Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW M1 se opět dostalo do řečí, možná se vrátí díky hybridnímu sporťáku i8
13.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová řada mnichovské automobilky nepřinesla pouze nižší spotřebu paliva, ale především odlehčené materiály. A ty jsou pro sportovní model ideálem.
BMW M GmbH momentálně vyvíjí nové generace modelů X5 M a X6 M, díky čemuž nemá kapacity na další novinky. To ovšem neznamená, že by o nich šéf divize Dr. Friedrich Nitschke nemohl spekulovat. Momentálně se tak znovu do řečí dostala nová generace supersportu M1, jež by konkurovala Audi R8 a Mercedesu SLS AMG (respektive jeho nástupci AMG GT). O jejím znovuzrození se sice hovořilo již v minulosti, nyní ovšem mnichovská automobilka konečně má k dispozici podloží, na kterém může svou novinku vystavět. Zajímavé přitom je, že k tomu přispělo BMW i8.
Elektromotoru pod kapotou M1 se ovšem neobávejte, řeč je nyní o kompozitních materiálech, které jsou pro stavbu lehkého sportovního vozu Alfou i Omegou. „S modelem i8 jsme ukázali, co umíme. Je to přitom zcela nový krok... krok do budoucna, díky kterému bychom v rámci divize M mohli využít některé díly a technologie,“ dodává Nitschke. Zároveň však jedním dechem potvrzuje, že finální rozhodnutí ještě nepadlo.
Šéf divize ovšem rovněž naznačuje, že zmíněné zkušenosti by značce mohli pomoci v deklasování konkurence. „Myslím, že modely „M“ a „i“ jsou vrcholy v nabídce BMW. S prvními jsme uspěli na závodní dráze, s druhými pak v rámci redukce spotřeby paliva. A jelikož veškeré jejich technologie spadají pod jednu střechu, můžeme je použít při vývoji nových konceptů, to je naše výhoda.“
Dá se tedy předpokládat, že minimálně systém start/stop a rekuperaci brzdné energie na palubě zvažovaného modelu M1 dostaneme, ať již chceme nebo ne. Otázkou je ovšem pohonná jednotka - v tomto směru se ovšem loni spekulovalo o BMW M8, které by bylo duchovním nástupcem „eM-jedničky“ a jež by pod kapotou nabídlo 4,4litrový osmiválec o minimálním výkonu 600 koní.
Ani tento fakt prozatím nebyl potvrzen, přestože hmotností okolo 1 250 kilogramů by zmíněný model dokonale zapadl do výše zmíněné rovnice. Uvidíme tedy, jak se v příštích měsících správní rada BMW rozhodne. Jak ovšem Nitschke dodává, sportovní divize po nové generaci M1 touží a je připravena okamžitě začít s vývojem.























BMW M1 bylo před několika lety připomenuto konceptem Hommage. Ten nakonec svými tvary přispěl ke vzniku hybridu i8 - ten by nyní naopak mohl posloužit ke zrodu nové generace M1
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025
Nejnovější články
Dosud neúspěšné Subaru se dočkalo o mnoho lákavější nové verze, brzdí ji ale stále stejný problém
před 8 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 9 hodinamiMercedes konečně našel způsob, jak do nabídky vrátit žádoucí auta, jen s názvem to trochu přehnal
před 11 hodinamiTohle je nové nejsilnější spalovací auto všech dob, které může na silnice, jeho brutální motor dává přes 2 000 koní
včeraSoudní dokumenty ukazují další problém vzdáleného přístupu výrobců k vašim autům, Tesla s ním má podvádět se zárukami
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 23:16 - stst2
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.19. 14:29 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins