Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW M1 se opět dostalo do řečí, možná se vrátí díky hybridnímu sporťáku i8
13.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová řada mnichovské automobilky nepřinesla pouze nižší spotřebu paliva, ale především odlehčené materiály. A ty jsou pro sportovní model ideálem.
BMW M GmbH momentálně vyvíjí nové generace modelů X5 M a X6 M, díky čemuž nemá kapacity na další novinky. To ovšem neznamená, že by o nich šéf divize Dr. Friedrich Nitschke nemohl spekulovat. Momentálně se tak znovu do řečí dostala nová generace supersportu M1, jež by konkurovala Audi R8 a Mercedesu SLS AMG (respektive jeho nástupci AMG GT). O jejím znovuzrození se sice hovořilo již v minulosti, nyní ovšem mnichovská automobilka konečně má k dispozici podloží, na kterém může svou novinku vystavět. Zajímavé přitom je, že k tomu přispělo BMW i8.
Elektromotoru pod kapotou M1 se ovšem neobávejte, řeč je nyní o kompozitních materiálech, které jsou pro stavbu lehkého sportovního vozu Alfou i Omegou. „S modelem i8 jsme ukázali, co umíme. Je to přitom zcela nový krok... krok do budoucna, díky kterému bychom v rámci divize M mohli využít některé díly a technologie,“ dodává Nitschke. Zároveň však jedním dechem potvrzuje, že finální rozhodnutí ještě nepadlo.
Šéf divize ovšem rovněž naznačuje, že zmíněné zkušenosti by značce mohli pomoci v deklasování konkurence. „Myslím, že modely „M“ a „i“ jsou vrcholy v nabídce BMW. S prvními jsme uspěli na závodní dráze, s druhými pak v rámci redukce spotřeby paliva. A jelikož veškeré jejich technologie spadají pod jednu střechu, můžeme je použít při vývoji nových konceptů, to je naše výhoda.“
Dá se tedy předpokládat, že minimálně systém start/stop a rekuperaci brzdné energie na palubě zvažovaného modelu M1 dostaneme, ať již chceme nebo ne. Otázkou je ovšem pohonná jednotka - v tomto směru se ovšem loni spekulovalo o BMW M8, které by bylo duchovním nástupcem „eM-jedničky“ a jež by pod kapotou nabídlo 4,4litrový osmiválec o minimálním výkonu 600 koní.
Ani tento fakt prozatím nebyl potvrzen, přestože hmotností okolo 1 250 kilogramů by zmíněný model dokonale zapadl do výše zmíněné rovnice. Uvidíme tedy, jak se v příštích měsících správní rada BMW rozhodne. Jak ovšem Nitschke dodává, sportovní divize po nové generaci M1 touží a je připravena okamžitě začít s vývojem.
BMW M1 bylo před několika lety připomenuto konceptem Hommage. Ten nakonec svými tvary přispěl ke vzniku hybridu i8 - ten by nyní naopak mohl posloužit ke zrodu nové generace M1
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 34 minutami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nejnovější články
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 36 minutami - Elektrické Volkswageny ID jsou takový propadák, že je všechny dohromady prodejně překonává jediný model: Golf
před 2 hodinami - Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch