Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW i3 bude jezdit i na palivové články, vznikne ve spolupráci s Toyotou
2.8.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Model i3 „FCV” bude dalším vozem, který vznikne ze spolupráce BMW a Toyoty. Na trhu ho čekejme v roce 2016, rok po Toyotě se jménem Mirai.
Spolupráce automobilek BMW a Toyota se neomezí jen na sportovní vůz, o kterém jsme již psali a který by v Německu mohl být nástupcem modelu Z4 a v Japonsku znovuzrozenou Suprou. Ovocem bude také BMW i3 se zásobárnou energie v podobě vodíkových palivových článků.
Tento vůz má využívat stejného pohonného systému, s jakým přijde příští rok na trh Toyota FCV. Tu jsme jako koncept viděli už vloni a japonská automobilka jich chce prodávat tisíce i přes docela vysokou cenu, cca 1,4 milionu korun. Zatím však svět netuší, jaké parametry přesně má pohonný systém tohoto stroje.
Craig Scott, šéf „pokročilých vozidel” americké divize Toyoty, vysvětlil: „Jsme s BMW partneři, proto víme, kam směřují. Partnerství se týká hlavně vývoje technologií a měli bychom v jeho rámci vytvořit pohonný systém s palivovými články. (...) Bude to jejich první palivový článek, takže si myslím, že to pro ně bude zajímavá zkušenost a pro nás jistě také. Myslím si, že se tyto automobilky mohou od sebe navzájem učit.”
Pro použití v BMW i3 nebude možné jen posadit německou karoserii na japonskou techniku, a to nejen kvůli fyzickým rozměrům a konfiguracím, ale také kvůli nárazovým zkouškám a bezpečnostním hlediskům obecně. „BMW bude muset najít způsob, jak dostat celý systém do i3 tak, aby splnilo nařízení ohledně bezpečnosti. Budou nejspíš nutné nějaké úpravy šasi, aby nedošlo k poškození v případě nehody ve vysoké rychlosti. To se týká i nádrží na vodík,” doplnil Scott. BMW již s vodíkem má nějaké zkušenosti, doposud ale tímto palivem pohánělo spalovací motory. Tvořit z něj elektřinu bude prvně. I tak ale jistě zužitkuje poznatky ohledně nádrží.
Toyota FCV, jak se vozu prozatím říká, bude zhruba za rok k mání mimo jiných trhů i v Německu a Velké Británii. Označení FCV ale vůz podle Bloombergu nejspíš pozbude ve prospěch trochu méně generického jména - ostatně, písmena FCV jsou akronymem slov Fuel Cell Vehicle, tedy vozidlo s palivovými články. Nic zatím není oficiální, ale spekuluje se o tom, že produkční vůz by mohl dostat název Mirai, což v japonštině znamená „budoucnost”.
Oproti tomu mnichovské vozítko s palivovými články by mělo být na trhu až v roce 2016. Ani zde pochopitelně nemáme zprávy o parametrech pohonné soustavy. Neví se ani, kterou nápravu bude systém pohánět. Stejně tak je ještě brzo na ceník, jen úskalí palivových článků známe dobře už nyní...
BMW i3 by mělo kromě baterií dostat také palivové články. Na výsledek si budeme muset počkat do roku 2016
Pohonné ústrojí v BMW i3 bude pocházet z Toyoty FCV, která by se ale pro prodej mohla jmenovat Mirai, tedy "budoucnost"
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 4 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- První elektrická Maserati jsou totální fiasko. Prodávají se po kusech za měsíc v celé Evropě, výrobu zastavili až do února
před 2 hodinami - Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 4 hodinami - Pořád nevěříte, že elektromobily jsou nejlepší? Nový rekord vás určitě přesvědčí
před 5 hodinami - Nejvíc nezničitelné moderní auto je po 830 000 km k mání jako perspektivní ojetina, jeho serviska je delší než Vánoce
včera - Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 12.27. 09:32 - pavproch
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien