BMW M4 GTS je venku. S karbonem, agresí a vstřikováním vody

(+ video) M4 GTS má karbon různě po karoserii, ostřejší vzhled, lepší chlazení a vstřikování vody pro zvýšení 431koňového výkonu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

BMW M4 GTS je venku. S karbonem, agresí a vstřikováním vody

14.8.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

BMW M4 GTS je venku. S karbonem, agresí a vstřikováním vody

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) M4 GTS má karbon různě po karoserii, ostřejší vzhled, lepší chlazení a vstřikování vody pro zvýšení 431koňového výkonu.

Concours d'Elegance v Pebble Beach je ostře sledovaná událost, kam možná dorazí i nástupce Veyronu. Automobilka BMW se tam ale také nebude chtít ztratit, neboť na tomtéž místě představí hned několik novinek, které dnes v předstihu ukázala světu. Dojde na všechny, jako první vám ale přiblížíme koncept M4 GTS - ostré verze současné M4, nástupce schopné M3 GTS E92 a pokračovatel tradic úchvatné M3 CSL E46.

I když to tak může vypadat, nedíváme se na produkční vůz, nýbrž na koncept, který by měl ten produkční vůz předpovídat. Moc se toho asi měnit nebude muset, vypadá to na upravenou M4 a přesně tím verze GTS také je. Vnější úpravy se omezují na barvu Frozen Dark Grey a detaily v odstínu Acid Orange.

Vidíme také kousky karbonu na různých místech auta, samozřejmostí je např. přední lízátko a zadní křídlo. Kapota je pro nižší hmotnost vyrobena z karbonem vyztuženého plastu. Kola mají 19 palců vpředu a 20 vzadu a na tomto konceptu obouvají Micheliny Pilot Sport Cup 2. Změny se nevyhnuly ani zadním lampám, které jsou nyní z organických LEDek.

Nový je také přední nárazník, který má širší otvory pro vstup chladicího vzduchu. Má optimalizovat proudění vzduchu a zmenšit vztlak na přední nápravě, jak píše BMW. Když už jsme u chladicího vzduchu - chladič tu není jen jeden pro motor, ale kromě něj má vlastní chladič také převodovka a turbodmychadla. Stlačený vzduch má také kapalinový mezichladič.

Třílitr TwinPower Turbo pod kapotou také doznal změn. Tou hlavní je vstřikování vody do sacího potrubí za účelem ochlazení nasávaného stlačeného vzduchu. Jednak to znamená, že se do spalovací komory dostane víc vzduchu, a jednak, že je motor odolnější proti detonačnímu hoření. Takže se může zvednout kompresní poměr, což bude znamenat více výkonu. Kolik přesně, zatím Mnichov nezveřejnil, princip celého řešení je ale dobře znám už dekády.

Jak stojí i výše, tenhle koncept dost možná uvidíme už v neděli v Pebble Beach. A pochopitelně také v září na frankfurtském autosalonu, tenhle vůz totiž bude nejen fanoušky modrobílé vrtule velmi lákat. Do té doby jistě budeme vědět i více o jízdních a výkonových parametrech tohoto stroje a snad i momentu příchodu do výroby.

Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015.


BMW M4 GTS je venku. S karbonem, agresí a vstřikováním vody - 1 - 2016 bmw m4 gts concept 00BMW M4 GTS je venku. S karbonem, agresí a vstřikováním vody - 2 - 2016 bmw m4 gts concept 01BMW M4 GTS je venku. S karbonem, agresí a vstřikováním vody - 3 - 2016 bmw m4 gts concept 02BMW M4 GTS je venku. S karbonem, agresí a vstřikováním vody - 4 - 2016 bmw m4 gts concept 03BMW M4 GTS je venku. S karbonem, agresí a vstřikováním vody - 5 - 2016 bmw m4 gts concept 04BMW M4 GTS je venku. S karbonem, agresí a vstřikováním vody - 6 - 2016 bmw m4 gts concept 05BMW M4 GTS je venku. S karbonem, agresí a vstřikováním vody - 7 - 2016 bmw m4 gts concept 06BMW M4 GTS je venku. S karbonem, agresí a vstřikováním vody - 8 - 2016 bmw m4 gts concept 07BMW M4 GTS je venku. S karbonem, agresí a vstřikováním vody - 9 - 2016 bmw m4 gts concept 08BMW M4 GTS je venku. S karbonem, agresí a vstřikováním vody - 10 - 2016 bmw m4 gts concept 09BMW M4 GTS je venku. S karbonem, agresí a vstřikováním vody - 11 - 2016 bmw m4 gts concept 10BMW M4 GTS je venku. S karbonem, agresí a vstřikováním vody - 12 - 2016 bmw m4 gts concept 11BMW M4 GTS je venku. S karbonem, agresí a vstřikováním vody - 13 - 2016 bmw m4 gts concept 12
BMW M4 GTS se zatím ukázalo jen jako koncept, ale jistě blízký produkci

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.