Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW M1 se opět dostalo do řečí, možná se vrátí díky hybridnímu sporťáku i8
13.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová řada mnichovské automobilky nepřinesla pouze nižší spotřebu paliva, ale především odlehčené materiály. A ty jsou pro sportovní model ideálem.
BMW M GmbH momentálně vyvíjí nové generace modelů X5 M a X6 M, díky čemuž nemá kapacity na další novinky. To ovšem neznamená, že by o nich šéf divize Dr. Friedrich Nitschke nemohl spekulovat. Momentálně se tak znovu do řečí dostala nová generace supersportu M1, jež by konkurovala Audi R8 a Mercedesu SLS AMG (respektive jeho nástupci AMG GT). O jejím znovuzrození se sice hovořilo již v minulosti, nyní ovšem mnichovská automobilka konečně má k dispozici podloží, na kterém může svou novinku vystavět. Zajímavé přitom je, že k tomu přispělo BMW i8.
Elektromotoru pod kapotou M1 se ovšem neobávejte, řeč je nyní o kompozitních materiálech, které jsou pro stavbu lehkého sportovního vozu Alfou i Omegou. „S modelem i8 jsme ukázali, co umíme. Je to přitom zcela nový krok... krok do budoucna, díky kterému bychom v rámci divize M mohli využít některé díly a technologie,“ dodává Nitschke. Zároveň však jedním dechem potvrzuje, že finální rozhodnutí ještě nepadlo.
Šéf divize ovšem rovněž naznačuje, že zmíněné zkušenosti by značce mohli pomoci v deklasování konkurence. „Myslím, že modely „M“ a „i“ jsou vrcholy v nabídce BMW. S prvními jsme uspěli na závodní dráze, s druhými pak v rámci redukce spotřeby paliva. A jelikož veškeré jejich technologie spadají pod jednu střechu, můžeme je použít při vývoji nových konceptů, to je naše výhoda.“
Dá se tedy předpokládat, že minimálně systém start/stop a rekuperaci brzdné energie na palubě zvažovaného modelu M1 dostaneme, ať již chceme nebo ne. Otázkou je ovšem pohonná jednotka - v tomto směru se ovšem loni spekulovalo o BMW M8, které by bylo duchovním nástupcem „eM-jedničky“ a jež by pod kapotou nabídlo 4,4litrový osmiválec o minimálním výkonu 600 koní.
Ani tento fakt prozatím nebyl potvrzen, přestože hmotností okolo 1 250 kilogramů by zmíněný model dokonale zapadl do výše zmíněné rovnice. Uvidíme tedy, jak se v příštích měsících správní rada BMW rozhodne. Jak ovšem Nitschke dodává, sportovní divize po nové generaci M1 touží a je připravena okamžitě začít s vývojem.
BMW M1 bylo před několika lety připomenuto konceptem Hommage. Ten nakonec svými tvary přispěl ke vzniku hybridu i8 - ten by nyní naopak mohl posloužit ke zrodu nové generace M1
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 10:38 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus