Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW i8 čeká větší facelift než i3, dostane více koní a méně kilogramů
2.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Plug-in hybridní sporťák by měl nabídnout zhruba 420 koní, delší dojezd, zrevidovaný podvozek nebo karbonová kola.
Divize BMW i letos neprožívá zrovna zlaté časy, kromě poklesu prodejů se totiž musí vypořádat také s odchodem klíčových figur. Za tím druhým strojí dle některých poněkud pasivní působení značky na trhu. Ta sice rychle přišla s modely i3 a i8, pak ale tak trochu usnula na vavřínech. Je již veřejným tajemstvím, že další novinka - velmi pravděpodobně sedan označený jako i5 - dorazí až na sklonku této dekády. Technici tak měli mít jiné představy o své seberealizaci, nedokážeme ale pochopitelně vyloučit ani tu možnost, že neodolali vábení čínských peněz.
Tak či onak se BMW rozhodlo trochu přitopit pod kotlem. Dnes jsme si tak mohli představit modernizaci elektromobilu i3, který dostal do vínku větší paket baterií a tedy i delší dojezd. Kromě toho se chystá také facelift pro hybridní sporťák i8, který ovšem již nebude tak lehkého rázu. Proto jej ovšem neočekávejte za pár týdnů, nýbrž příští rok. Součástí řady vylepšení by navíc mohl být i příchod varianty Spyder, to je ovšem prozatím spíše spekulací než potvrzeným faktem.
Samotné kupé by přitom do vínku mělo dostat vylepšené hnací ústrojí, které BMW aktuálně testuje nejen na celé řadě silničních prototypů, ale také v případě safety carů, jenž jsou součástí šampionátu elektrické Formule E. Detaily jsou prozatím zahaleny tajemstvím, nicméně elektromotor by měl dostat do vínku zhruba desetiprocentní navýšení výkonu. Mimo to dozná přepracování rovněž 1,5litrový přeplňovaný benzinový tříválec, pročež bychom se měli dočkat zhruba 420 koní a více než 600 Nm točivého momentu.
S tímto výkonem by sprint z klidu na stovku mohl klesnout někam ke čtyřem sekundám či možná i pod tuto hranici. Nejvyšší rychlost by ale nejspíše zůstala omezena na 250 km/h. Prodloužen však bude dojezd (celkový i čistě na elektřinu), neboť lithium-iontové baterie od Samsungu, které dostalo do vínku zmiňované BMW i3, zamíří také pod kapotu tohoto modelu. Usazeny přitom budou do centrálního karbonového tunelu, kvůli snížení těžiště a ideálnímu rozložení hmotnosti.
V případě elektromobilu kapacita akumulátorů narostla na 33 kWh, sporťák ale zřejmě dostane do vínku o trochu jiné - menší - balení. V tomto ohledu je jistým vodítkem onen zmiňovaný safety car, který namísto standardních baterií (7,1 kWh) dostal 10kWh paket. Kromě toho hodlá BMW zapracovat také na dobíjení, které by za příplatek mohlo být bezdrátové. Daný systém vyvíjí firma Qualcomm, která by měla vyrukovat s magnetickou indukcí a přenosem energie mezi destičkou na zemi a kolektorem na spodku vozu.
Další změny lze očekávat v případě podvozku, kde safety car pro Formuli E počítá s upravenými horními lichoběžníky, zrevidovanými pružinami a tlumiči či světlou výškou sníženou o 15 milimetrů. Kromě toho byla jeho dvacetipalcová litá kola osazena pneumatikami Michelin Pilot Super Sport o rozměru 245/35 vpředu a 285/30 vzadu. Zda ovšem veškeré tyto modifikace dorazí také v případě sériového vozu, to není jisté - v případě pneumatik lze však stoprocentně čekat menší šířku kvůli spotřebě.
Samotná litá kola pak velmi pravděpodobně nahradí karbonová, minimálně v rámci příplatkové výbavy. Neodpružená hmotnost by přitom díky tomuto kroku měla klesnout o 25 procent. Tím se ale dostáváme na samotný konec očekávaných novinek, pár změn nejspíše BMW provede také v rámci interiéru a exteriéru. Výrazné zásahy do venkovního vzhledu však nečekáme, neboť zrovna v tomto ohledu bude mít i8 co nabídnout i za pár let, nejen na během zmiňovaného příštího roku.
BMW i8 se dočká výraznějšího faceliftu než i3, ovšem až na sklonku příštího roku
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
včera - Franco Colapinto, nové „zázračné dítě” Formule 1, si utahuje z ekologických aktivistů, něco takového se dnes neodpouští
3.11.2024
Nejnovější články
- Toyota stvořila moderní auto, po kterém zatoužíte. Řidičské modle přidala turbo, pohon 4x4 a vzhled legendy rallye
před hodinou - Naděje umírá poslední: Policie po 8 letech dopadla zloděje aut za skoro 200 milionů, skončili s nimi na druhém konci světa
před 2 hodinami - Zaměstnanci musí přijmout nižší platy a vyhrnout si rukávy, říká personální šéf VW. Fajn, tak teď ještě zase začít dělat žádaná auta
před 4 hodinami - Prodeje klíčového elektrického Fordu v říjnu padly na polovinu, všechny jeho elektromobily mají podíl už jen 3,2 procenta
před 5 hodinami - Za cenu tuctové Octavie TDI můžete mít výjimečný sporťák s obřím motorem V6, 400 koňmi a manuálem. Ani pořádně nejel
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva