BMW i8 čeká větší facelift než i3, dostane více koní a méně kilogramů

Plug-in hybridní sporťák by měl nabídnout zhruba 420 koní, delší dojezd, zrevidovaný podvozek nebo karbonová kola.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

BMW i8 čeká větší facelift než i3, dostane více koní a méně kilogramů

2.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

BMW i8 čeká větší facelift než i3, dostane více koní a méně kilogramů

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Plug-in hybridní sporťák by měl nabídnout zhruba 420 koní, delší dojezd, zrevidovaný podvozek nebo karbonová kola.

Divize BMW i letos neprožívá zrovna zlaté časy, kromě poklesu prodejů se totiž musí vypořádat také s odchodem klíčových figur. Za tím druhým strojí dle některých poněkud pasivní působení značky na trhu. Ta sice rychle přišla s modely i3 a i8, pak ale tak trochu usnula na vavřínech. Je již veřejným tajemstvím, že další novinka - velmi pravděpodobně sedan označený jako i5 - dorazí až na sklonku této dekády. Technici tak měli mít jiné představy o své seberealizaci, nedokážeme ale pochopitelně vyloučit ani tu možnost, že neodolali vábení čínských peněz.

Tak či onak se BMW rozhodlo trochu přitopit pod kotlem. Dnes jsme si tak mohli představit modernizaci elektromobilu i3, který dostal do vínku větší paket baterií a tedy i delší dojezd. Kromě toho se chystá také facelift pro hybridní sporťák i8, který ovšem již nebude tak lehkého rázu. Proto jej ovšem neočekávejte za pár týdnů, nýbrž příští rok. Součástí řady vylepšení by navíc mohl být i příchod varianty Spyder, to je ovšem prozatím spíše spekulací než potvrzeným faktem.

Samotné kupé by přitom do vínku mělo dostat vylepšené hnací ústrojí, které BMW aktuálně testuje nejen na celé řadě silničních prototypů, ale také v případě safety carů, jenž jsou součástí šampionátu elektrické Formule E. Detaily jsou prozatím zahaleny tajemstvím, nicméně elektromotor by měl dostat do vínku zhruba desetiprocentní navýšení výkonu. Mimo to dozná přepracování rovněž 1,5litrový přeplňovaný benzinový tříválec, pročež bychom se měli dočkat zhruba 420 koní a více než 600 Nm točivého momentu.

S tímto výkonem by sprint z klidu na stovku mohl klesnout někam ke čtyřem sekundám či možná i pod tuto hranici. Nejvyšší rychlost by ale nejspíše zůstala omezena na 250 km/h. Prodloužen však bude dojezd (celkový i čistě na elektřinu), neboť lithium-iontové baterie od Samsungu, které dostalo do vínku zmiňované BMW i3, zamíří také pod kapotu tohoto modelu. Usazeny přitom budou do centrálního karbonového tunelu, kvůli snížení těžiště a ideálnímu rozložení hmotnosti.

V případě elektromobilu kapacita akumulátorů narostla na 33 kWh, sporťák ale zřejmě dostane do vínku o trochu jiné - menší - balení. V tomto ohledu je jistým vodítkem onen zmiňovaný safety car, který namísto standardních baterií (7,1 kWh) dostal 10kWh paket. Kromě toho hodlá BMW zapracovat také na dobíjení, které by za příplatek mohlo být bezdrátové. Daný systém vyvíjí firma Qualcomm, která by měla vyrukovat s magnetickou indukcí a přenosem energie mezi destičkou na zemi a kolektorem na spodku vozu.

Další změny lze očekávat v případě podvozku, kde safety car pro Formuli E počítá s upravenými horními lichoběžníky, zrevidovanými pružinami a tlumiči či světlou výškou sníženou o 15 milimetrů. Kromě toho byla jeho dvacetipalcová litá kola osazena pneumatikami Michelin Pilot Super Sport o rozměru 245/35 vpředu a 285/30 vzadu. Zda ovšem veškeré tyto modifikace dorazí také v případě sériového vozu, to není jisté - v případě pneumatik lze však stoprocentně čekat menší šířku kvůli spotřebě.

Samotná litá kola pak velmi pravděpodobně nahradí karbonová, minimálně v rámci příplatkové výbavy. Neodpružená hmotnost by přitom díky tomuto kroku měla klesnout o 25 procent. Tím se ale dostáváme na samotný konec očekávaných novinek, pár změn nejspíše BMW provede také v rámci interiéru a exteriéru. Výrazné zásahy do venkovního vzhledu však nečekáme, neboť zrovna v tomto ohledu bude mít i8 co nabídnout i za pár let, nejen na během zmiňovaného příštího roku.


BMW i8 čeká větší facelift než i3, dostane více koní a méně kilogramů - 1 - Test BMW i8 2014 001BMW i8 čeká větší facelift než i3, dostane více koní a méně kilogramů - 2 - Test BMW i8 2014 002BMW i8 čeká větší facelift než i3, dostane více koní a méně kilogramů - 3 - Test BMW i8 2014 003BMW i8 čeká větší facelift než i3, dostane více koní a méně kilogramů - 4 - Test BMW i8 2014 004BMW i8 čeká větší facelift než i3, dostane více koní a méně kilogramů - 5 - Test BMW i8 2014 005BMW i8 čeká větší facelift než i3, dostane více koní a méně kilogramů - 6 - Test BMW i8 2014 006BMW i8 čeká větší facelift než i3, dostane více koní a méně kilogramů - 7 - Test BMW i8 2014 007BMW i8 čeká větší facelift než i3, dostane více koní a méně kilogramů - 8 - Test BMW i8 2014 008BMW i8 čeká větší facelift než i3, dostane více koní a méně kilogramů - 9 - Test BMW i8 2014 009BMW i8 čeká větší facelift než i3, dostane více koní a méně kilogramů - 10 - Test BMW i8 2014 010BMW i8 čeká větší facelift než i3, dostane více koní a méně kilogramů - 11 - Test BMW i8 2014 011BMW i8 čeká větší facelift než i3, dostane více koní a méně kilogramů - 12 - Test BMW i8 2014 012BMW i8 čeká větší facelift než i3, dostane více koní a méně kilogramů - 13 - Test BMW i8 2014 013BMW i8 čeká větší facelift než i3, dostane více koní a méně kilogramů - 14 - Test BMW i8 2014 014BMW i8 čeká větší facelift než i3, dostane více koní a méně kilogramů - 15 - Test BMW i8 2014 015BMW i8 čeká větší facelift než i3, dostane více koní a méně kilogramů - 16 - Test BMW i8 2014 058BMW i8 čeká větší facelift než i3, dostane více koní a méně kilogramů - 17 - Test BMW i8 2014 059BMW i8 čeká větší facelift než i3, dostane více koní a méně kilogramů - 18 - Test BMW i8 2014 060BMW i8 čeká větší facelift než i3, dostane více koní a méně kilogramů - 19 - Test BMW i8 2014 061BMW i8 čeká větší facelift než i3, dostane více koní a méně kilogramů - 20 - Test BMW i8 2014 062BMW i8 čeká větší facelift než i3, dostane více koní a méně kilogramů - 21 - Test BMW i8 2014 063BMW i8 čeká větší facelift než i3, dostane více koní a méně kilogramů - 22 - Test BMW i8 2014 064BMW i8 čeká větší facelift než i3, dostane více koní a méně kilogramů - 23 - Test BMW i8 2014 065BMW i8 čeká větší facelift než i3, dostane více koní a méně kilogramů - 24 - Test BMW i8 2014 066BMW i8 čeká větší facelift než i3, dostane více koní a méně kilogramů - 25 - Test BMW i8 2014 067BMW i8 čeká větší facelift než i3, dostane více koní a méně kilogramů - 26 - Test BMW i8 2014 068BMW i8 čeká větší facelift než i3, dostane více koní a méně kilogramů - 27 - Test BMW i8 2014 069
BMW i8 se dočká výraznějšího faceliftu než i3, ovšem až na sklonku příštího roku

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.