Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW M3 F80 a M4 F82: česká cena startuje na 1,8 milionu Kč, manuál je otazníkem
23.1.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Oficiální uvedení obou nových dítek divize M v ČR se chystá na červen. Sedan M3 bude základem, za kupé M4 připlatíte 32 500 Kč. Ale co ten manuál?
Další, tentokrát už rozpolcené, pokračování ságy rodu bavorské legendy má konečně oficiální českou cenu, přestože se uvedení do prodeje dočká až 21. června tohoto roku. V našem původním článku jsme vám naservírovali ceny na německém trhu - v domovině BMW byly vyčísleny na 72 200 Euro v případě dvoudveřové M4 a na 71 500 Euro pro sedan M3. Obě sumy znamenaly po přepočtu na české koruny ceny nad hranicí 1,95 milionu Kč. Pozitivní zprávou je, že české zastoupení přepočet měnových kurzů zřejmě v tomto případě tolik řešit nebude, tudíž se dočkáme obou ostrých M relativně levněji. Negativní naopak to, že se česká tisková zpráva s cenami jaksi nezmiňuje o manuální převodovce a nic o ní zatím neví ani dealeři. To neznamená, že nebude - původní představení o ní hovořilo bez uzardění - může se ale snadno stát, že zpočátku bude půjde pořídit pouze příplatkový automat.
Cena za nová BMW pro zábavu bude na českém trhu vycházet minimálně na 1 822 500 Kč. Takový obnos bude potřeba, pokud prahnete po čtyřdveřovém provedení M3 na 18palcových kolech. Lákavější M4 Coupé vyjde v základní výbavě na 1 855 000 Kč včetně DPH. Jen dodáme, že předchozí generace M3 s atmosférickým osmiválcem byla v závěru životního cyklu k mání za rovných 1,8 milionu.
Novinky jak známo použijí přeplňovaný šestiválec a minimálně na některých trzích v základu i manuální převodovku, kterou bude možné nahradit příplatkovým dvouspojkovým automatem M DCT se sedmi stupni. Zda český trh bude patřit mezi ně, jasné není, neboť hodnoty spotřeby v ní uvedené příslušejí automatu. Ani dealeři nám zatím jasně neřekli, jak to bude. Doufáme, že se k nám „fofrklacek“ dříve nebo později podívá, abychom si mohli novinky užít naplno. Jisté je jen, že v rámci paketu M Driver's Package půjde posunout omezovač maximální rychlosti z 250 na 280 km/h.
Pro připomenutí dodáme, že řadová benzinová jednotka TwinPower Turbo (S55 B30) o objemu 2 979 cm3 disponuje u F80 a F82 výkonem 431 koní. Do motoru foukají vrchovatou měrou dvě turbodmychadla s technikou Mono-Scroll (twin-scroll se tedy nekoná). Točivý moment 550 Nm na zadních kolech v rozmezí 1 850 a 5 500 ot./min znamená o 40 % více než v případě předchozí osmiválcové atmosférické jednotky. Čtyřlitr je dosahoval při 3 900 otáčkách, novinka však díky přeplňování dokáže daleko vyšší porci prodávat zadním kolům v rozpětí 1 800-5 390 otáček. Dotočit se údajně zvládá až k hranici 7 600 otáček.
V případě u nás nejistého manuálu Getrag ukáže M3 na váze 1 520 kilogramů, zatímco ten dvoudveřový končí na hodnotě 1 497 kilo. Minimální hodnoty ale platí jen pro verze vybavené karbon-keramickými brzdami, v případě standardních brzd musíte počítat s 18kilogramovým handicapem. Váhová penalizace automatu činí 40 kilogramů, kvůli čemuž hmotnost takto vybaveného BMW M3 vystoupá na 1 560 kg (DIN), zatímco u M4 se ručičky zastaví na hodnotě 1 537 kg. Přesto výsledek ve srovnání s předchůdcem představuje jistou dietu, která se v kombinaci s vyšším výkonem projevuje kladně na nižší žíznivosti i lepší akceleraci. Oba modely se tak s manuálem pohybují za 8,8 l/100 km, přičemž stovku pokoří za 4,3 sekundy. V případě automatu se pak dočkáme poklesu obou čísel, přičemž spotřeba činí 8,3 l a sprint 4,1 s.
Ze zákulisí automobilky se totiž ozývají hlasy, podle kterých by tato dvojka měla oproti předchozímu M3 E92 zrychlit o nějakých 10 sekund na kolo na Severní smyčce Nürburgringu. A jelikož se zmiňovaným modelem von Saurma zajel v roce 2007 čas 8 minut a 5 sekund, měly by se novinky snadno dostat pod osmiminutovou bariéru. Také se diskutuje o nejostřejší verzi Gran Coupé. Zatím ale nic není definitivní, a tak si alespoň pusťte čerstvé video pro zlepšení nálady.
Fotografie BMW M3 Sedan F80
Fotografie BMW M4 Coupé F82
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 5 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 6 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 8 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 9 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva