Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW i8 Spyder skutečně míří do výroby, ukáže se v lednu v Las Vegas
8.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Otevřená verze mnichovského hybridu je již pomalu za dveřmi. Pyšnit se má bateriemi s větší kapacitou a také poladěným 1,5litrovým tříválcem.
Mnichovská automobilka byla ještě pár let nazad známa zejména kombinací atmosférického řadového šestiválce a pohonu zadních kol, mezi nimiž spojnici vytvářena manuální převodovka. Nicméně v roce 2011 doznala tato reputace značných trhlin, neboť světu bylo představeno koncepční BMW i8. To se nakonec stalo i produkčním modelem, jehož kvality jsme mohli otestovat na vlastní kůži.
Dnes tu ovšem nehodláme vzpomínat na hodiny strávené v kokpitu kupé, místo toho se budeme zabývat otevřenou verzí Spyder. Ta byla rovněž v koncepčním hávu odhalena jen pár měsíců po sourozenci s pevnými střešními panely, přičemž také v tomto případě vedení BMW deklarovalo sériovou výrobu. Nicméně přesně před dvěma roky inženýři značky ohlásili, že narazili na nemalé problémy spojené s tranformací karbonové struktury na skelet roadsteru.
Nyní se ovšem zdá, že veškeré nesnáze byly vyřešeny, neboť na lednovém veletrhu spotřební elektroniky CES v Las Vegas bude odhalena nová verze konceptu. Ta by přitom měla být velmi blízká sériovému modelu, který by se měl ukázat v horizontu zhruba roku. Dá se tedy předpokládat, že produkční verzi bychom mohli přivítat buď na podzim v Paříži, nebo o pár měsíců později v Los Angeles, což je s ohledem na tamní slunce přeci jen kabrioletům lépe padnoucí lokace.
Nad místem premiéry ale zatím nebudeme spekulovat, místo toho se upneme na koncept s pořadovým číslem 2. Jeho prezentace by měla být spíše techničtějšího rázu, přičemž ve srovnání s kupé se očekávají menší úpravy hnacího ústrojí. To by mělo zaručit především delší dojezd ryze na elektřinu, za čímž stojí baterie s větší kapacitou. Mimo to se pak nejspíše určitých modifikací dočká 1,5litrový benzinový tříválec TwinPower Turbo.
BMW i8 Spyder tedy zřejmě bude disponovat větším výkonem než kupé, které dostalo do vínku 362 koní, což by i přes jistý nárůst hmotnosti mělo nadále zaručovat dobrou jízdní dynamiku. Čas modelu s pevnými střešními panely potřebný ke zrychlení na stovku, tedy 4,4 sekundy, by tak mohl být překonán. Nicméně je možné i logické, že v Mnichově stejnými modifikacemi obdaří v rámci jemného faceliftu i kupé.
Pokud tedy mezi fanoušky hybridního sporťáku patříte, pak pro vás nejspíše následující měsíc bude opravdu dlouhý. Stejně jako následné čekání na produkční verzi. My jsme přitom zvědavi, zda Spyder skutečně vsadí na kratší rozvor než kupé, díky čemuž se bude muset obejít bez zadních nouzových sedadel.


































BMW i8 Spyder se za měsíc dočká nového koncepčního provedení, do roka by měl dorazit produkční model
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
Lotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 2 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 3 hodinamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 5 hodinami„Vím, že šéfové jsou zklamaní, tlak narůstá,” říká Hamilton po dalším nepřesvědčivém víkendu
před 6 hodinamiAuto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva