 - Tohle auto ještě víc podtrhuje tragičnost nového BMW M5. Má víc výkonu, a přesto je skoro o 600 kilo lehčí
1.10.2024 - Němci srovnali možná poslední „normální” velké dieselové kombíky od BMW a Mercedesu, bitvu rozumu rozhodla cena
1.10.2024
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- vyber motorky 11.01. 17:02 - jerry
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 12:00 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 10.31. 19:33 - řidičBOB