Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW i8S 2017: ostrá verze dostane šestiválec a 500 koní, stovku dá za 3,5 s
23.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Mnichovská novinka dorazí v rámci oslav stých narozenin značky. Pod kapotou přitom nahradí tříválec čtyř- či dokonce šestiválcem.
Je tomu zhruba měsíc, co jsme uvedli, že BMW by během oslav stého výročí založení mělo představit nový model i9. Jak se ovšem nyní ukazuje, pravdu jsme s největší pravděpodobností měli pouze napůl. Samotné narozeniny mnichovská automobilka v roce 2016 skutečně oslaví, dárkem pro příznivce značky se však kromě jiného (tím myslíme první model vyvinutý ve spolupráci s Toyotou a také první produkční verzi BMW 5 GT poháněnou palivovými články) stane novinka zvaná i8S.
Pokud vám přitom název naznačuje, že očekávat můžete výkonnější verzi hybridního sporťáku, pak máte pravdu. Do stejného terče přitom mířilo zvažované BMW i9, logicky se tedy jedná o stejný vůz, jen ověnčený jiným pojmenováním. Ve zbytku však můžeme počítat se shodou, pročež můžeme rovnou zamířit do motorového prostoru, kde se budou odehrávat největší změny. Šasí, tvořené ve vrchní části karbonem a ve spodní hliníkem, totiž zůstane zachováno.
Abychom nechodili kolem horké kaše, rovnou zmíníme, že 1,5litrový přeplňovaný tříválec dostane padáka. Otázkou však je, z jakého skladu BMW vytáhne náhradu. Aktuálně je totiž prý ve hře jak dvoulitrový čtyřválec o výkonu přibližně 320 koní, tak třílitrový šestiválec produkující koní 480. Oba agregáty dostanou přeplňování, mimo něj ale dorazí i elektromotor, který bude v případě čtyřválce naladěn na 204, u šestiválce pak na 109 koní.
Výsledkem by v obou případech měl být kombinovaný výkon přesahující 500 koní, díky čemuž by akcelerace z klidu na stovku měla poklesnout na pouhých 3,5 sekundy. Sporná je nejvyšší rychlost, s největší pravděpodobností však bude i nadále limitována na 250 km/h. Pozměněná ale bude koncepce hnacího ústrojí, neboť na zadní kola bude výkon směrovat jen spalovací jednotka, ta přední si vezme na starosti elektromotor.
V rámci hmotnosti přitom můžeme s ohledem na objemnější agregát počítat s větším počtem kil, nahoru pak zřejmě poletí i udávaná spotřeba. A ve výsledku rovněž cena, která by ve srovnání s běžným BMW i8 měla povyskočit o 30 procent na 4,5 milionu korun. Za to byste přitom kromě výše zmíněného měli přijít o nouzová zadní sedadla, místo nichž dorazí větší zavazadlový prostor.
Počítat můžeme také s účinnějšími brzdami, širšími pneumatikami nebo přepracovaným podvozkem. Do čela celého projektu se pak postavil šéf divize „i“ Ulrich Kranz, kterému bude asistovat Roberto Fedeli, který nedávno přešel od Ferrari. Do showroomů by se přitom BMW i8S mělo dostat v závěru roku 2017, tedy poměrně dlouho po firemních oslavách.


















Chystané BMW i8S dostane kromě vyššího výkonu také agresivnější vzhed než základní model i8
Zdroj: Automobile
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 3 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 5 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 6 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 8 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva