BMW je nadšeno prodeji svých SUV, do rybníka pustí další štiky včetně X7

Model X5 válcuje konkurenci v Austrálii i Americe. Letos se navíc dočká hybridní verze, jíž bude následovat BMW X7 a možná také X2.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

BMW je nadšeno prodeji svých SUV, do rybníka pustí další štiky včetně X7

4.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

BMW je nadšeno prodeji svých SUV, do rybníka pustí další štiky včetně X7

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Model X5 válcuje konkurenci v Austrálii i Americe. Letos se navíc dočká hybridní verze, jíž bude následovat BMW X7 a možná také X2.

V posledních letech v řadě článků o mnichovské automobilce, jejíž logo reflektuje barvy svobodného bavorského státu, zmiňujeme odklon od tradic, a to vždy s lítostí v oku a poněkud jadrnou poznámkou na rtu. Rozhodně za tím ovšem nehledejte zášť, spíše lítost nad směrem, jakým se značka, kdysi zaměřená téměř výlučně na řidičsky atraktivní auta, vydala. Změnu této strategie bychom ale rozhodně neměli očekávat, neboť automobilka nehodnotí správnost svého vývoje jinak než prodeji. A maximalizace jejich výše úzce zaměřeným produktům pochopitelně nefandí.

Pravda, loni sice německá značka rostla pomaleji než konkurence v podobě Audi nebo Mercedesu, ovšem pouze procentuálně. Pokud řeč přijde na jednotlivé exempláře, pak BMW dokázalo prodat více než dva miliony nových aut, což vskutku není zanedbatelný počin. Velkou zásluhu na tomto výsledku mají crossovery a SUV, což je důvod, proč automobilka hodlá do tohoto ohně přilít nemalé množství oleje.

Tyto informace dorazily z Austrálie, kde BMW X5 výrazně překonává konkurenci v podobě modelů Q7 a třídy ML. V loňském roce bylo totiž u protinožců prodáno více než čtyři tisíce exemplářů, zatímco zbývající dvojice měla k této laťce setsakra daleko. Ano, možná sice nejde o enormní čísla, i tak se ovšem Austrálie dostala do žebříčku největších deseti trhů bavorské značky.

Tamní zastoupení má tedy zjevně v Mnichově značnou váhu, což se projevilo i na příchodu BMW X7. Velké luxusní SUV je totiž u Australanů velmi žádané, a jelikož loňské prodeje značky oproti roku 2013 narostly o více než 10 procent, vidí v jeho existenci Marc-Heinrich Werner, šéf tamního zastoupení, značný potenciál. Nejinak je tomu ovšem také ve Spojených státech.

Zatímco v roce 2010 činil tamní podíl SUV na celkových prodejích 34 procent, loni to již bylo 42 %. Letos se pak očekává růst dokonce na rovnou polovinu. Je tedy logické, že BMW by rádo zlatou žílu vytěžilo na maximum. Kromě modelu X7 tak dost možná pustí do světa také menší model X2, i když v tomto směru Werner žádné konkrétní informace neprozradil.

Šéf australského zastoupení ale zároveň dodal, že „pokud bude existovat poptávka, pak s největší radostí s takovým modelem vyrukujeme“. Jak jsme si přitom řekli výše, zájem o dané modely značky evidentně je. Nejspíše se tedy nedočkáme jen menšího crossoveru, ale i dalších kandidátů - i když v takovou chvíli již BMW pomalu dojde nomenklatura.

Na druhou stranu, automobilka má značné možnosti v produkci dalších variant, pročež letos zamíří do prodeje plug-in hybridní verze modelu X5. Výše zmíněné BMW X7 by pak mělo do showroomů dorazit někdy v roce 2017, tedy alespoň podle zahájení výroby v americké továrně ve Spartanburgu, kde se s výjimkou modelu X1 vyrábí všechna SUV značky.

Werner přitom dodal, že zaoceánská výroba rozhodně není důvodem, proč by se zákazníci značky měli obávat o kvalitu. BMW má prý nastavené standardy, které platí celosvětově, tedy nejen v Německu, ale rovněž v Jižní Africe, Spojených státech nebo dokonce Číně.


BMW je nadšeno prodeji svých SUV, do rybníka pustí další štiky včetně X7 - 1 - BMW X7 Theo Chin render 01BMW je nadšeno prodeji svých SUV, do rybníka pustí další štiky včetně X7 - 2 - BMW X7 Theo Chin render 02
Chystané BMW X7 se již ukázalo na neoficiálních ilustracích. Naživo jej můžeme čekat nejpozději v přespříštím roce

Zdroj: Motoring

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.