Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW M235i Racing poprvé ukázalo svou kůži, budoucí M2 by měla stát za to
9.12.2013 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+video) Speciál postavený na bázi M235i jsme už dříve avizovali. Teď máme i fotografie a video vozu, který by měl posloužit jako základ M2.
Dříve avizované M235i Racing poslouží těm, kteří mají peníze a chtěli by začít závodit, zároveň v něm ale musíme hledat něco, co by se mohlo podívat i na běžné silnice. Pokud se budeme bavit o novém modelu, pak nás nemůže napadnout nic jiného než ostrá M2, která by jednoznačně potěšila příznivce omezené série 1 M Coupé a možná i ty, pro které bude budoucí M4 už moc velkým soustem. Verze Racing však také ukazuje, řadu prvků divize M Performance, přičemž nám by se nejvíce líbil samosvorný diferenciál (pro řadu 2 je dostupný v rámci originálního příslušenství BMW) a ty nádherně znějící výfuky.
Divize BMW Motorsport právě ukazuje M235i s přídomkem Racing na prvním videu. Vůz, který se v závodním portfoliu mnichovských zařadí pod BMW Z4 GT3 a nahradí M3 GT4, je příznačný celou řadou agresivních doplňků, avšak vcelku nevypadá vůbec zle. V plné parádě si ho budeme moci prohlédnout zřejmě až odhodí poslední zbytky maskování blatníků, evidentní jsou však jiné nárazníky, ten přední s extrémně velkými vstupními otvory. Nové BMW M235i Racing bude k dispozici velmi brzy pro soukromé klienty, kteří chtějí vstoupit do soutěží jako je třeba VLN Endurance Championship, závod 24 hodin Nürburgringu či Sports Trophy.
Pro tuto chvíli je z videa patrné, že Racing dostává bezpečností klec proti překlopení s homologací FIA, snížený podvozek s agresivnější geometrií a řádně posílený brzdový systém. Kromě toho je je standardně dodáván s upravenými systémy ABS, TCS i stabilizací DSC či moderní bezpečnostní nádrží. Třešničkou na dortu jsou už jen optické komponenty z nabídky příslušenství BMW M Performance, mezi které patří zadní a přední spoilery, difuzor a karbonové kryty zpětných zrcátek. Z rozměrů známe jen maximální šířku bez zrcátek (1862 mm), rozvor (2691 mm), výšku 1380 mm (bez antény) a maximální rozchod (1608 mm).
Hravou záď bude pohánět třílitrový šestiválec z M235i s přeplňováním TwinPower Turbo a lehce zvýšeným výkonem o 7 koní na 333 koní. U Racing se však evidentně nedá čekat manuální převodovka, kterou bychom u M2 rádi dostali. O možnostech potenciální volby se asi ještě dozvíme. Závodníci mají k dispozici převodovku s pádly řazení na volantu, avšak spekuluje se, zda jde o osmikvalt od ZF či o dvuspojkovou sedmistupňovou převodovku třeba z poslední M3.
Racing by měl mít také výfukové potrubí s větší propustností hluku, než je povolený limit pro silniční M235i. Podle videa je vůz nádherně znělý. Tato série M235i Racing bude vybavena skořepinami Recaro s bezpečnostními čtyřbodovými pásy. Za cenu zhruba 1,95 milionu Kč bude k dispozici během několika týdnů.
Závodní nářadí se samosvorem v podobě M235i zahřeje při vzpomínce na budoucí M2 u srdce
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Technik Jaguaru po smrtelné nehodě vynesl na světlo, jaké šmejdy jsou auta vietnamského nudlového miliardáře, dostal padáka
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva