Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW M4 DTM Champion Edition je oslava titulu BMW v DTM za 2,7 milionu Kč
20.10.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
V Mnichově oslavují vítězství svou závodní M4 DTM a jejího pilota Marca Wittmanna, který se získal titul v uplynulé sezoně. Zázraky ale nečekejte.
Automobilka roztočené modro-bílé vrtule nám už delší dobu nedala vědět, co nového chystá u svého dua M3/M4, a otěže tak převzali zejména úpravci. Zajímavá byla taktéž zmínka o zákazu reklamy na M4 Cabrio v Británii, kde se Úřadu reklamních standardů zdálo počínání automobilky přehnané natolik, aby ho bylo možné vysílat v televizi. Teď se ale o slovo hlásí zpět samotné BMW, jenž hodlá slavit se zákazníky zisk titulu z DTM v sezoně 2014.
Výsledkem je BMW M4 DTM Champion Edition. Tento oslavný model vznikne v počtu 23 kusů na bázi M4 Coupe. Ptáte-li se stejně jako my, proč zrovna třiadvacet, pak vězte, že jde o stejné číslo, jaké vozil na svém vítězném závodním speciálu DTM čtyřiadvacetiletý týmový jezdec Marco Wittmann. Znalci budou vědět, že zvítězil celkem čtyřikrát.
Oslavný vůz speciální edice se silniční homologací s bílou barvou laku Alpine nese několik prvků z programu Individual, přičemž nejvýraznější z nich je přední kapota s matně černým dekorem a stejnobarevným provedením víka zavazadelníku navazující na standardně dodávanou karbonovou střechu. Přes oba tyto segmenty jsou „nataženy“ barevné pruhy odkazující na sponzora Ice Watch, který vyrábí pestrobarevné stylové hodinky. Dalším zpestřením jsou i oranžové rámečky ledvinek, dále boční černé pruhy a samozřejmě nelze opomenout nálepky na bocích před C-sloupky s číslem a zkratkou jména závodního pilota.
Kromě zmíněných detailů jistě upoutá limitovaná edice také matné černými devatenáctipalcovými koly, za kterými se nacházejí na přání dodávané karbon-keramické brzdy. Mezi další charakteristické elementy patří boční prahy, zrcátka a lízátko předního nárazníku z programu M Performance. Uvnitř se pak objevuje alcantarou čalouněný volant a madlo řadicí páky, bonusem navíc je karbonový dekor palubní desky a voliče převodovky s Wittmannovým podpisem, který se vyskytuje také na nástupních prazích.
Po stránce techniky ovšem zůstalo v podstatě všechno při starém. Pod kapotou se tedy nachází třílitrový dvojitě přeplňovaný šestiválec S55 o výkonu 431 koní, který je schopen s pomocí sedmistupňové dvouspojkové převodovky M DCT rozhýbat vůz z klidu na stovku za 4,1 sekundy. Jedinou změnou je posunutí omezovače maximální rychlosti na 280 km/h, přičemž i za tohle bude potřeba připlatit extra.
Každý z 23 kusů bude k dispozici od 27. 10., kdy dojde k zahájení prodejů. Jak známe speciální edice od BMW, vůz bude jistě vyprodán okamžitě, a tak sledujte, zda už se nedá objednávat. Cena, za kterou hodlají mnichovští nabízet tuto novinku, dosahuje na 99 tisíc Euro, což odpovídá 2 720 000 korun. Za těch dodatečných 790 tisíc oproti sériovému kusu prý dostanete s M4 DTM Champion Edition také trénink na Severní smyčce Nürburgringu přímo pod taktovkou Wittmanna.
BMW M4 DTM Champion Edition je hlavně o vzhledu, respektive barevném provedení. Zpestřením jsou prvky příslušenství programu M Performance a Individual
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 56 minutami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
25.11.2024 - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
25.11.2024 - První elektrický Jaguar je takový průšvih, že jej automobilka po sérii požárů raději vykupuje od lidí zpět
26.11.2024 - Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
26.11.2024 - Můžete se „ustávkovat” k smrti, ale nic nezměníte. Šéf VW říká, že zavírání továren a hromadnému propouštění už nejde zabránit
26.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva