Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW M3 F80 dostane paket Competition, ve hře je i BMW M vzešlé z předokolky
14.7.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Budoucnost může přinést lepší výbavu na okruhové dny pro BMW M3, ale také třeba první vůz divize M vycházející z modelu s předním pohonem.
V rámci faceliftu BMW řady 3 F30 se spoustě variant dostalo zvýšení výkonu a také drobných úprav vzhledu - v podstatě tu jsou nová přední a zadní světla, to je skoro vše. Drobné změny designu potkaly také BMW M3, vrchol nabídky s přeplňovaným řadovým šestiválcem pod kapotou, po technické stránce ale zůstalo vše při starém. Přesto se je na co těšit, M3 totiž dostane do nabídky paket Competition po vzoru M5 a M6.
Na rozdíl od nich se ale zvýšení výkonu M3 týkat nebude, její výkon zůstane na stejných 431 koních, které má dosud. Pro BMW trochu škoda, ve srovnání s Cadillakem ATS-V aspoň pár koníků navrch hodilo. Stále tedy budete v M3 moci dávat stovku za 4,1 vteřiny. Pokud budete chtít něco víc, bude třeba se obrátit na některou tuningovou firmu.
Paket Competition nicméně zatím nebyl oficiálně představen, takže není úplně jasné, co od něj očekávat. Obvykle se ale jedná o širší kola s odlišným designem, podvozek ještě blíže k asfaltu a upravená elektronika adaptivních tlumičů a elektronické stabilizace. Ani dříve u M3 tento balíček úprav neobsahoval zvýšení výkonu, tentokrát by ale bylo určitě snazší, když pracujeme s přeplňovaným motorem.
Příští rok nicméně bude BMW slavit sto let od založení a máme čekat něco zajímavého jako dárek, jak uvádí dr. Christian Voigt, produktový manažer řady 3. „BMW slaví sté výročí a samozřejmě musí být nějaké dárky pro naše zákazníky,” říká. „Bude facelift M3 a bude spousta změn, které za to budou stát,” dodává.
Co by tím dárkem mohlo být a pravověrné fanoušky značky by asi nepotěšilo, je BMW X1 M. Nic takového není zatím potvrzeno, ale Audi nabízí RS Q3 a Mercedes prodává GLA 45 AMG. Oba tyto crossovery jsou čtyřkolky, ale mají motor napříč před přední nápravou, stejně jako BMW X1, která se představila teprve nedávno.
BMW navíc opakovaně uvádělo, že všechny jeho modely můžou dostat verzi M. U řady 2 Active resp. Gran Tourer to je dost velký nesmysl, v případě X1 by to ale taková hloupost být nemusela, když to celkem s úspěchem nabízí i Mercedes a Audi. Ovšem, tyto dvě značky také ve standardní nabídce GLA, resp. Q3 končí s výkonem níž než BMW. Audi Q3 nabídne nanejvýš 180 koní, u GLA to je 211 hřebců, zatímco X1 xDrive25i na kola pošle 231 kobyl ze čtyřválce z Mini Cooperu JCW.
Také ale verze RS Q3 a GLA 45 AMG jsou podstatně silnější než vrchol nabídky BMW X1. A Mnichov už sdělil, že jeho dvoulitr B48 je schopný vyprodukovat až 306 koní. To je pořád o dost méně než nabídne GLA 45 AMG, resp. než může nabídnout - v A 45 AMG se prý může objevit až 400 koní. Otázkou tedy je, zda se bude BMW vůbec obtěžovat, když dosáhnout na absolutní vrchol nemusí být úplně jednoduché. C 63 AMG je ale také o dost silnější než M3 a nikoho to moc netrápí, marketing tu těží z jiných věcí.
Pokud by se ale BMW X1 M stalo skutečností, právě marketing by musel rozhlašovat ještě silněji, že předokolky nepoškodí image. A ještě více by bylo patrné, že to není tak úplně pravda. Standardní nabídka BMW se nicméně od ideálu řidičského stroje odklání čím dál víc a následování divize M nemůže pŕekvapit.
Jak to dopadne, uvidíme časem. Balíček Competition pro M3 jistě nebude špatná zpráva, u dalších novinek musíme doufat, že cokoliv s logem M stojící kolem předního, nikoliv zadního náhonu zůstane výtvorem bujné fantazie marketingových pracovníků. Realita ale bohužel může být jiná...










BMW M3 také dostalo facelift, na motor se ale nesáhlo. A neměl by to změnit ani chystaný paket Competition
Dovedete si představit novou X1 s logem BMW M? I o tom se hovoří (na snímcích standardní BMW X1)
Zdroje: Motoring.com.au poprvé, podruhé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
dnesElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Električtí „hujeři” uznali, že elektromobily se spalovacím autům nevyrovnají. Teď tedy říkají, že to vlastně nejsou auta
22.3.2025Už ani jiní výrobci aut nechtějí s Audi mít nic společného, tento raději přejde na své vlastní motory
22.3.2025„Bojovníci proti Tesle” svým vandalismem automobilce ve skutečnosti pomáhají, její situace ostatně nebude tak zlá
22.3.2025A pak že nevydrží: Jediné kdy prodávané menší auto s dieselovým V8 je k mání po najetí 625 tisíc km. To jsme ještě neviděli
22.3.2025Nejlevnější auto světa se pořád prodává. Vypadá všelijak, ale co byste chtěli za 67 tisíc?
22.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva