Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW M3 2010: Competition paket a pár úprav navíc
13.2.2010 | Pavel Janda | Přidat příspěvek
BMW možná chystá i větší facelift poslední M3, pro letošek si ale musíme vystačit s dílčími změnami. Ty jdou s dobou - jsou „eko” i „show”.
BMW představilo inovovanou M3 pro letošní rok. Špionážní fotografie sice naznačují, že by se M3 E92 mohla brzy dočkat faceliftu ve stylu kupé, jeho představení ale přijde zřejmě až na podzim. Tedy pokud se tak vůbec stane, přechozí M3 se plného faceliftu po vzoru „běžného” kupé trojkové řady nedočkala nikdy a historie se může opakovat.
Pro tuto chvíli tak automobilka uvolnila fotografie vozu s avizovaným Competition paketem a přidala informace o pár dílčích technických a vizuálních změnách. Čekáte nějaká zásadní vylepšení? Pak rychle zařaďte zpátečku, něco takového se rozhodně nekoná. Kdybych chtěl být jízlivý, mohl bych konstatovat, že BMW dále pokračuje v devastaci jména M3 a „projídání” své někdejší slávy. Ale protože jsem „objektivní a vyvážený”, podobný komentář si odpustím.
Z Mnichova přišlo především potvrzení obsahu nového Competition paketu, o kterém ze strany BMW padla zmínka již zkraje února a neslibovala nic mimořádného. Pokud jste od té doby doufali, že BMW nakonec přece jen přihodí něco navíc, pak vaše naděje definitivně pohasly. V novém Competition paketu nejsou v podstatě žádná funkční vylepšení, což o jeho předchůdci v řadě E46 rozhodně říci nešlo.
Pro shrnutí - paket zahrnuje kratší a tužší pružiny, které sníží světlou výšku vozu o 1 cm, nová 19" kola v „CSL designu” a pár karbonových dílečků na předním nárazníku a víku zavazadlového prostoru. A dál? Dál nic, zbylé úpravy jsou už jen softwarové - nový sportovní mód EDC (elektronické řízení tlumičů) a upravené fungování DSC (stabilizační program). Nazývat toto Competition paket? Popravdě řečeno nevím, na jakou soutěž se půjde s takovými „zásadními” úpravami vydat...
Novinky pro letošní rok tímto paketem nekončí, nicméně ani obecné změny napříč řadami M3 neprospívají, to spíše naopak. Zadní světla s LED jsou nevinná, budou nyní standardní výbavou Coupe a Cabria, technické novinky si ale zaslouží menší soudní proces. M3 totiž dostala k již dříve oznámenému elektrickému posilovači řízení (podle dostupných informací je pro M3 standardem již od podzimu) také systém Start-Stop pro zhášení motoru na křižovatkách.
Jestliže nad tím druhým se lze leda pousmát, neboť tento systém je možné vypnout (jak dlouho ještě...), elektrický posilovač řízení již moc vtipný není. Kdo zažil přechod z „hydrauliky na elektriku” u běžné E90, nebo jedničkové řady E87, ten moc dobře ví, co to znamená pro ovladatelnost vozu. Kdo to nezažil, tomu to popíši jedním slovem: zkázu. Ani dříve nebyla řízení BMW bůhvíjak komunikativní, ale po těchto úpravách se stala naprosto nekomunikativními. Navíc snad úplné vypínání posilovače ve vyšších rychlostech činí ovládání vozu zbytečně namahavým a dále odtažitým.
U 320d prosím, ale proč musí podobnou „eko” úpravu dostat i M3, která je zaměřená na trochu jiné aspekty jízdy než její efektivitu či absolutní hospodárnost? Toto asi nikdy nepochopím.
Pokud si ovšem takto rozladěnou M3 pořídíte, může vás na prsou hřát technický průkaz s údajem 12,7 l/100 km u hodnoty průměrné spotřeby. Má to být o 8 procent méně než dříve...
Dá se očekávat, že inovovaná M3 se poprvé ukáźe světu na autosalonu v Ženevě a do dealerství BMW zamíří hned záhy.
BMW M3 2010/2011 s Competition paketem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před hodinou - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejnovější články
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před hodinou - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 2 hodinami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 3 hodinami - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 5 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 12:35 - HondaMan
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 11:57 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus