Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW M3 F80 a M4 F82: známe konečně i dynamiku a ceny
11.12.2013 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Nová eMka disponují výkonem 431 koní, točivým momentem 550 Nm a zrychlují z nuly na stovku za 4,1 sekundy. Cena startuje na částce 1 960 000 Kč u M3.
Tip: Projděte si již podrobné oficiální představení obou nových bavorských M.
Novou M3, ze které se stává už jen sedan, a M4 Coupé jsme s velkým očekáváním sledovali už v ranné fázi vývoje. Po řadě videí z Nordschleife a další sadě s minimem maskování, prvních snímcích uniklých z natáčení reklam tu máme konečně fotografie finálních produktů divize M. Ke všem možným rozborům se sluší dodat už jen to, co nám ke kompletní sbírce chybí a to jsou technické údaje a ceny. Je to lepší, než jsme čekali.
Pod kapotou se nachází řadový benzinový šestiválec TwinPower Turbo o objemu 2 979 cm3 (shodný obsah s 335i), který u F80 a F82 disponuje výkonem 431 koní. Do motoru foukají vrchovatou měrou ne jedno, ale hned dvě turbodmychadla s technikou Mono-Scroll (twin-scroll se nekoná). Točivý moment 550 Nm na zadních kolech znamená o 40 % více než v případě předchozí osmiválcové atmosférické jednotky generace E92. Čtyřlitr je dosahoval při 3 900 otáčkách, novinka však díky přeplňování dokáže daleko vyšší porci prodávat zadním kolům v rozpětí 1 800-5 390. Dotočit se údajně zvládá až do maximalních 7 600 otáček.
Pravdou je, že je to sice o šest stovek méně, ale na přeplňovaný motor úctyhodně vysoké číslo. Spotřeba, kterou výrobce uvádí na papíře, klesla o 25 % na hodnotu 8,4 litru, respektive emise se usadily v průměru na 194 g CO2/km. M4 se pyšní ve srovnání s M3 E92 úbytkem 80 kilogramů hmotnosti a podle metodiky DIN jí tedy naměříme 1 497 kilo (1 572 kg na eurozpůsob).
Sprint z klidu na sto kilometrů v hodině M3 i M4 Coupé absolvují za bryskních 4,1 sekundy a to při volbě manuální šestistupňové i o stupeň bohatší dvouspojkové skříně. Standardem bude omezovač na velmi populárních 250 km/h, za příplatek vám ho hned v továrně přeštělují na 280 km/h. Zajímvaý způsob, jak dát zákazníkům pokyn si ještě připlatit. Nakonec nezbývá než prozradit ceny. U dvoudvéřové M4 startuje v Německu na 72 200 Eurech (cca 1 980 000 Kč), o pár bohatší M3 se dostává o zanedbatelných 700 Euro níže (cca 1 960 000 Kč).
BMW M3 F80
BMW M4 Coupé F82
Kromě přeplňování dostanou ostři hoši z Mnichova také netradiční Launch control pro zahřátí pneumatik a dále výfukové klapky pro utišení motoru
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus