Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW M135i: 320 koní a 3 dveře pro novou jedničku
24.2.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Divize M Performance má nového člena. Zatím coby konceptu, ale M135i můžete brát rovnou jako nový soft-hot-hatch divize M.
O BMW M135i jsme několikrát psali jako o hotové věci. Jenže vždycky je něco jiného mít to podloženo pokoutně pořízenými fotkami vozu kdesi na ulici, který může vypadat všelijak, jen ne jako výsledný produkt a pořádně naleštěným skutečným strojem snažícím se nechat vyniknout své nejlepší detaily.
Typickým příkladem budiž další stroj z nové sportovní řady M Performance, která byla v provozu přistihnuta několikrát. Až teď tedy máme možnost adekvátně srovnat, jak se budou od sebe navzájem vizuálně odlišovat sériové jedničky vybavené optickým paketem M Performance a skutečným, komplexněji upraveným M135i.
Rozdíly jsou naprosto markantní. Jiné nárazníky, prahy, kola i rychlé pruhy - místo decentnějších černých nejostřejší mnichovská trikolora divize M GmbH.
Co tedy vůz, který se společně s 1 M Coupé nově postaví Audi RS3 a který se před veřejností ukáže za necelé dva týdny v Ženevě nejdříve jako koncept, přináší po konstrukční stránce? Tak předně bych rád upozornil, že před sebou máme první oficiální fotografie nové řady 1 v třídveřovém provedení - podle kódu jde o BMW F21 a už jsme jej viděli v zakamuflované podobě i na obrázcích patentového úřadu.
Tohle je zatím nový výkonový vrchol řady 1, a přestože se nejedná o plnohodnotné auto oddělení M, za jedničkou M Coupé nebude příliš zaostávat. Pod kapotou pracuje přeplňovaný řadový šestiválec s přímým vstřikováním, BMW ale nezveřejnilo, jestli se jedná o novější verzi N55 s jedním turbodmychadlem typu twin-scroll, anebo poněkud starší verze N54 s dvojicí turbodmychadel. Také parametry si nechávají zatím pro sebe a do tiskové zprávy napsali „výkon přes 300 koní“. Podle dostupných informací to ale bude přes 320 koňských sil a točivý moment až 450 newtonmetrů.
Malý hatchback s odhadovanou hmotností těsně pod 1,5 tuny by měl být schopen akcelerovat na stovku za 4,9 sekundy, na 200 km/h se dostat za 17,3 s a nejvyšší rychlost bude mít elektronicky omezenou na tradičních 250 km/h. Tyto hodnoty by měly být blízké M135i s pohonem zadních kol, údaje pro M135i xDrive se systémem 4x4 jsou prozatím utajovány trochu lépe.
Ve spojení s výkonnější pohonnou jednotkou byl značně přepracován také snížený podvozek využívající tužší pružiny, tlumiče a silentbloky a nová osmnáctipalcová kola ukrývající upgrade brzdového systému - přední kotouče mají průměr 360 mm, zadní 350 mm.
Koncept, který je ale blíže sériovému vozu, než jeho dočasné zařazení napovídá, se v Ženevě postaví bok po boku s BMW M550d xDrive, X5 M50d a X6 M50d.
Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012
Živé fotky M135i ze Ženevy
Trikolóra M GmbH zavazuje, od M135i budou rozhodně očekávány nadstandardní jízdní vlastnosti i výkony - dosavadní eko-image nové jedničky bude muset stranou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před hodinou - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 2 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva