Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW M chce dál rozšiřovat svou nabídku, megalomanie AMG se ale prý vystříhá
11.5.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Mnichovská automobilka sice pustí do prodeje modely M2 a M7, namísto vlastního sporťáku ovšem více úsilí položí na oltář elektromobilů a hybridů.
Po expanzi touží snad každá společnost, od většího množství výrobků či poboček se přece očekávají vyšší tržby a snad i zisk. Zároveň ovšem tímto krokem může být lehce narušena exkluzivita, díky čemuž by mnohý výrobce ve výsledku mohl spíše splakat nad výdělkem. Z toho důvodu ostatně třeba takové Pagani i po výstavbě nové továrny počítá, jež může chrlit do světa až 300 vozů během jediného roku, nadále počítá s výrobou omezenou na nějakých 45 exemplářů ročně.
Zatímco od malosériové automobilky se krok vedoucí k výraznému navýšení produkce ani neočekává, u takového BMW je překvapivý. Musíme ovšem dodat, že ve hře není celá automobilka, nýbrž pouze její sportovní divize M GmbH. Ta podle nejnovějších informací nehodlá následovat strategie svého úhlavního rivala, Mercedesu-AMG, který chce sportovní verzí ozdobit každou modelovou řadu. Místo toho bude expanze oddělení z Garchingu umírněná.
„Zcela určitě rozšíříme naše portfolio, ale definitivně, definitivně, definitivně ne takovou měrou, jakou to udělali ve Stuttgartu,“ uvedl Hendrik von Künheim, zástupce značky pro asijsko-pacifický region a Jižní Afriku. Očekávat tak prý nemáme pouze enormní množství sportovních derivátů, ale zároveň nedorazí ani konkurence pro Mercedes-AMG GT. Místo toho by expanze divize měla jít ruku v ruce s rozšiřováním nabídky divize i.
„V rámci značky BMW máme dva odlišné konce knihy. Jeden je spojen s divizí i, přičemž v tomto směru jsme teprve na začátku a porosteme během příští dekády. Na druhé je pak sportovní oddělení, které se rozroste, ovšem jen v rámci mezí.“ Řeč je přitom zejména o modelu M2, který můžeme očekávat již letos na podzim, a vrcholné variantě nové řady 7. Příchod derivátu M7 je tak nejspíše definitivně potvrzen.
Oba tyto vozy dostanou do vínku především přeplňované motory, kterými se divize M GmbH zrovna neproslavila. Skutečně však půjde jen o deriváty běžných modelových řad, čistokrevný sporťák prý automobilka nechystá. Místo toho von Künheim poukazuje na BMW i8 jakožto na ukazatel směru, jakým se mnichovská značka vydala. Z toho důvodu ostatně prý máme skutečně počítat s verzí i8S.
„Řekněme, že se někteří naši konkurenti vydali tradičnější cestou. Tím neříkám, že je zpátečnická, jen o něco více tradiční. BMW ovšem investovalo nemalé finance do budoucnosti divize i, pročež můžete očekávat větší množství elektromobilů a hybridů. Rozhodně to však není záležitost jednoho či dvou roků, ale spíše záležitost jedné generace,“ dodává von Künheim.
I přes svou podporu divize i by se ovšem nebránil znovuzrození BMW M1, na které má příjemné vzpomínky. Svezl jej v něm totiž jeho otec Ebehard, který byl shodou okolností výkonným ředitelem automobilky v letech 1970 až 1993. „Vzal mě na projížďku v modrém exempláři, a v danou chvíli to bylo opravdu úžasné auto.“
„Zároveň ovšem bylo nejdražším německým vozem své doby. Stálo 100 000 německých marek, zatímco nejdražší modely Mercedesu a Porsche vycházely na 60 až 70 tisíc marek. To byla vskutku enormní suma v té době.“ Nic podobného ale momentálně nemůžeme očekávat, a to nikoliv jen v nejbližších letech, ale ani ve vzdálenější budoucnosti.
BMW i8 se dočká ostřejší verze, která má vzniknout u příležitosti stého výročí založení automobilky. Očekávat jej tedy můžeme již příští rok
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 11 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nejnovější články
- Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
před 5 hodinami - Honda potichu prodává chytrou pásku, která vám může ušetřit desítky tisíc za opravu auta, zaslouží si víc pozornosti
před 6 hodinami - Prodeje ojetin v Česku jsou nejnižší za posledních 10 let, jsou na dostřel od absolutních historických minim
před 8 hodinami - Němci vybrali nejlevnější ojetiny, které opravdu vydrží, navzdory nízké ceně excelovaly v jejich dlouhodobých testech
před 9 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch