Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW i8 2014: hybridní sporťák v detailech, po krku půjde 911 4S
7.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Němci slibují dojezd přes 500 km, zrychlení na stovku za 4,5 sekundy či kontrolu trakce, která v zatáčkách na požádání umožní i lehké drifty.
Mnichovská automobilka se snaží celému světu ukázat, jak se dělá marketing. Aktuálně totiž pomalu neuplyne ani den, abychom neinformovali o jednom z jejích výtvorů. Velkou část těchto článků se přitom zaměřuje na novou řadu „i“, která je podle všeho pilířem, na který se BMW hodlá zaměřit co nejvíce. Proto jsme ostatně o technice elektromobilu i3 mohli informovat již dlouho před chystanou premiérou na autosalonu ve Frankfurtu. A jak se nyní ukazuje, tato elektrická prvotina BMW nezůstane na stánku osamocena - doplnit ji totiž má sportovní plug-in hybrid i8.
Mediální masáž zaměřená na tento dvoudveřový model by navíc výše zmíněný elektromobil mohla do puntíku kopírovat. I v tomto případě máme k dispozici nejprve technické informace, k odhalení finálního vzhledu by ale nemuselo dojít až ve Frankfurtu. V tomto směru ale raději nebudeme předcházet záměrům BMW a rovnou přejdeme k již oficiálním faktům. Ty si přitom za cíl neberou nic jiného než Porsche 911, a to především kvůli jízdní dynamice.
BMW uvádí, že jeho hybridní sporťák má zvládnout akceleraci z klidu na stovku za 4,5 sekundy. Je to o pouhé dvě desetinky pomaleji než Carrera 4S vybavená převodovkou PDK, zůstává ale otázkou, jak dlouho bude schopna i8 takto akcelerovat, kdy si vybije baterky a jak moc agilní bude poté. Nejvyšší „mnichovská“ rychlost sice za Zuffenhausenem pokulhává (250 km/h versus 297 km/h), náladu si ovšem i8 může spravit v případě papírové spotřeby. Dle normovaného cyklu pro hybridní modely má totiž spotřebovat 2,5 l/100 km, zatímco Porsche se vrací s průměrem 9,1 l/100 km - že realita nebude u obou aut až tak odlišná, je věc jiná, auta se dnes ale dělají pro normy a koncepce i8 jim vychází náramně vstříc.
BMW totiž zvládá i jízdu čistě na elektřinu, a to na vzdálenost 35 km - právě spotřebu energie počas přesunu po této dráze normy zcela ignorují a považují ji za nulovou. Lithium-iontové baterie se přitom ze vzduchu „nenají” - vyžadují tří a půl hodinové dobíjení z 120voltové zásuvky, zatímco ta 220voltová by dobu měla krátit na 90 minut. Při spárování elektromotoru o výkonu 131 koní a 1,5litrového benzinového tříválce produkujícího 231 koní (celkový výkon činí 361 k) lze pak počítat s navýšením dojezdu až na 500 km.
Tuto porci lze stejně jako u BMW i3 navýšit využitím jízdního režimu Eco Pro o nějakých 20 %, v takovém případě ovšem zmiňované Porsche nebudete stíhat ani náhodou, a to přesto, že stejně jako čtyřkolka ze Zuffenhausenu užívá i BMW i8 systému 4x4. Výkon elektromotoru totiž přes dvoustupňovou převodovku míří dopředu, zatímco šestistupňový automat zásobí výkonem spalovací jednotky kola zadní.
Velkou pozornost pak v Mnichově věnovali hmotnosti. Plasty zesílené karbonovými vlákny, které BMW využilo na karoserii, totiž musí kompenzovat přidanou váhu baterií. Ve výsledku tak mají být o 50 % lehčí než ocelové komponenty, zatímco nabízejí o 30 procent vyšší tuhost než hliník, ze kterého je do značné míry Porsche 911. Přesto je i8 s hmotností 1 490 kg o necelých třiadvacet kil těžší než Carrera 4S.
Daná hmotnost by měla být mezi nápravy rozložena v takřka ideálním poměru 50:50, zatímco výška 1 293 mm a uložení baterií v podlaze vozu slibují nízké těžiště. Koeficient odporu vzduchu pak činí pouhých Cd 0,26 a to i přes značný počet průduchů, integrovaných spoilerů či šířku 1 942 mm.
Ze zbývajících rozměrů pak známe i délku 4 689 mm nebo rozvor 2 800 mm, zatímco ve výbavě nebudou chybět standardní elektroničtí asistenti DSC, DBC, ABS, CBC nebo DTC. Tato kontrola trakce by navíc měla umožnit lehké „zadriftnutí”, test vozu by tak opravdu mohl být zajímavým.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013.




















BMW i8 si na mušku bere Porsche 911 4S, kterému se takřka vyrovná ve zrychlení. Po stránce hmotnostní zaostává podobným způsobem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. včera 21:24
- Aleix Espargaro s wild card v Jerezu včera 20:51
- WorldSBK se vrací do Mostu! Na co se mohou fanoušci letos těšit? 17.4.2025
- Na Masarykův okruh najely frézy, začala klíčová fáze rekonstrukce 16.4.2025
- Piaggio Medley 200: v nových barvách a se silnějším motorem 16.4.2025
Nejnovější články
Žaloba odhalila další úskalí vzdálené moci výrobců nad vašimi auty, Tesla tak má podvádět se zárukami
před 11 hodinamiRychlý a mohutný úpadek nizozemského automobilového parku už teď ukazuje, co pod tíhou zelené ideologie stihne celou EU
včeraČíňané obsadí každý segment, na který Evropané zanevřou, jejich nový sexy kombík nabízí za cenu základní Octavie opravdu hodně
včeraMini otočilo, se spalovacími motory neskončí. Bez nich by mnohde ani nemělo co prodávat
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včera
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 21:40 - řidičBOB
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 04.18. 14:41 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins
- Cyklistické vlákno 04.17. 21:19 - Kavis
- Policejní kontroly a měření 04.17. 20:39 - řidičBOB
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 04.17. 15:00 - Vrooom