Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW M2 je venku, s 370 k na 1 495 kg chce být jako M3 E46
14.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Ostré mnichovské kupé se chlubí posíleným přeplňovaným R6, samosvorem a manuálem. Severní smyčku dá za 7 minut a 58 sekund.
Po včerejším úniku prvních oficiálních materiálů tu máme BMW M2 Coupe v plné parádě. Veškeré tiskové materiály přitom naznačují, že se jedná o nejzábavnější model sportovní divize z Garchingu, který má plně navazovat na slavné předchůdce. Tedy nejen na BMW 1M Coupe, ale především na modely M3 E46 a původní M3 E30. To přitom není dáno pouze kombinací vyššího výkonu a nízké hmotnosti, ale zároveň standardně dodávanou šestistupňovou manuální převodovkou. Je tu i spousta nesmyslů jako funkce typu „BMW Smoky Burnout”, jejíž činnost asi nemusíme vysvětlovat, nicméně takové věci používat nemusíte.
Začněme ale pěkně od počátku designem, který se od standardního kupé dvojkové řady liší odlišnou čelní maskou, výdechy za předními koly i rozšířenými předními blatníky. Mimo to dorazil agresivnější nárazník, který zde není jen pro okrasu, ale zároveň redukuje i vztlak. Povšimnout si můžeme také nového zadního nárazníku, v němž je zasazen difuzor orámovaný čtveřicí koncovek výfuku. Celý komplet pak završují 19palcová kovaná kola obutá v pneumatikách Michelin Pilot Super Sport o rozměru 245/35 vpředu a 265/35 vzadu.
Interiér prakticky reflektuje vzhled základních modelů, neboť unikátem jsou zde pouze sportovní sedadla čalouněná kůží Dakota a zdobená modrými kontrastními švy. Nechybí ani vygravírované logo divize M, které se objevuje také na sportovním volantu, opěrce levé nohy nebo hlavici řadicí páky. Povšimnout si pak můžeme důležitého faktu, a sice klasické ruční brzdy. V oficiální galerii ale bohužel nenajdete verzi osazenou šestistupňovým manuálem, prohlédnout si tak můžete jen příplatkový sedmistupňový automat M DCT.
Přesunout se můžeme pod kapotu, kde najdeme přeplňovaný řadový třílitrový šestiválec s kódovým označením N55B30T0, který je stejnou pohonnou jednotkou, jaká pohání i nedávno odhalené BMW X4 M40i. V případě M2 Coupe byl ovšem naladěn na trochu ostřejší notu, pročež produkuje 370 koní v 6 500 otáčkách a 465 Nm točivého momentu v pásmu 1 400 a 5 560 ot./min. Krátkodobě je ovšem možné díky funkci Overboost počítat s 500 Newtonmetry v rozmezí 1 450 a 4 750 otáček.
S výkonem motoru se pojí nízká hmotnost, která dle evropských norem činí v kombinaci s náplněmi a řidičem u verze se šestistupňovým manuálem 1 570 kg (bez řidiče 1 495 kg), s automatem je BMW M2 Coupe o pětadvacet kilo těžší. To se ale nikterak neprojevuje na akceleraci z klidu na stovku, kterou verze s převodovkou M DCT zvládne za 4,3 sekundy (s manuálem je o dvě desetiny pomalejší). Nejvyšší rychlost pak činí 250 km/h, lze ji však za příplatek navýšit na (beztak elektronicky omezených) 270 km/h.
Automatická převodovka přitom dostala do vínku nejen systémy Launch Control či zmiňovaný BMW Smoky Burnout, ale také jízdní režimy Comfort, Sport a Sport+. Standardem pro oba modely je pak zrevidovaný podvozek používající vzpěry MacPherson vpředu a pětiprvkovou nápravu vzadu. Rozchod kol je oproti verzi M235i širší o 64 milimetrů vpředu a 71 mm vzadu, rekalibrace se dočkal i elektrický posilovač řízení a počítat je možné s aktivním diferenciálem.
Zmínit můžeme ještě posílené brzdy s 380milimetrovými kotouči a čtyřpístkovými třmeny vpředu či 370milimetrovými kotouči a dvoupístkovými třmeny vzadu. S veškerou touto výbavou nové BMW M2 Coupe obkrouží Severní smyčce Nürburgringu za 7 minut a 58 sekund, tedy o poznání rychleji než v úvodu zmiňovaní slavní předchůdci a jen o pouhé tři sekundy pomaleji než BMW M5 F10. Zároveň je to ale horší čas než u nejlepších nových hot hatchů s podstatně nižším výkonem a zdánlivě méně příhodnou koncepcí.
Tím nám ale výčet všech podstatných komponentů i změn končí, dodat pak již můžeme pouze cenu pro britský trh, která činí 44 070 GBP (cca 1 211 000 Kč). Ta tuzemská prozatím známa není, oznámena nejspíše bude až blíže k nájezdu do showroomů, který se odehraje na jaře příštího roku. Očekávejme ale o něco vyšší sumu, britské ceny dražších BMW bývají ve srovnání s těmi českými citelně nižší...
BMW M2 Coupe dostalo do vínku 370 koní, s nimiž zvládne Ring pod osm minut
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 5 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- „Americký Concorde” vrací na oblohu nadzvukové cestování. Za sebou má první test, při kterém pokořil rychlost zvuku
před 2 hodinami - Ven se dere úplně nové auto pro puristy s řadovým šestiválcem, konstrukčně zůstane vážně tradiční
před 4 hodinami - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 5 hodinami - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 6 hodinami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 16:36 - GeneHawkins
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 14:54 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus