Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW M4 Cabrio F32 detailně: čtvrt tuny nahoru, střechu dolů
4.4.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+video) Nejnovější eMko konečně dokáže skládat střechu za sedadla, a to za 20 sekund. Technika je jako u kupé, přibrala však hodně.
Po nedávném odhalení a podrobném představení nových dvojčat mnichovské divize, tedy modelů M3 Seadan a M4 Coupe, jsme už čekali jen na třetího do party, který bude nadšencům cuchat vlasy. Ten se představil na internetu podle očekávání ještě před oficiální premiérou na autosalonu v New Yorku. Dá se očekávat, že si s ním přece jen nějakou tu zábavu bude možno užít, protože by se od klasické skotačivé M4 Coupe neměla verze Cabrio s pevnou skládací střechou zásadně lišit. Jaké trumfy si nové Cabrio připravilo?
Novinka je navržena tak, aby dobře sloužila těm, co by rádi rychlou jízdu s větrem ve vlasech. Oproti kupé se po designové stránce vyjma nejvýše položených partií vlastně nijak neodchyluje, což není překvapením. Zejména v kabině díky shodnému sportovnímu volantu, koženým jak jinak než sportovním sedadlům a kontrastnímu prošití je od kupé takřka k nerozeznání. Jeho pevná třídílná střecha však dokáže zmizet v zavazadelníku za zadními sedadly během 20 sekund a zpětnou proměnu na kupé můžete provádět do rychlosti 18 kilometrů v hodině.
Z kufru vám v otevřeném stavu zůstane 220 litrů (10 litrů více než předchůdce M3 Cabrio), jakmile střecha kryje posádku, k dispozici je 370 litrů (o 20 l více). Ještě se zmíní dodat, že novinka je o 4 milimetry nižší než předchůdce a že jezdí v základu na devatenáctkách.
Nadšenější řidiče samozřejmě bude zajímat, jak je na tom s hmotností, a tak si udělejme krátkou rozborku. V závislosti na tom, koho se zeptáte, je M4 Cabrio o 41 kilogramů (BMW USA) nebo 60 kilogramů (tiskové informace pro celý svět) lehčí než jeho předchůdce, což ale není dostatečná informace. Finální hodnota se totiž usadí na cifře 1 839 kilogramů (USA), respektive 1 750 kg (globální zdroj). V každém případě jde o citelný nárůst oproti M4 Coupé, která dle DIN metodiky ukáže na váze 1 497 kilogramů. Pokud bychom brali v úvahu nejnižší hodnoty, pak se jedná o nadváhu přes 250 kilogramů a to není u sportovního vozu vůbec málo.
Pod kapotou je samozřejmě i stejný motor jako v sourozencích, tedy třílitrový šestiválec TwinPower Turbo (S55 B30) s výkonem 431 koní (při 5 500 až 7 300 otáčkách) a točivým momentem 550 Nm (mezi 1 850 a 5 500 otáčkami). Díky tomu zvládá verze se staženou střechou zrychlení na stovku za 4,2 sekundy v případě volby sedmistupňové dvouspojkové převodovky M-DCT a o dvě desetiny sekundy pomajeli, jakmile bude vybavena šestistupňovým manuálem. To je zhruba desetinka navrch oproti kupé. Bez ohledu na to, čím budou zadní poháněná kola spojena s motorem, je omezovač rychlosti nastaven na 250 km/h. Spotřeba se v závislosti na převodovce pohybuje na hodnotě 9,1 (manuál) či 8,7 l/100 km.
Z dalších sportovních ingrediencí, které si ani Cabrio neodpustí, jmenujme ještě aktivní M diferenciál, posílené brzdy a elektromechanický posilovač řízení odladěný taktéž divizí M. Možnosti volby za příplatek čítají například karbon-keramickou brzdovou soustavu se zlatými třmeny nebo adaptivní podvozek s režimy Comfort, Sport a Sport+. Vzhledem k tomu, že se ale ve všem ostatním včetně příplatkové výbavy Cabrio vlastně podobá kupé, tak už za zmínku stojí jen ceny.
O těch evropských toho zatím vyjma Británie příliš nevíme. Němci tipují nárůst ceny oproti kupé v řádů několika tisíc Euro, což je dost neurčité. Vyjdeme ale z toho, co víme. Anglie přivítá vůz, který bude stát zhruba to samé, co předchozí M3 Cabrio, přičemž základ vyjde s manuálním šestikvaltem bez příplatků na 60 730 liber (tedy zhruba 2 miliony korun), což znamená nárůst 4 095 liber oproti kupé (135 tisíc korun). Prodeje na britském trhu odstartují 6. září, avšak na americkém trhu dojde k zahájení již v průběhu léta. Jak na tom asi bude Evropa?
Kompletní fotogalerie
Nové BMW M4 Cabrio není žádným překvapením, oproti kupé bude nejen o pár desítek tisíc dražší, ale také o čtvrt tuny těžší
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Elektrické Volkswageny ID jsou takový propadák, že je všechny dohromady prodejně překonává jediný model: Golf
před hodinou - Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva