Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW i8M nebude, šéf divize M si jej neumí představit. Na M2 se ale těší
19.1.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Podle Franciscuse van Meela, který do Mnichova přišel z Ingolstadtu, by sportovní verze i8 nefungovala. Na nový model M2 se ale těšit můžeme.
Jako poslední na přetřes přišla z mnichovských modelů v posledních dnech faceliftovaná řada 1, s níž se pod kapotu nastěhovala také tříválcová naftová jednotka. Třebaže nám divy v útrobách nemusejí být příliš po chuti, rozhodně jsme tuto plastiku po boku současného provedení mohli prohlásit za zdařilou. Naše zraky se však ubíraly také k modelu M2, který by měl podle úniku dealerských dat dorazit už v listopadu. Nadšení z opravdového modelu na pěkné svezení teď podpořil i nový šéf divize M Franciscus van Meel, jenž se rozpovídal na půdě detroitského autosalonu.
Podle jeho slov by mělo být pravověrným eMkem, které automobilka naznačí konceptem připravovaným na březnovou Ženevu a posléze ho ukáže v plné produkční parádě na podzimním Frankfurtu. Mělo by být lehké, agilní a bezkonkurenční, natolik dobré, že se ho i sám šéf divize M nemůže dočkat. No, tak na něj se také těšíme. Daleko větší pochybnosti však fandové mají spojené s postupem dalších modelů (takzvanou „audifikací”) této divize, neboť van Meel přišel do BMW od divize Audi quattro, kde se jak známo zadokolky zrovna nenosí.
Zřejmě už by asi nikoho nepřekvapilo, že budoucí generace modelu M5 a M6 dostanou pohon všech kol, který by umožnil dále zvýšit výkon, jenž už sama zadní osa nedokáže efektivně přenést na silnici. Daleko zajímavější zprávou od van Meela je, že se prý nechystá nic, co by se dalo nazvat i8M. Podle jeho slov by to byla směsice kultur, které jsou vzájemně neslučitelné. V překladu by to mohlo znamenat, že si jsou u BMW vědomi toho, že i8 jako taková není zrovna sportovním vozem. Spíše šlo ale o naznačení, že dílo obou divizí - sportovního M a elektrického i - není na pořadu dne.
Nicméně technologie a principy jednotlivých oddělení by přesto mohly být sloučeny v budoucích produktech. Existuje prý těsná spolupráce, při které je každému oddělení v rámci firmy povoleno nahlížet do technologických návodů a postupů těch ostatních. To také v podstatě může znamenat, že se časem v eMkových produktech můžeme dočkat elektromotorů a akumulátorů, ovšem pouze v případě, že vyšší hmotnost nebude zásadním problémem. Zvýšení výkonu je prý jednoduché, ale pravověrná M musejí být také agilní a zábavná na svezení, což nepatřičná hmotnost spolehlivě znemožňuje.
Na druhou stranu modely subdivize i mohou používat principy produktů M, které vedou k větší hbitosti a nižší hmotnosti. Zrovna co se týče i8, které jsme před časem otestovali, řeší automobilka v současnosti pro ní podstatně větší problém, než co bude a nebude v budoucnu. Poptávka po tomto voze je totiž tak velká, že jsou neúnosně dlouhé seznamy čekajících, kteří už si ho objednali, stejně tak tedy rostou čekací lhůty, což je nežádoucí.
BMW tento problém hodlá řešit omezením produkce menšího elektromobilu i3, který se po boku i8 vyrábí v továrně v Lipsku, přestože i po něm jsou zákazníci velmi lační. Přednost však logicky raději dají dražšímu modelu, jehož cena se nezřídka šplhá nad hranici čtyř milionů korun. Dalším faktorem je, že díky snižujícím se cenám ropy se předpokládá pokles už tak mizivé poptávky po elektromobilech.
Pokud už jste ale začali jásat, že se tak i8 dočkáte dříve než vám slibují (běžně je dodací lhůta údajně rok a půl), pak bychom měli jedním dechem dodat, že se bavíme primárně o americkém trhu, kam by měla zamířit převážná část letošní produkce (čítající zhruba tisíc kusů). Upřednostňováni jsou přitom nejdražší konfigurace, což dohání některé zákazníky k extrémním výdajům, mnohdy se prý přibližujícím i dvojnásobku původní ceny.






BMW nepostaví i8 od divize M, to už je jasné. Problémy s včasnými dodávkami má ostatně už na běžnou verzi
Zdroj: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 5 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 6 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 8 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 9 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva