Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW M2 je venku, s 370 k na 1 495 kg chce být jako M3 E46
14.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Ostré mnichovské kupé se chlubí posíleným přeplňovaným R6, samosvorem a manuálem. Severní smyčku dá za 7 minut a 58 sekund.
Po včerejším úniku prvních oficiálních materiálů tu máme BMW M2 Coupe v plné parádě. Veškeré tiskové materiály přitom naznačují, že se jedná o nejzábavnější model sportovní divize z Garchingu, který má plně navazovat na slavné předchůdce. Tedy nejen na BMW 1M Coupe, ale především na modely M3 E46 a původní M3 E30. To přitom není dáno pouze kombinací vyššího výkonu a nízké hmotnosti, ale zároveň standardně dodávanou šestistupňovou manuální převodovkou. Je tu i spousta nesmyslů jako funkce typu „BMW Smoky Burnout”, jejíž činnost asi nemusíme vysvětlovat, nicméně takové věci používat nemusíte.
Začněme ale pěkně od počátku designem, který se od standardního kupé dvojkové řady liší odlišnou čelní maskou, výdechy za předními koly i rozšířenými předními blatníky. Mimo to dorazil agresivnější nárazník, který zde není jen pro okrasu, ale zároveň redukuje i vztlak. Povšimnout si můžeme také nového zadního nárazníku, v němž je zasazen difuzor orámovaný čtveřicí koncovek výfuku. Celý komplet pak završují 19palcová kovaná kola obutá v pneumatikách Michelin Pilot Super Sport o rozměru 245/35 vpředu a 265/35 vzadu.
Interiér prakticky reflektuje vzhled základních modelů, neboť unikátem jsou zde pouze sportovní sedadla čalouněná kůží Dakota a zdobená modrými kontrastními švy. Nechybí ani vygravírované logo divize M, které se objevuje také na sportovním volantu, opěrce levé nohy nebo hlavici řadicí páky. Povšimnout si pak můžeme důležitého faktu, a sice klasické ruční brzdy. V oficiální galerii ale bohužel nenajdete verzi osazenou šestistupňovým manuálem, prohlédnout si tak můžete jen příplatkový sedmistupňový automat M DCT.
Přesunout se můžeme pod kapotu, kde najdeme přeplňovaný řadový třílitrový šestiválec s kódovým označením N55B30T0, který je stejnou pohonnou jednotkou, jaká pohání i nedávno odhalené BMW X4 M40i. V případě M2 Coupe byl ovšem naladěn na trochu ostřejší notu, pročež produkuje 370 koní v 6 500 otáčkách a 465 Nm točivého momentu v pásmu 1 400 a 5 560 ot./min. Krátkodobě je ovšem možné díky funkci Overboost počítat s 500 Newtonmetry v rozmezí 1 450 a 4 750 otáček.
S výkonem motoru se pojí nízká hmotnost, která dle evropských norem činí v kombinaci s náplněmi a řidičem u verze se šestistupňovým manuálem 1 570 kg (bez řidiče 1 495 kg), s automatem je BMW M2 Coupe o pětadvacet kilo těžší. To se ale nikterak neprojevuje na akceleraci z klidu na stovku, kterou verze s převodovkou M DCT zvládne za 4,3 sekundy (s manuálem je o dvě desetiny pomalejší). Nejvyšší rychlost pak činí 250 km/h, lze ji však za příplatek navýšit na (beztak elektronicky omezených) 270 km/h.
Automatická převodovka přitom dostala do vínku nejen systémy Launch Control či zmiňovaný BMW Smoky Burnout, ale také jízdní režimy Comfort, Sport a Sport+. Standardem pro oba modely je pak zrevidovaný podvozek používající vzpěry MacPherson vpředu a pětiprvkovou nápravu vzadu. Rozchod kol je oproti verzi M235i širší o 64 milimetrů vpředu a 71 mm vzadu, rekalibrace se dočkal i elektrický posilovač řízení a počítat je možné s aktivním diferenciálem.
Zmínit můžeme ještě posílené brzdy s 380milimetrovými kotouči a čtyřpístkovými třmeny vpředu či 370milimetrovými kotouči a dvoupístkovými třmeny vzadu. S veškerou touto výbavou nové BMW M2 Coupe obkrouží Severní smyčce Nürburgringu za 7 minut a 58 sekund, tedy o poznání rychleji než v úvodu zmiňovaní slavní předchůdci a jen o pouhé tři sekundy pomaleji než BMW M5 F10. Zároveň je to ale horší čas než u nejlepších nových hot hatchů s podstatně nižším výkonem a zdánlivě méně příhodnou koncepcí.
Tím nám ale výčet všech podstatných komponentů i změn končí, dodat pak již můžeme pouze cenu pro britský trh, která činí 44 070 GBP (cca 1 211 000 Kč). Ta tuzemská prozatím známa není, oznámena nejspíše bude až blíže k nájezdu do showroomů, který se odehraje na jaře příštího roku. Očekávejme ale o něco vyšší sumu, britské ceny dražších BMW bývají ve srovnání s těmi českými citelně nižší...
BMW M2 Coupe dostalo do vínku 370 koní, s nimiž zvládne Ring pod osm minut
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejčtenější články
- Škoda pod tlakem odpískala své absurdní plány. Elektrická Octavia se odkládá, smrt spalovacích modelů též, šéfové přiznali barvu
3.10.2024 - Šéf sportovní divize Mercedesu je totálně mimo. I po fiasku hybridního C63 věří, že si lidé místo pro V8 přijdou pro elektromotor
3.10.2024 - VW Golf během tří generací zdražil téměř na dvojnásobek. Němci vyjmenovali důvody, které k tomu vedly
3.10.2024 - Nový rekord silniční F1 Mercedesu z Nordschleife ukazuje hlavně slabiny pohonu, na záznam z jízdy se chvílemi nedá dívat
3.10.2024 - Do Evropy míří čínská značka, která levným soupeřem Octavie válcuje Škodu, sem ale táhne s jiným zbožím
3.10.2024
Živá témata na fóru
- Suzuki obecně 11.02. 07:47 - jerry
- vyber motorky 11.02. 07:41 - jerry
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.