Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW M3 F80 a M4 F82 2014: nová M3 má být více lehčí než výkonnější
8.10.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Poslední novinky ze zákulisí připrav nových BMW říkají, že Mnichov půjde u nových M3 a M4 spíše cestou snižování hmotnosti než navyšováním výkonu.
Německá automobilka BMW před pár lety v souvislosti se svými sportovními modely divize M GmbH nenápadně naznačila, že se neustálý nárůst výkonů s každou novou generací blíží ke svému finále a ke zlepšování dynamiky bude nutné snižovat hmotnost. Jen málo lidí to tehdy bralo vážně, protože jakýsi vysoce postavený zdroj od modro-bílé vrtulky zároveň přiznal, že se identický nebo menší výkon, nicméně lepší výkonová hmotnost hodně špatně prodávají. Přestože to nemá logiku, zákazníci to zkrátka často chápou tak, že za stejné nebo větší peníze dostávají stejný nebo nižší počet koní a k tomu „méně“ auta. Přesto se zdá, že se možná právě tohle stane v případě nové generace BMW M3 sedan a kupé M4.
Původně se v souvislosti s novou M3 mluvilo o tom, že bude mít výkon 450 koní, o 30 více než současná generace E90. Někteří informátoři však nyní připouští, že toto číslo může být nadhodnocené. Konkrétní počet koní nezazněl, bylo ovšem naznačeno, že jich ve skutečnosti může být méně než u současné atmosférické jednotky 4,0 V8 o výkonu 420 koní. Kompenzací by měla být jednak nižší hmotnost a zároveň o 135 newtonmetrů vyšší točivý moment, což by znamenalo, že nová řadová šestka s více než jedním turbodmychadlem vyprodukuje 535 místo 400 Nm a tím vozu dodá více výkonu v nižších a středních otáčkách.
Líbit se nám to nemusí, stát se to může, nicméně představením nové generace modulárních zážehových motorů B38 BMW naznačilo, že nebude problém dostat v nejsilnějším provedení z jednoho válce 75 koní, což při vynásobení šesti dává rovných 450 koní. Buď jako buď, nové M3 a M4 mají být především lehčí a to zaslouží uznání. Současné BMW M3 E90 sedan, které se už nepozorovaně vytratilo z německého konfigurátoru, váží 1 680 kg (ostřejší M3 CTR měla 1 655 kg), předchozí M3 E46 však i přes těžší motor měla 1 570 kg. A právě váhový limit starší verze se podle informátorů stal metou pro současný vývojový tým.
Abychom to tedy shrnuli. Nová M3 sedan a M4 Coupe by mohly mít 420 až 450 koní, točivý moment přes 530 newtonmetrů a hmotnost pod 1,6 tuny. Jejich vzhled by přitom nemusel být příliš vzdálený od další poměrně zdařilé ilustrace na úvodním obrázku. Jako první se má představit sedan - důvodem je patrně zmírnění šoku z nového označení M4 dvoudveřové varianty. V podobě konceptu (i když půjde prakticky o produkční auto) by se měla M3 představit už na nejbližším ženevském autosalonu. S prodejem se pak počítá až někdy v roce 2014 a kupé bude k mání ještě o rok později.

Tvarem předního nárazníku se M3/M4 údajně vzhlédnou v designu nové M6 a již nevyráběné 1 M Coupe
Zdroj: BimmerPost
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025Nejnadějnější nováček letošní Formule 1 přelstil italské zákony, svůj víc jak 600koňový Mercedes může řídit okamžitě
13.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- WorldSBK se vrací do Mostu! Na co se mohou fanoušci letos těšit? včera 12:00
- Na Masarykův okruh najely frézy, začala klíčová fáze rekonstrukce 16.4.2025
- Piaggio Medley 200: v nových barvách a se silnějším motorem 16.4.2025
- Případ Vinales: Drama tlaku v pneumatikách - další díl 15.4.2025
- Další těžké zranění Jorge Martina 14.4.2025
Nejnovější články
Nejprodávanější kombík světa se ukázal v novém, Škodě dává šanci vzít mu titul světové jedničky
před 45 minutamiPorsche skutečně vytáhlo na nejnáročnější okruh světa 911 s manuálem. A je rychlejší než doteď s automatem
před 2 hodinamiTechnik na okruhu postavil starou dieselovou ošklivku proti BMW M3 jen na jiných moderních pneu. A začaly se dít věci
včeraJaponské automobilky ukázaly, jak udrží při životě spalovací motory i v době, kdy se všechno spiklo proti nim
včeraPokud chce Kia s tímhle autem skutečně porazit Teslu Model 3 v její vlastní hře, může Elon Musk zůstat v klidu
včera
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 04.17. 22:50 - HondaMan
- Onboard videa 04.17. 21:59 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.17. 21:19 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.17. 21:09 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.17. 20:39 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 04.17. 19:42 - M.Z.
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.17. 19:10 - GeneHawkins
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 04.17. 15:00 - Vrooom