BMW i8S 2017: ostrá verze dostane šestiválec a 500 koní, stovku dá za 3,5 s

Mnichovská novinka dorazí v rámci oslav stých narozenin značky. Pod kapotou přitom nahradí tříválec čtyř- či dokonce šestiválcem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

BMW i8S 2017: ostrá verze dostane šestiválec a 500 koní, stovku dá za 3,5 s

23.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

BMW i8S 2017: ostrá verze dostane šestiválec a 500 koní, stovku dá za 3,5 s

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Mnichovská novinka dorazí v rámci oslav stých narozenin značky. Pod kapotou přitom nahradí tříválec čtyř- či dokonce šestiválcem.

Je tomu zhruba měsíc, co jsme uvedli, že BMW by během oslav stého výročí založení mělo představit nový model i9. Jak se ovšem nyní ukazuje, pravdu jsme s největší pravděpodobností měli pouze napůl. Samotné narozeniny mnichovská automobilka v roce 2016 skutečně oslaví, dárkem pro příznivce značky se však kromě jiného (tím myslíme první model vyvinutý ve spolupráci s Toyotou a také první produkční verzi BMW 5 GT poháněnou palivovými články) stane novinka zvaná i8S.

Pokud vám přitom název naznačuje, že očekávat můžete výkonnější verzi hybridního sporťáku, pak máte pravdu. Do stejného terče přitom mířilo zvažované BMW i9, logicky se tedy jedná o stejný vůz, jen ověnčený jiným pojmenováním. Ve zbytku však můžeme počítat se shodou, pročež můžeme rovnou zamířit do motorového prostoru, kde se budou odehrávat největší změny. Šasí, tvořené ve vrchní části karbonem a ve spodní hliníkem, totiž zůstane zachováno.

Abychom nechodili kolem horké kaše, rovnou zmíníme, že 1,5litrový přeplňovaný tříválec dostane padáka. Otázkou však je, z jakého skladu BMW vytáhne náhradu. Aktuálně je totiž prý ve hře jak dvoulitrový čtyřválec o výkonu přibližně 320 koní, tak třílitrový šestiválec produkující koní 480. Oba agregáty dostanou přeplňování, mimo něj ale dorazí i elektromotor, který bude v případě čtyřválce naladěn na 204, u šestiválce pak na 109 koní.

Výsledkem by v obou případech měl být kombinovaný výkon přesahující 500 koní, díky čemuž by akcelerace z klidu na stovku měla poklesnout na pouhých 3,5 sekundy. Sporná je nejvyšší rychlost, s největší pravděpodobností však bude i nadále limitována na 250 km/h. Pozměněná ale bude koncepce hnacího ústrojí, neboť na zadní kola bude výkon směrovat jen spalovací jednotka, ta přední si vezme na starosti elektromotor.

V rámci hmotnosti přitom můžeme s ohledem na objemnější agregát počítat s větším počtem kil, nahoru pak zřejmě poletí i udávaná spotřeba. A ve výsledku rovněž cena, která by ve srovnání s běžným BMW i8 měla povyskočit o 30 procent na 4,5 milionu korun. Za to byste přitom kromě výše zmíněného měli přijít o nouzová zadní sedadla, místo nichž dorazí větší zavazadlový prostor.

Počítat můžeme také s účinnějšími brzdami, širšími pneumatikami nebo přepracovaným podvozkem. Do čela celého projektu se pak postavil šéf divize „i“ Ulrich Kranz, kterému bude asistovat Roberto Fedeli, který nedávno přešel od Ferrari. Do showroomů by se přitom BMW i8S mělo dostat v závěru roku 2017, tedy poměrně dlouho po firemních oslavách.


BMW i8S 2017: ostrá verze dostane šestiválec a 500 koní, stovku dá za 3,5 s - 1 - BMW i8 prvni oficialni sada 20BMW i8S 2017: ostrá verze dostane šestiválec a 500 koní, stovku dá za 3,5 s - 2 - BMW i8 prvni oficialni sada 21BMW i8S 2017: ostrá verze dostane šestiválec a 500 koní, stovku dá za 3,5 s - 3 - BMW i8 prvni oficialni sada 22BMW i8S 2017: ostrá verze dostane šestiválec a 500 koní, stovku dá za 3,5 s - 4 - BMW i8 prvni oficialni sada 23BMW i8S 2017: ostrá verze dostane šestiválec a 500 koní, stovku dá za 3,5 s - 5 - BMW i8 prvni oficialni sada 24BMW i8S 2017: ostrá verze dostane šestiválec a 500 koní, stovku dá za 3,5 s - 6 - BMW i8 prvni oficialni sada 25BMW i8S 2017: ostrá verze dostane šestiválec a 500 koní, stovku dá za 3,5 s - 7 - BMW i8 prvni oficialni sada 26BMW i8S 2017: ostrá verze dostane šestiválec a 500 koní, stovku dá za 3,5 s - 8 - BMW i8 prvni oficialni sada 27BMW i8S 2017: ostrá verze dostane šestiválec a 500 koní, stovku dá za 3,5 s - 9 - BMW i8 prvni oficialni sada 28BMW i8S 2017: ostrá verze dostane šestiválec a 500 koní, stovku dá za 3,5 s - 10 - BMW i8 prvni oficialni sada 29BMW i8S 2017: ostrá verze dostane šestiválec a 500 koní, stovku dá za 3,5 s - 11 - BMW i8 prvni oficialni sada 30BMW i8S 2017: ostrá verze dostane šestiválec a 500 koní, stovku dá za 3,5 s - 12 - BMW i8 prvni oficialni sada 31BMW i8S 2017: ostrá verze dostane šestiválec a 500 koní, stovku dá za 3,5 s - 13 - BMW i8 prvni oficialni sada 32BMW i8S 2017: ostrá verze dostane šestiválec a 500 koní, stovku dá za 3,5 s - 14 - BMW i8 prvni oficialni sada 33BMW i8S 2017: ostrá verze dostane šestiválec a 500 koní, stovku dá za 3,5 s - 15 - BMW i8 prvni oficialni sada 34BMW i8S 2017: ostrá verze dostane šestiválec a 500 koní, stovku dá za 3,5 s - 16 - BMW i8 prvni oficialni sada 35BMW i8S 2017: ostrá verze dostane šestiválec a 500 koní, stovku dá za 3,5 s - 17 - BMW i8 prvni oficialni sada 36BMW i8S 2017: ostrá verze dostane šestiválec a 500 koní, stovku dá za 3,5 s - 18 - BMW i8 prvni oficialni sada 37
Chystané BMW i8S dostane kromě vyššího výkonu také agresivnější vzhed než základní model i8

Zdroj: Automobile

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše