BMW M3 F80 a M4 F82: známe konečně i dynamiku a ceny

Nová eMka disponují výkonem 431 koní, točivým momentem 550 Nm a zrychlují z nuly na stovku za 4,1 sekundy. Cena startuje na částce 1 960 000 Kč u M3.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

BMW M3 F80 a M4 F82: známe konečně i dynamiku a ceny

11.12.2013 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

BMW M3 F80 a M4 F82: známe konečně i dynamiku a ceny

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nová eMka disponují výkonem 431 koní, točivým momentem 550 Nm a zrychlují z nuly na stovku za 4,1 sekundy. Cena startuje na částce 1 960 000 Kč u M3.

Tip: Projděte si již podrobné oficiální představení obou nových bavorských M.

Novou M3, ze které se stává už jen sedan, a M4 Coupé jsme s velkým očekáváním sledovali už v ranné fázi vývoje. Po řadě videí z Nordschleife a další sadě s minimem maskování, prvních snímcích uniklých z natáčení reklam tu máme konečně fotografie finálních produktů divize M. Ke všem možným rozborům se sluší dodat už jen to, co nám ke kompletní sbírce chybí a to jsou technické údaje a ceny. Je to lepší, než jsme čekali.

Pod kapotou se nachází řadový benzinový šestiválec TwinPower Turbo o objemu 2 979 cm3 (shodný obsah s 335i), který u F80 a F82 disponuje výkonem 431 koní. Do motoru foukají vrchovatou měrou ne jedno, ale hned dvě turbodmychadla s technikou Mono-Scroll (twin-scroll se nekoná). Točivý moment 550 Nm na zadních kolech znamená o 40 % více než v případě předchozí osmiválcové atmosférické jednotky generace E92. Čtyřlitr je dosahoval při 3 900 otáčkách, novinka však díky přeplňování dokáže daleko vyšší porci prodávat zadním kolům v rozpětí 1 800-5 390. Dotočit se údajně zvládá až do maximalních 7 600 otáček.

Pravdou je, že je to sice o šest stovek méně, ale na přeplňovaný motor úctyhodně vysoké číslo. Spotřeba, kterou výrobce uvádí na papíře, klesla o 25 % na hodnotu 8,4 litru, respektive emise se usadily v průměru na 194 g CO2/km. M4 se pyšní ve srovnání s M3 E92 úbytkem 80 kilogramů hmotnosti a podle metodiky DIN jí tedy naměříme 1 497 kilo (1 572 kg na eurozpůsob).

Sprint z klidu na sto kilometrů v hodině M3 i M4 Coupé absolvují za bryskních 4,1 sekundy a to při volbě manuální šestistupňové i o stupeň bohatší dvouspojkové skříně. Standardem bude omezovač na velmi populárních 250 km/h, za příplatek vám ho hned v továrně přeštělují na 280 km/h. Zajímvaý způsob, jak dát zákazníkům pokyn si ještě připlatit. Nakonec nezbývá než prozradit ceny. U dvoudvéřové M4 startuje v Německu na 72 200 Eurech (cca 1 980 000 Kč), o pár bohatší M3 se dostává o zanedbatelných 700 Euro níže (cca 1 960 000 Kč).

BMW M3 F80


BMW M3 F80 a M4 F82: známe konečně i dynamiku a ceny - 1 - BMW M3 F80 unik 01BMW M3 F80 a M4 F82: známe konečně i dynamiku a ceny - 2 - BMW M3 F80 unik 02BMW M3 F80 a M4 F82: známe konečně i dynamiku a ceny - 3 - BMW M3 F80 unik 03BMW M3 F80 a M4 F82: známe konečně i dynamiku a ceny - 4 - BMW M3 F80 unik 04BMW M3 F80 a M4 F82: známe konečně i dynamiku a ceny - 5 - BMW M3 F80 unik 05BMW M3 F80 a M4 F82: známe konečně i dynamiku a ceny - 6 - BMW M3 F80 unik 06BMW M3 F80 a M4 F82: známe konečně i dynamiku a ceny - 7 - BMW M3 F80 unik 07BMW M3 F80 a M4 F82: známe konečně i dynamiku a ceny - 8 - BMW M3 F80 unik 08BMW M3 F80 a M4 F82: známe konečně i dynamiku a ceny - 9 - BMW M3 F80 unik 09BMW M3 F80 a M4 F82: známe konečně i dynamiku a ceny - 10 - BMW M3 F80 unik 10BMW M3 F80 a M4 F82: známe konečně i dynamiku a ceny - 11 - BMW M3 F80 unik 11BMW M3 F80 a M4 F82: známe konečně i dynamiku a ceny - 12 - BMW M3 F80 unik 12BMW M3 F80 a M4 F82: známe konečně i dynamiku a ceny - 13 - BMW M3 F80 unik 13BMW M3 F80 a M4 F82: známe konečně i dynamiku a ceny - 14 - BMW M3 F80 unik 14

BMW M4 Coupé F82

BMW M3 F80 a M4 F82: známe konečně i dynamiku a ceny - 15 - BMW M4 F82 unik 01BMW M3 F80 a M4 F82: známe konečně i dynamiku a ceny - 16 - BMW M4 F82 unik 02BMW M3 F80 a M4 F82: známe konečně i dynamiku a ceny - 17 - BMW M4 F82 unik 03BMW M3 F80 a M4 F82: známe konečně i dynamiku a ceny - 18 - BMW M4 F82 unik 04BMW M3 F80 a M4 F82: známe konečně i dynamiku a ceny - 19 - BMW M4 F82 unik 05BMW M3 F80 a M4 F82: známe konečně i dynamiku a ceny - 20 - BMW M4 F82 unik 06BMW M3 F80 a M4 F82: známe konečně i dynamiku a ceny - 21 - BMW M4 F82 unik 07BMW M3 F80 a M4 F82: známe konečně i dynamiku a ceny - 22 - BMW M4 F82 unik 08BMW M3 F80 a M4 F82: známe konečně i dynamiku a ceny - 23 - BMW M4 F82 unik 09BMW M3 F80 a M4 F82: známe konečně i dynamiku a ceny - 24 - BMW M4 F82 unik 10BMW M3 F80 a M4 F82: známe konečně i dynamiku a ceny - 25 - BMW M4 F82 unik 12BMW M3 F80 a M4 F82: známe konečně i dynamiku a ceny - 26 - BMW M4 F82 unik 13BMW M3 F80 a M4 F82: známe konečně i dynamiku a ceny - 27 - BMW M4 F82 unik 14BMW M3 F80 a M4 F82: známe konečně i dynamiku a ceny - 28 - BMW M4 F82 unik 15BMW M3 F80 a M4 F82: známe konečně i dynamiku a ceny - 29 - BMW M4 F82 unik 16BMW M3 F80 a M4 F82: známe konečně i dynamiku a ceny - 30 - BMW M4 F82 unik 17
Kromě přeplňování dostanou ostři hoši z Mnichova také netradiční Launch control pro zahřátí pneumatik a dále výfukové klapky pro utišení motoru

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.