BMW M2 je venku, s 370 k na 1 495 kg chce být jako M3 E46

(+ video) Ostré mnichovské kupé se chlubí posíleným přeplňovaným R6, samosvorem a manuálem. Severní smyčku dá za 7 minut a 58 sekund.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

BMW M2 je venku, s 370 k na 1 495 kg chce být jako M3 E46

14.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

BMW M2 je venku, s 370 k na 1 495 kg chce být jako M3 E46

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Ostré mnichovské kupé se chlubí posíleným přeplňovaným R6, samosvorem a manuálem. Severní smyčku dá za 7 minut a 58 sekund.

Po včerejším úniku prvních oficiálních materiálů tu máme BMW M2 Coupe v plné parádě. Veškeré tiskové materiály přitom naznačují, že se jedná o nejzábavnější model sportovní divize z Garchingu, který má plně navazovat na slavné předchůdce. Tedy nejen na BMW 1M Coupe, ale především na modely M3 E46 a původní M3 E30. To přitom není dáno pouze kombinací vyššího výkonu a nízké hmotnosti, ale zároveň standardně dodávanou šestistupňovou manuální převodovkou. Je tu i spousta nesmyslů jako funkce typu „BMW Smoky Burnout”, jejíž činnost asi nemusíme vysvětlovat, nicméně takové věci používat nemusíte.

Začněme ale pěkně od počátku designem, který se od standardního kupé dvojkové řady liší odlišnou čelní maskou, výdechy za předními koly i rozšířenými předními blatníky. Mimo to dorazil agresivnější nárazník, který zde není jen pro okrasu, ale zároveň redukuje i vztlak. Povšimnout si můžeme také nového zadního nárazníku, v němž je zasazen difuzor orámovaný čtveřicí koncovek výfuku. Celý komplet pak završují 19palcová kovaná kola obutá v pneumatikách Michelin Pilot Super Sport o rozměru 245/35 vpředu a 265/35 vzadu.

Interiér prakticky reflektuje vzhled základních modelů, neboť unikátem jsou zde pouze sportovní sedadla čalouněná kůží Dakota a zdobená modrými kontrastními švy. Nechybí ani vygravírované logo divize M, které se objevuje také na sportovním volantu, opěrce levé nohy nebo hlavici řadicí páky. Povšimnout si pak můžeme důležitého faktu, a sice klasické ruční brzdy. V oficiální galerii ale bohužel nenajdete verzi osazenou šestistupňovým manuálem, prohlédnout si tak můžete jen příplatkový sedmistupňový automat M DCT.

Přesunout se můžeme pod kapotu, kde najdeme přeplňovaný řadový třílitrový šestiválec s kódovým označením N55B30T0, který je stejnou pohonnou jednotkou, jaká pohání i nedávno odhalené BMW X4 M40i. V případě M2 Coupe byl ovšem naladěn na trochu ostřejší notu, pročež produkuje 370 koní v 6 500 otáčkách a 465 Nm točivého momentu v pásmu 1 400 a 5 560 ot./min. Krátkodobě je ovšem možné díky funkci Overboost počítat s 500 Newtonmetry v rozmezí 1 450 a 4 750 otáček.

S výkonem motoru se pojí nízká hmotnost, která dle evropských norem činí v kombinaci s náplněmi a řidičem u verze se šestistupňovým manuálem 1 570 kg (bez řidiče 1 495 kg), s automatem je BMW M2 Coupe o pětadvacet kilo těžší. To se ale nikterak neprojevuje na akceleraci z klidu na stovku, kterou verze s převodovkou M DCT zvládne za 4,3 sekundy (s manuálem je o dvě desetiny pomalejší). Nejvyšší rychlost pak činí 250 km/h, lze ji však za příplatek navýšit na (beztak elektronicky omezených) 270 km/h.

Automatická převodovka přitom dostala do vínku nejen systémy Launch Control či zmiňovaný BMW Smoky Burnout, ale také jízdní režimy Comfort, Sport a Sport+. Standardem pro oba modely je pak zrevidovaný podvozek používající vzpěry MacPherson vpředu a pětiprvkovou nápravu vzadu. Rozchod kol je oproti verzi M235i širší o 64 milimetrů vpředu a 71 mm vzadu, rekalibrace se dočkal i elektrický posilovač řízení a počítat je možné s aktivním diferenciálem.

Zmínit můžeme ještě posílené brzdy s 380milimetrovými kotouči a čtyřpístkovými třmeny vpředu či 370milimetrovými kotouči a dvoupístkovými třmeny vzadu. S veškerou touto výbavou nové BMW M2 Coupe obkrouží Severní smyčce Nürburgringu za 7 minut a 58 sekund, tedy o poznání rychleji než v úvodu zmiňovaní slavní předchůdci a jen o pouhé tři sekundy pomaleji než BMW M5 F10. Zároveň je to ale horší čas než u nejlepších nových hot hatchů s podstatně nižším výkonem a zdánlivě méně příhodnou koncepcí.

