Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též
22.4.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Není otázkou, zda, ale kdy přesně se to stane, říká viceprezident pro prodej a marketing. Jak pak tedy budou bavorské stroje přenášet výkon?
Že současné BMW nehoří pro manuální řazení, víme dobře. A je jedno, o jaké modely se jedná. Už jednou jsme skloňovali případ typu X1, u kterého se (v době beztak ne úplně svobodné volby způsobu řazení - některé verze byly k mání jen s automaty) v případě první generace uchylovalo 70 procent zákazníků k manuálům. Přesto firma pro druhou generaci manuální řazení skoro nenabízí, vůz adekvátně zdražila a dnes se holedbá tím, že o manuály v něm není zájem, když 70 procent zákazníků volí automatickou převodovku. Aby také ne, když si k většině motorizací nejde nic jiného pořídit...
To je ale případ modelu, u kterého o interakci řidiče a stroje zase tak moc nejde. Více ignorace je cítit z toho, že BMW po léta v Evropě vyrábělo modely M5 a M6 s manuálem, evropským zákazníkům je ale nedodalo ani na přání. Sem tam se do Evropy vrátí nějaký exemplář zpoza oceánu, který nám tento hořký fakt připomene - je obtížné pochopit, proč vám mnichovské dealerství mnichovské firmy nedodá v Mnichově vyráběný vůz, když o něj v Mnichově projevíte zájem. Takhle se racionálně smýšlející firma nechová - BMW určitou věc nedodává zákazníkům nikoli pro jejich nezájem, ale ze své vlastní vůle, i když ji vyrábí.
Co čekat do budoucna? Jenom mírné zhoršení, řekl by klasik. A možná i více než to. O budoucnosti převodovek se nyní rozpovídal viceprezident divize BMW M Peter Quintus a byl velmi nekompromisní. Během šesti či sedmi let očekává úplný konec manuálů v nabídce BMW a modely M se jej paradoxně dočkají ještě dříve. I když u M2, M3 i M4 (jinde už ruční řazení nedostanete) jde o docela žádanou věc starající se o dvoucifernou procentní část celkových prodejů, říká Quintus: „Nejsem si ani jistý, jestli příští generace M3 a M4 budou mít vůbec v nabídce manuál,” řekl doslova. Diplomatické „nebudou” vypadá nějak takto a konec manuálů v BMW se tak zdá být velmi na dohled - pár let jsou pro ně asi vrcholné vyhlídky.
Překvapivé ovšem je, že náhradu nejspíše nenajdou ve své aktuální alternativě, dvouspojkových automatech (DCT). I těm totiž Quintus věští smrt: „Je spíše otázkou, jak dlouho ještě budeme DCT nabízet. Jak dlouho to ještě může trvat?” ptá se a dodává, že dvouspojky mohou být brzy nahrazeny klasickými automaty s hydrodynamickými měniči. „Vidíme teď automaty s 9 nebo dokonce 10 stupni, takže v automatech je dnes spousta moderní techniky. DCT kdysi měly své výhody - byly lehčí a rychlost řazení byla vyšší. Teď je velká část oné rychlostní výhody pryč s tím, jak se automaty stávají lepšími a chytřejšími,” osvětluje důvody Quintus.
Není to ale jen o tom, co firmu skutečně trápí je trvanlivost, a to jak v případě dvouspojek, tak v případě manuálů - automaty s hydrodynamickým měničem tady tradičně zvládnou nejvíce. Quintus říká, že pro trvanlivý manuál byl limitem výkon kolem 450 koní a točivý moment okolo 600 Nm, dále už nemůže být garantována jeho trvanlivost. A když byl tázán, proč tedy BMW prostě nekoupí manuál od některého z amerických výrobců, kteří tradičně nabízí spolehlivá řešení i pro velké, silné osmiválce, řekl: „Zkoumali jsme na americké převodovky. A zjistili jsme, že jsou těžké a kvalita řazení je příšerná.”
Pár takových amerických manuálů jsme poznali a minimálně to druhé bychom neřekli, ale kdo chce kam... BMW se rozhodlo manuály pohřbít a teď k nim přidat i dvouspojky. A nerozmluví mu to asi nikdo, zájem zákazníků rozhodně ne.
![BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 1 - BMW manualy DCT konec 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 2 - BMW manualy DCT konec 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Toto řazení už v BMW M brzy neuvidíme. Bizarní je, že ani jedno
Nové BMW M4 CS bylo představeno tento týden, „pochopitelně” bez manuálu
Zdroj: Drive
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW ukázalo, jak vyvíjí elektrickou M3. Čím chce ale zaujmout? Falešným zvukem? Hmotností přes 2 tuny? Dojezdem v desítkách km?
včeraPokrok? Číňané srovnali faceliftovanou Teslu Model Y s původní verzí, ukázali docela jinou realitu
5.2.2025Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
3.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin byl úspěšně operován včera 20:00
- Test v Sepangu: Alex Marquez celkovým lídrem včera 14:00
- Poločas finále v Sepangu včera 10:00
- Test Honda CB650R E-Clutch: s automatickou spojkou včera 08:00
- Po 2 dnech v Sepangu na čele Morbidelli 6.2.2025
Nejnovější články
K mání je skoro nepoužitý luxusní osobní tank s motorem W12 původně za víc jak 14 milionů. Dnes může být váš pomalu za drobné
včeraŠéf VW před nastoupenými zaměstnanci přiznal, že na konkurenty už nestačí, vyřešit to ale nechce a možná ani neumí
včeraBMW ukázalo, jak vyvíjí elektrickou M3. Čím chce ale zaujmout? Falešným zvukem? Hmotností přes 2 tuny? Dojezdem v desítkách km?
včeraAudi končí s hloupými hrátkami s diverzitou, inkluzí a genderem, a to si zaměstnanci měli říkat „krásně” Audiáni
včeraNěmci u nových pneu sází na tvary známé z golfových míčků, že to nikoho nenapadlo dřív
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 02.07. 20:40 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.07. 20:38 - Truck Daškam
- BMW Divize 02.07. 15:42 - pavproch
- OT - zavírám krám, uklízím 02.07. 14:11 - pavproch
- Detektory policejních radarů 02.06. 20:32 - řidičBOB
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 02.06. 18:09 - Snowman000
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 02.06. 13:04 - VS*
- Lampárna (stěžovatelna) 02.05. 22:27 - abgx1