BMW M135i: 320 koní a 3 dveře pro novou jedničku

(+ živé foto) Divize M Performance má nového člena. Zatím coby konceptu, ale M135i můžete brát rovnou jako nový soft-hot-hatch divize M.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

BMW M135i: 320 koní a 3 dveře pro novou jedničku

24.2.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

BMW M135i: 320 koní a 3 dveře pro novou jedničku

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ živé foto) Divize M Performance má nového člena. Zatím coby konceptu, ale M135i můžete brát rovnou jako nový soft-hot-hatch divize M.

O BMW M135i jsme několikrát psali jako o hotové věci. Jenže vždycky je něco jiného mít to podloženo pokoutně pořízenými fotkami vozu kdesi na ulici, který může vypadat všelijak, jen ne jako výsledný produkt a pořádně naleštěným skutečným strojem snažícím se nechat vyniknout své nejlepší detaily.

Typickým příkladem budiž další stroj z nové sportovní řady M Performance, která byla v provozu přistihnuta několikrát. Až teď tedy máme možnost adekvátně srovnat, jak se budou od sebe navzájem vizuálně odlišovat sériové jedničky vybavené optickým paketem M Performance a skutečným, komplexněji upraveným M135i.

Rozdíly jsou naprosto markantní. Jiné nárazníky, prahy, kola i rychlé pruhy - místo decentnějších černých nejostřejší mnichovská trikolora divize M GmbH.

Co tedy vůz, který se společně s 1 M Coupé nově postaví Audi RS3 a který se před veřejností ukáže za necelé dva týdny v Ženevě nejdříve jako koncept, přináší po konstrukční stránce? Tak předně bych rád upozornil, že před sebou máme první oficiální fotografie nové řady 1 v třídveřovém provedení - podle kódu jde o BMW F21 a už jsme jej viděli v zakamuflované podobě i na obrázcích patentového úřadu.

Tohle je zatím nový výkonový vrchol řady 1, a přestože se nejedná o plnohodnotné auto oddělení M, za jedničkou M Coupé nebude příliš zaostávat. Pod kapotou pracuje přeplňovaný řadový šestiválec s přímým vstřikováním, BMW ale nezveřejnilo, jestli se jedná o novější verzi N55 s jedním turbodmychadlem typu twin-scroll, anebo poněkud starší verze N54 s dvojicí turbodmychadel. Také parametry si nechávají zatím pro sebe a do tiskové zprávy napsali „výkon přes 300 koní“. Podle dostupných informací to ale bude přes 320 koňských sil a točivý moment až 450 newtonmetrů.

Malý hatchback s odhadovanou hmotností těsně pod 1,5 tuny by měl být schopen akcelerovat na stovku za 4,9 sekundy, na 200 km/h se dostat za 17,3 s a nejvyšší rychlost bude mít elektronicky omezenou na tradičních 250 km/h. Tyto hodnoty by měly být blízké M135i s pohonem zadních kol, údaje pro M135i xDrive se systémem 4x4 jsou prozatím utajovány trochu lépe.

Ve spojení s výkonnější pohonnou jednotkou byl značně přepracován také snížený podvozek využívající tužší pružiny, tlumiče a silentbloky a nová osmnáctipalcová kola ukrývající upgrade brzdového systému - přední kotouče mají průměr 360 mm, zadní 350 mm.

Koncept, který je ale blíže sériovému vozu, než jeho dočasné zařazení napovídá, se v Ženevě postaví bok po boku s BMW M550d xDrive, X5 M50d a X6 M50d.

Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012


BMW M135i: 320 koní a 3 dveře pro novou jedničku - 1 - BMW M135i zive 01BMW M135i: 320 koní a 3 dveře pro novou jedničku - 2 - BMW M135i zive 02BMW M135i: 320 koní a 3 dveře pro novou jedničku - 3 - BMW M135i zive 03BMW M135i: 320 koní a 3 dveře pro novou jedničku - 4 - BMW M135i zive 04BMW M135i: 320 koní a 3 dveře pro novou jedničku - 5 - BMW M135i zive 05
Živé fotky M135i ze Ženevy

BMW M135i: 320 koní a 3 dveře pro novou jedničku - 6 - BMW M135 01BMW M135i: 320 koní a 3 dveře pro novou jedničku - 7 - BMW M135 02BMW M135i: 320 koní a 3 dveře pro novou jedničku - 8 - BMW M135 03BMW M135i: 320 koní a 3 dveře pro novou jedničku - 9 - BMW M135 04BMW M135i: 320 koní a 3 dveře pro novou jedničku - 10 - BMW M135 05BMW M135i: 320 koní a 3 dveře pro novou jedničku - 11 - BMW M135 06
Trikolóra M GmbH zavazuje, od M135i budou rozhodně očekávány nadstandardní jízdní vlastnosti i výkony - dosavadní eko-image nové jedničky bude muset stranou

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.