Tím nám ale výčet všech podstatných komponentů i změn končí, dodat pak již můžeme pouze cenu pro britský trh, která činí 44 070 GBP (cca 1 211 000 Kč). Ta tuzemská prozatím známa není, oznámena nejspíše bude až blíže k nájezdu do showroomů, který se odehraje na jaře příštího roku. Očekávejme ale o něco vyšší sumu, britské ceny dražších BMW bývají ve srovnání s těmi českými citelně nižší...


BMW M2 je venku, s 370 k na 1 495 kg chce být jako M3 E46 - 1 - BMW M2 2016 oficialni sada 01BMW M2 je venku, s 370 k na 1 495 kg chce být jako M3 E46 - 2 - BMW M2 2016 oficialni sada 02BMW M2 je venku, s 370 k na 1 495 kg chce být jako M3 E46 - 3 - BMW M2 2016 oficialni sada 03BMW M2 je venku, s 370 k na 1 495 kg chce být jako M3 E46 - 4 - BMW M2 2016 oficialni sada 04BMW M2 je venku, s 370 k na 1 495 kg chce být jako M3 E46 - 5 - BMW M2 2016 oficialni sada 05BMW M2 je venku, s 370 k na 1 495 kg chce být jako M3 E46 - 6 - BMW M2 2016 oficialni sada 06BMW M2 je venku, s 370 k na 1 495 kg chce být jako M3 E46 - 7 - BMW M2 2016 oficialni sada 07BMW M2 je venku, s 370 k na 1 495 kg chce být jako M3 E46 - 8 - BMW M2 2016 oficialni sada 08BMW M2 je venku, s 370 k na 1 495 kg chce být jako M3 E46 - 9 - BMW M2 2016 oficialni sada 09BMW M2 je venku, s 370 k na 1 495 kg chce být jako M3 E46 - 10 - BMW M2 2016 oficialni sada 10BMW M2 je venku, s 370 k na 1 495 kg chce být jako M3 E46 - 11 - BMW M2 2016 oficialni sada 11BMW M2 je venku, s 370 k na 1 495 kg chce být jako M3 E46 - 12 - BMW M2 2016 oficialni sada 12BMW M2 je venku, s 370 k na 1 495 kg chce být jako M3 E46 - 13 - BMW M2 2016 oficialni sada 13BMW M2 je venku, s 370 k na 1 495 kg chce být jako M3 E46 - 14 - BMW M2 2016 oficialni sada 14BMW M2 je venku, s 370 k na 1 495 kg chce být jako M3 E46 - 15 - BMW M2 2016 oficialni sada 15BMW M2 je venku, s 370 k na 1 495 kg chce být jako M3 E46 - 16 - BMW M2 2016 oficialni sada 16BMW M2 je venku, s 370 k na 1 495 kg chce být jako M3 E46 - 17 - BMW M2 2016 oficialni sada 17BMW M2 je venku, s 370 k na 1 495 kg chce být jako M3 E46 - 18 - BMW M2 2016 oficialni sada 18BMW M2 je venku, s 370 k na 1 495 kg chce být jako M3 E46 - 19 - BMW M2 2016 oficialni sada 19BMW M2 je venku, s 370 k na 1 495 kg chce být jako M3 E46 - 20 - BMW M2 2016 oficialni sada 20BMW M2 je venku, s 370 k na 1 495 kg chce být jako M3 E46 - 21 - BMW M2 2016 oficialni sada 21BMW M2 je venku, s 370 k na 1 495 kg chce být jako M3 E46 - 22 - BMW M2 2016 oficialni sada 22BMW M2 je venku, s 370 k na 1 495 kg chce být jako M3 E46 - 23 - BMW M2 2016 oficialni sada 23BMW M2 je venku, s 370 k na 1 495 kg chce být jako M3 E46 - 24 - BMW M2 2016 oficialni sada 24BMW M2 je venku, s 370 k na 1 495 kg chce být jako M3 E46 - 25 - BMW M2 2016 oficialni sada 25BMW M2 je venku, s 370 k na 1 495 kg chce být jako M3 E46 - 26 - BMW M2 2016 oficialni sada 26BMW M2 je venku, s 370 k na 1 495 kg chce být jako M3 E46 - 27 - BMW M2 2016 oficialni sada 27BMW M2 je venku, s 370 k na 1 495 kg chce být jako M3 E46 - 28 - BMW M2 2016 oficialni sada 28BMW M2 je venku, s 370 k na 1 495 kg chce být jako M3 E46 - 29 - BMW M2 2016 oficialni sada 29BMW M2 je venku, s 370 k na 1 495 kg chce být jako M3 E46 - 30 - BMW M2 2016 oficialni sada 30BMW M2 je venku, s 370 k na 1 495 kg chce být jako M3 E46 - 