Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW M4 F82: únik dat zmiňuje výkon jen 421 koní, řada 4 přivítá zpět diesel 35d
31.1.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Už dlouho se mluví o tom, že nástupce současného BMW M3 bude lehčí než výkonnější. Nakonec má mít pouze 421 koní, bude to stačit?
V poslední době jsme v souvislosti s novou generací BMW M3, která si jako kupé bude říkat M4, zmiňovali hlavně v souvislosti s jejím vzhledem. Došlo na první údajnou fotku, britské ilustrace na základě známých dat, nebo pouhá vizuální očekávání příznivců. V každém ze zmíněných případů ale šlo vždy jen o předpoklady či spekulace a ačkoli neočekáváme, že by novinka přišla v reálu s nějakým zásadně jiným ztvárněním, skutečnost zkrátka neznáme.
Zadíváni se do renderů či špionážních materiálů jsme ale na dlouhou dobu úplně opustili zmínky o tom, co vlastně novou M3 resp. M4 čeká za technickou nadílku. Už v minulosti se totiž podobné diskuze uzavřely svorným očekáváním, že auto bude mít asi tak 450 koní z vícekrát přeplňovaného třílitru známého třeba z modelu M135i, manuál i automat, pohon zadních kol, samosvor... No zkrátka to, co se od druhého nejmenšího kupé s písmenem M ve znaku čeká. Jenže realita může být trochu jiná.
Než se ale dostaneme ke konkrétním údajům, je dobré si říci, odkud se vlastně vzaly. Za jejich zveřejněním stojí jeden ze členů fóra F30Post, který čerpal z databáze VIN BMW. To zní trochu podivně, když BMW zatím žádnou sériovou M4 určitě nevyrobilo, jenže číselné řady pro jednotlivé typové určitých modelů jsou vozům přiřazeny dávno před jejich skutečnou výrobou. Dokonce i kompletní VIN (a ti, kdo kupovali nové BMW, to budou vědět nejlépe) jsou autům přiřazena dříve, než je výrobní linky automobilky začnou dávat dohromady.
Čistě z tohoto pohledu tedy následující údaje mohou být skutečné, a to zvláště přihlédneme-li k jejich šíři a podrobnosti. Na druhou stranu je třeba dodat, že přesto mohou být jen chytře vymyšlené (motivace autora je ale otázkou) a nebo i klidně pocházet z databáze BMW a přesto neodpovídat budoucí realitě. Konkrétně údaje o výkonu či některých dalších detailech mohou být i v materiálech automobilky fiktivní, neboť je samotné BMW vůbec nemusí znát. Teprve v následujících měsících se Mnichov chystá představit koncept nové M3 nebo M4, naznačit její výkon a popasovat se s reakcemi publika. Pokud pod kapotou máte motor jako 3,0 R6 tri-turbo, můžete si s výkonem i v poslední fázi vývoje dělat kde co - přifouknout autu pár desítek koní navíc nebude těžké.
Pokud ale budeme údajům slepě věřit, pak data k jednomu kompletně specifikovanému vozu pro britský trh hovoří krom již dříve zmíněného třílitového šestiválcovému motoru s mnohonásobným přeplňováním o nejvyšším výkonu 310 kW, tedy 421,5 koně (421 nebo 422 koní podle způsobu zaokrouhlení). To je prakticky stejná hodnota jako u současné generace (ta nabízí 309 kW z jednotky 4,0 V8) a onen „kilowáttek” navíc má z M4 dost možná jen učinit papírově silnější auto. Další hodnoty jsou podle očekávání - manuální převodovka k dispozici, pohon zadních kol, zkrátka žádné překvapení.
Klíčová otázka tedy zní: Je možné, aby nová M3/M4 měla nejvyšší výkon skutečně 310 kW? V obecné rovině: Ano. Už dávno se mluvilo o koncentraci na snížení hmotnosti a konec konců ani motor 3,0 R6 není nafukovací, aby dlouhodobě vydržel zátěž plynoucí s poskytování třeba 500 koní výkonu. Číslovka 421 nebo 422 zní podivně, ale s tímhle si u BMW zase tak moc velkou hlavu nedělají. Předchozí generace tedy měla „lépe čitelných” 420 koní, M3 E46 ale 343 koní a BMW vůbec mají někdy 306, jindy 258, v jiných případech zase 204 koní. Na nějaké jasné hodnoty se tady nutně nehraje.
K tomu je třeba dodat, že maximální výkon je jen jedno číslo. Automobilka pro novinku slibuje ve srovnání s předchůdcem výrazně vyšší hodnoty výkonu v nízkých a středních otáčkách a to učiní vůz se stejným špičkovým výkonem beztak rychlejší. A nakonec je tu už zmíněná hmotnost - auto má být o 150 kilogramů lehčí a to je taková porce, že by i se stejným výkonem starší generaci M3 sfouklo jako svíci.
Vyloučit to tedy nelze, ale... Je možné, že by BMW tak razantně opustilo boje o nejvyšší papírový výkon? Audi RS5 zamířilo už dávno k metě 450 a na stejné jsme očekávali i novou M3, jiný scénář by byl zvláštní. A pak je tu ještě jedna věc - mnichovští udávají maximální litrový výkon nové generace přeplňovaných motorů (pod kapotou M3/M4 F80/F82 skončí jednotka S55, i to ostatně přiložená data říkají) 150 koní, jaké jiné auto než to od divize M by mělo potenciálu naplno využít?
Toto by měl být výpis specifikací jedné z budoucích M4 pro britský trh
Tento údajný únik zkrátka do celé věci jasné světlo nevnáší a hodnotě 310 kW asi nebudeme stoprocentně věřit, dokud ji nepotvrdí samo BMW. Dotyčný člen fóra ale vytáhl ještě kompletní nabídku motorizací „neeMkového” kupé řady 4 a ani v tomto případě není o zajímavé informace nouze. Tak odhalující jako v případě M4 by nebyla jediná, za zmínku ale krom úplného výčtu (projděte si jej sami) stojí minimálně návrat dvakrát přeplňovaného dieselu 35d do nabídky řady 3 resp. 4. Do portfolia pohonných jednotek trojkového sedanu se totiž tento motor zatím nepropracoval a možná se tam objeví až po premiéře ve čtyřce.
Model 435d by tak měl nabídnout výkon až 230 kW jako v případě jiných BMW s touto jednotkou a krom povinné automatické převodovky (tak tomu bylo u 35d bohužel vždy) přijít i s povinným pohonem všech kol xDrive.
Uvidíme, co vše ze zmíněného bude či nebude pravdou, nic jiného než čas nám zaručenou odpověď nedá.
Údajná kompletní nabídka provedení BMW řady 4 pro Evropu
Velmi povedený render M4 zřejmě nebude v tušení vizuálních specifik vozu daleko od pravdy
Zdroj: F30Post
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW ukázalo, jak vyvíjí elektrickou M3. Čím chce ale zaujmout? Falešným zvukem? Hmotností přes 2 tuny? Dojezdem v desítkách km?
včera - Pokrok? Číňané srovnali faceliftovanou Teslu Model Y s původní verzí, ukázali docela jinou realitu
5.2.2025 - Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
3.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin byl úspěšně operován včera 20:00
- Test v Sepangu: Alex Marquez celkovým lídrem včera 14:00
- Poločas finále v Sepangu včera 10:00
- Test Honda CB650R E-Clutch: s automatickou spojkou včera 08:00
- Po 2 dnech v Sepangu na čele Morbidelli 6.2.2025
Nejnovější články
- K mání je skoro nepoužitý luxusní osobní tank s motorem W12 původně za víc jak 14 milionů. Dnes může být váš pomalu za drobné
včera - Šéf VW před nastoupenými zaměstnanci přiznal, že na konkurenty už nestačí, vyřešit to ale nechce a možná ani neumí
včera - BMW ukázalo, jak vyvíjí elektrickou M3. Čím chce ale zaujmout? Falešným zvukem? Hmotností přes 2 tuny? Dojezdem v desítkách km?
včera - Audi končí s hloupými hrátkami s diverzitou, inkluzí a genderem, a to si zaměstnanci měli říkat „krásně” Audiáni
včera - Němci u nových pneu sází na tvary známé z golfových míčků, že to nikoho nenapadlo dřív
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva