Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW i8 2014 oficiálně, detailně: má laserová světla, stovku pokoří za 4,4 s
10.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) S oficiálním představením máme v rukou nové fotky i data o nízkém těžišti nebo výrobě, která sama chce redukovat emise.
Mohlo by se zdát, že mnichovský plug-in hybrid známe jako své boty. Přeci jen, celou řadu technických informací zveřejnila automobilka již dávno před zahájením frankfurtského autosalonu. Teprve se slavnostním sejmutím plachty však dochází k upřesnění všech parametrů, stejně jako se na světlo světa dostala také rozsáhlejší fotogalerie. Na té se BMW i8 představuje také v jiné než stříbrné barvě, přičemž tmavý odstín v kombinaci s modrými doplňky naznačuje, čím asi bude jezdit příští Batman. Nebo znovuvzkříšený Darth Vader.
Zajímavé přitom je, že i exteriér má pro nás pár překvapivých detailů, a to zejména v oblasti světel, kdy zadní jsou vykrojená do tvaru karoserie a napomáhají tak obtékání vzduchu. Přední standardní LEDky pak zákazník může vyměnit za příplatkové laserové světlomety, které mají podle BMW o 70 procent silnější paprsek a vyzařují „čistě bílé, extrémně jasné světlo, které je příjemné na oči“.
Materiálem, který BMW zvolilo pro karoserii, jsou samozřejmě uhlíkové kompozity. Ty nechybí ani na vzhůru výklopných dveřích, mnohem zajímavější je však prosklení. Všechna okna jsou totiž vyrobena z chemicky tvrzeného minerálu, který je užíván na displeje mobilních telefonů. I ten je navíc lehčí než standardní sklo, díky čemuž tu máme hmotnost 1 490 kg a těžiště nižší než 480 mm. Málo to z obecného hlediska na tak velké auto není, na podobný hybrid ale ano.
V kombinaci s těmito vlastnostmi tak není překvapením dynamika na úrovni Porsche 911 Carrera 4S. S nově zveřejněným časem potřebným ke zdolání stovky (za 4,4 sekundy) je totiž BMW i8 jen o desetinku pomalejší. Nejvyšší rychlost pak zůstává na obligátních 250 km/h, zatímco spotřeba byla v rámci kombinovaného cyklu vyčíslena na pohádkových 2,5 l/100 km.
Dá se více než předpokládat, že této hodnoty dosáhnete maximálně tehdy, budete-li mít k dispozici plnou kapacitu lithium-iontových baterií (5,0 kWh), vynulujete palubní počítač a jaksi zapomenete, že jste tankovali i něco jiného enž benzin. Na elektrodojezd ve výši 35 kilometrů byste ovšem při tak malém množství schraňované energie měli zapomenout při jiné než extrémně pomalé jízdě. Nejvyšší rychlost je tedy v daném režimu omezena na 120 km/h, bude to chtít ale podstatně pomalejší jízdu, abyste mohli pomýšlet na desítky ujetých km.
Výtky k normované spotřebě a elektrodojezdu jsou ale těmi jedinými, které k BMW i8 máme. Jinak si jeho aerodynamická karoserie s koeficientem odporu vzduchu Cd 0,26 zaslouží pochvalu. Stejně jako pohonná jednotka, ačkoliv jí je kombinace 1,5litrového přeplňovaného tříválce a elektromotoru. Celkový výkon 362 koní však jakékoliv myšlenky na nedostatečnou sílu dokáže zaplašit.
Zmínit přitom musíme, že benzinový motor o výkonu 231 koní roztáčí kola zadní skrze šestistupňový automat, zatímco elektromotor produkující koní 131 zásobuje přes dvourychlostní převodovku kola přední. Plug-in hybrid je tak de facto čtyřkolkou, která se navíc pyšní ideálním rozložením hmotnosti v poměru 50:50 mezi předkem a zadkem.
Na závěr pak již jen můžeme dodat, že BMW se snaží zredukovat veškeré negativní vlivy, které výrobu elektromobilů a hybridů provázejí, alespoň na oko. Továrna v Americe na výrobu karbonového vlákna tak potřebnou energii získává díky vodní elektrárně, zatímco linky v Lipsku pohání větrné mlýny. Jestli má něco takového reálný smysl, nebo jde jen o zelený marketing, posuďte sami...
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Frankfurtu
V bílém odstínu vypadá BMW i8 docela mohutně, zvláště při pohledu zepředu
BMW i8 se představilo oficiálně i v jiné než stříbrné barvě. Jeho dynamika je přitom ještě lepší, než se původně čekalo - stovku totiž zdolá jen za 4,4 sekundy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024 - Bugatti Veyron při pokusu předvést se na německé dálnici ukázalo hlavně to, co je „nesnesitelná křehkost bytí”
28.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
- Andrea Iannone místo Fabia Di Giannantonia v Sepangu 28.10.2024
- Vítězem Bagnaia před Martinem a Acostou 27.10.2024
Nejčtenější články
- Škoda pod tlakem odpískala své absurdní plány. Elektrická Octavia se odkládá, smrt spalovacích modelů též, šéfové přiznali barvu
3.10.2024 - Šéf sportovní divize Mercedesu je totálně mimo. I po fiasku hybridního C63 věří, že si lidé místo pro V8 přijdou pro elektromotor
3.10.2024 - VW Golf během tří generací zdražil téměř na dvojnásobek. Němci vyjmenovali důvody, které k tomu vedly
3.10.2024 - Nový rekord silniční F1 Mercedesu z Nordschleife ukazuje hlavně slabiny pohonu, na záznam z jízdy se chvílemi nedá dívat
3.10.2024 - Do Evropy míří čínská značka, která levným soupeřem Octavie válcuje Škodu, sem ale táhne s jiným zbožím
3.10.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 12:27 - řidičBOB
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 12:00 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 10:43 - Twisted
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- vyber motorky 10.31. 20:32 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 10.31. 19:33 - řidičBOB
- Výběr krytu pod dětské sedačky 10.31. 19:15 - Lachende Bestien