31 - BMW M2 2016 oficialni sada 31BMW M2 je venku, s 370 k na 1 495 kg chce být jako M3 E46 - 32 - BMW M2 2016 oficialni sada 32BMW M2 je venku, s 370 k na 1 495 kg chce být jako M3 E46 - 33 - BMW M2 2016 oficialni sada 33BMW M2 je venku, s 370 k na 1 495 kg chce být jako M3 E46 - 34 - BMW M2 2016 oficialni sada 34BMW M2 je venku, s 370 k na 1 495 kg chce být jako M3 E46 - 35 - BMW M2 2016 oficialni sada 35BMW M2 je venku, s 370 k na 1 495 kg chce být jako M3 E46 - 36 - BMW M2 2016 oficialni sada 36BMW M2 je venku, s 370 k na 1 495 kg chce být jako M3 E46 - 37 - BMW M2 2016 oficialni sada 37BMW M2 je venku, s 370 k na 1 495 kg chce být jako M3 E46 - 38 - BMW M2 2016 oficialni sada 38BMW M2 je venku, s 370 k na 1 495 kg chce být jako M3 E46 - 39 - BMW M2 2016 oficialni sada 39BMW M2 je venku, s 370 k na 1 495 kg chce být jako M3 E46 - 40 - BMW M2 2016 oficialni sada 40BMW M2 je venku, s 370 k na 1 495 kg chce být jako M3 E46 - 41 - BMW M2 2016 oficialni sada 41BMW M2 je venku, s 370 k na 1 495 kg chce být jako M3 E46 - 42 - BMW M2 2016 oficialni sada 42BMW M2 je venku, s 370 k na 1 495 kg chce být jako M3 E46 - 43 - BMW M2 2016 oficialni sada 43BMW M2 je venku, s 370 k na 1 495 kg chce být jako M3 E46 - 44 - BMW M2 2016 oficialni sada 44BMW M2 je venku, s 370 k na 1 495 kg chce být jako M3 E46 - 45 - BMW M2 2016 oficialni sada 45BMW M2 je venku, s 370 k na 1 495 kg chce být jako M3 E46 - 46 - BMW M2 2016 oficialni sada 46BMW M2 je venku, s 370 k na 1 495 kg chce být jako M3 E46 - 47 - BMW M2 2016 oficialni sada 47BMW M2 je venku, s 370 k na 1 495 kg chce být jako M3 E46 - 48 - BMW M2 2016 oficialni sada 48BMW M2 je venku, s 370 k na 1 495 kg chce být jako M3 E46 - 49 - BMW M2 2016 oficialni sada 49BMW M2 je venku, s 370 k na 1 495 kg chce být jako M3 E46 - 50 - BMW M2 2016 oficialni sada 50BMW M2 je venku, s 370 k na 1 495 kg chce být jako M3 E46 - 51 - BMW M2 2016 oficialni sada 51BMW M2 je venku, s 370 k na 1 495 kg chce být jako M3 E46 - 52 - BMW M2 2016 oficialni sada 52BMW M2 je venku, s 370 k na 1 495 kg chce být jako M3 E46 - 53 - BMW M2 2016 oficialni sada 53BMW M2 je venku, s 370 k na 1 495 kg chce být jako M3 E46 - 54 - BMW M2 2016 oficialni sada 54BMW M2 je venku, s 370 k na 1 495 kg chce být jako M3 E46 - 55 - BMW M2 2016 oficialni sada 55BMW M2 je venku, s 370 k na 1 495 kg chce být jako M3 E46 - 56 - BMW M2 2016 oficialni sada 56BMW M2 je venku, s 370 k na 1 495 kg chce být jako M3 E46 - 57 - BMW M2 2016 oficialni sada 57BMW M2 je venku, s 370 k na 1 495 kg chce být jako M3 E46 - 58 - BMW M2 2016 oficialni sada 58BMW M2 je venku, s 370 k na 1 495 kg chce být jako M3 E46 - 59 - BMW M2 2016 oficialni sada 59BMW M2 je venku, s 370 k na 1 495 kg chce být jako M3 E46 - 60 - BMW M2 2016 oficialni sada 60BMW M2 je venku, s 370 k na 1 495 kg chce být jako M3 E46 - 61 - BMW M2 2016 oficialni sada 61BMW M2 je venku, s 370 k na 1 495 kg chce být jako M3 E46 - 62 - BMW M2 2016 oficialni sada 62BMW M2 je venku, s 370 k na 1 495 kg chce být jako M3 E46 - 63 - BMW M2 2016 oficialni sada 63BMW M2 je venku, s 370 k na 1 495 kg chce být jako M3 E46 - 64 - BMW M2 2016 oficialni sada 64
BMW M2 Coupe dostalo do vínku 370 koní, s nimiž zvládne Ring pod osm minut

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše